Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-07-2009, 11:40
RJTuning's Avatar
RJTuning RJTuning is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 483
Default Ombouw 1.8 8v jetta projectje bijna klaar: laatste probleem

goeiemoggel

gisteren heb ik samen met gertjan me jetta afgemaakt. het project hield simpelweg de ombouw van een 1.5JB motor naar een 1.8 8v GTI motor uit een golf 2 uit ''89 in.

Nou hebben we de distributieriem gestelt. onsteking afgestelt. alles klopt. alleen wil die nog niet starten. benzinedampen komen uit het luchtfilter.
vonk geeft ie. hij draait hard genoeg.
maar geen gestart,

nou mijn vraag: je moet op een of andere manier die computer uit kunnen lezen. uiteraart geen uitgebreide rapporten maar simpelweg een knippercode via de dash.

dus hoe doe ik dat? en hoe weet ik wat de knippercode's zijn?
ik hoop zo te kunnen ontdekken wat het probleem is dattie niet start.
maar andere ideeén zijn uiteraart ook welkom.

rutger
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber''
VW Santana 1.6 diesel '82

'' En GOD zag, dat het lauw was ''
Reply With Quote
  #2  
Old 19-07-2009, 12:00
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

toch is het een veel voorkomend probleem dat de rotor (de ontsteking dus) 180 graden gedraaid staat.
tip!
zet de motor op tijd (vliegwiel en nokkenas)
controleer of de 1e (distrubutiekant) zuiger boven op het kantelpunt staat.
dan haal je je verdelerkap er af en controleer je of de rotor naar de 1e bougiekabel wijst.

maar ja, tegen wie zeg ik dit eigenlijk
misschien wel handig voor andere die met dit probleem zitten

groet frank.
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
Reply With Quote
  #3  
Old 19-07-2009, 13:54
Ferry24's Avatar
Ferry24 Ferry24 is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 773
Default

krijg je wel genoeg benzine? dampen zegt niet alles. Opvoerpomp genoeg druk?
__________________
Rachistorie
Reply With Quote
  #4  
Old 19-07-2009, 15:06
RJTuning's Avatar
RJTuning RJTuning is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 483
Default

Quote:
Originally Posted by knedel16vweber
toch is het een veel voorkomend probleem dat de rotor (de ontsteking dus) 180 graden gedraaid staat.
tip!
zet de motor op tijd (vliegwiel en nokkenas)
controleer of de 1e (distrubutiekant) zuiger boven op het kantelpunt staat.
dan haal je je verdelerkap er af en controleer je of de rotor naar de 1e bougiekabel wijst.

maar ja, tegen wie zeg ik dit eigenlijk
misschien wel handig voor andere die met dit probleem zitten

groet frank.


evengoed bedankt. t kan maar genoemt zijn. maar op die manier istie id netjes afgestelt

Quote:
Originally Posted by Ferry24
krijg je wel genoeg benzine? dampen zegt niet alles. Opvoerpomp genoeg druk?


Zelfs met een partij remmenreiniger door filter heen doet ie geen poef of paf.
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber''
VW Santana 1.6 diesel '82

'' En GOD zag, dat het lauw was ''
Reply With Quote
  #5  
Old 19-07-2009, 15:08
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by RJTuning
evengoed bedankt. t kan maar genoemt zijn. maar op die manier istie id netjes afgestelt



Zelfs met een partij remmenreiniger door filter heen doet ie geen poef of paf.


Heb je wel vonk dan?
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #6  
Old 19-07-2009, 15:25
Reuvers Reuvers is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 443
Default

Quote:
Originally Posted by RJTuning
goeiemoggel

gisteren heb ik samen met gertjan me jetta afgemaakt. het project hield simpelweg de ombouw van een 1.5JB motor naar een 1.8 8v GTI motor uit een golf 2 uit ''89 in.

Nou hebben we de distributieriem gestelt. onsteking afgestelt. alles klopt. alleen wil die nog niet starten. benzinedampen komen uit het luchtfilter.
vonk geeft ie. hij draait hard genoeg.
maar geen gestart,

nou mijn vraag: je moet op een of andere manier die computer uit kunnen lezen. uiteraart geen uitgebreide rapporten maar simpelweg een knippercode via de dash.

dus hoe doe ik dat? en hoe weet ik wat de knippercode's zijn?
ik hoop zo te kunnen ontdekken wat het probleem is dattie niet start.
maar andere ideeén zijn uiteraart ook welkom.

rutger




blijkbaar wel
Reply With Quote
  #7  
Old 19-07-2009, 17:36
Corrado_G60's Avatar
Corrado_G60 Corrado_G60 is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 648
Default

Weet je zeker dat de computer in orde is?
__________________
Cheap and Fast = Not Reliable
Cheap and Reliable = Not Fast
Fast and Reliable = Not Cheap
Reply With Quote
  #8  
Old 19-07-2009, 22:54
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default

heeft ie knipper kode s dan???niet duzz het is geen jappanner tenslotte ,
maar hij zal niet op tijd staan idd ,,,,,anders had ie op remmen reiniger wel gestart,das de basis ,elke goede monteur weet dat,
anders kun je de tekens op de jb gebruiken die zijn het zelfde als een gti motor voor de controle dan he..
__________________
quintus.....de grote race
Reply With Quote
  #9  
Old 20-07-2009, 11:20
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,682
Default

Quote:
Originally Posted by carbreaker de autosloper
heeft ie knipper kode s dan???niet duzz het is geen jappanner tenslotte ,
maar hij zal niet op tijd staan idd ,,,,,anders had ie op remmen reiniger wel gestart,das de basis ,elke goede monteur weet dat,
anders kun je de tekens op de jb gebruiken die zijn het zelfde als een gti motor voor de controle dan he..


Het blok is er perfect lopend uit gekomen, dus we gaan er maar even vanuit de de computer in orde is.
We hebben er samen met 2 mannen naar gekeken die er wel redelijk wat verstand van hebben.
Ontsteking hebben we afgesteld door het kleppendeksel eraf te halen en cilinder 4 op tuimelen te zetten, dan zou cilinder 1 op dat moment moeten ontsteken en daar de ontsteking op afgesteld (de merktekens kwamen toen ook overeen).
Reply With Quote
  #10  
Old 20-07-2009, 11:41
RJTuning's Avatar
RJTuning RJTuning is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 483
Default

Quote:
Originally Posted by carbreaker de autosloper
heeft ie knipper kode s dan???niet duzz het is geen jappanner tenslotte ,
maar hij zal niet op tijd staan idd ,,,,,anders had ie op remmen reiniger wel gestart,das de basis ,elke goede monteur weet dat,
anders kun je de tekens op de jb gebruiken die zijn het zelfde als een gti motor voor de controle dan he..



Nou daar zeg je wat. de g60 en g40 hebben wel ee uitleesmogelijkheid.
en heb ergens gelezen dat deze computer het ook moet hebben.
maar wat gertjan zegt. het blok hebben we er perfect lopend uitgehaalt.
dus gaan we ervan uit dat de computer nog in orde is. hoe zou ik dit moeten testen btw.

enige optie lijkt me dan nog steeds dat de distributie nog steeds niet op tijd staat. aangezien ik em heb afgestelt :P want het lijkt er gewoon op dat de kleppen dicht staan op het moment van inspuiting.
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber''
VW Santana 1.6 diesel '82

'' En GOD zag, dat het lauw was ''
Reply With Quote
  #11  
Old 20-07-2009, 15:01
RJTuning's Avatar
RJTuning RJTuning is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 483
Default

even nieuwe bougiekabelset + rotor + bougies gehaalt. kijken of het wat uithaalt. laat het zo weten.
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber''
VW Santana 1.6 diesel '82

'' En GOD zag, dat het lauw was ''
Reply With Quote
  #12  
Old 20-07-2009, 15:19
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

zal IMO weinig helpen,lijkt er meer op dat je toch je vonk mist....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #13  
Old 20-07-2009, 15:35
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Accu wel goed genoeg?????? bij een zwakke accu loopt ie ook niet.
Reply With Quote
  #14  
Old 20-07-2009, 16:04
RJTuning's Avatar
RJTuning RJTuning is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 483
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
zal IMO weinig helpen,lijkt er meer op dat je toch je vonk mist....

vonk heb ik gechecked. die is ter gewoon.

en heb ook gestart met andere accu erbij.
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber''
VW Santana 1.6 diesel '82

'' En GOD zag, dat het lauw was ''
Reply With Quote
  #15  
Old 20-07-2009, 17:38
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Neem aan dat je alle 4 de bougies hebt getest met vonken, en niet alleen door aan de rotor te draaien maar ook daadwerkelijk te starten. Heb namelijk zelf een keer een spanningsval meegemaakt tijdens het starten en dan heb je 0 vonk, als je gewoon aan de rotor draaide was er wel vonk.

Maar logische wijs, ook op remmenreiniger niet aan slaan lijkt toch op een onstekings tijdstip probleem of te weinig compressie of heel veel valse lucht.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #16  
Old 20-07-2009, 22:44
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default

'nokkenas teken staat aan de binnenkant gelijk met de boven kant cil kop ,,,dat weet je toch ,,,,en onder op de krukas poelie en op de plastic kap ,,,dan de rotor op 1 zetten en de onstekings volgorde in de goede richting volgen ,,,, rj tjoening,,,
__________________
quintus.....de grote race
Reply With Quote
  #17  
Old 21-07-2009, 16:02
RJTuning's Avatar
RJTuning RJTuning is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 483
Default

jah zou goed moeten zijn. maar niemand weet iets van het uitlezen met knippercode bij dit blok?
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber''
VW Santana 1.6 diesel '82

'' En GOD zag, dat het lauw was ''
Reply With Quote
  #18  
Old 21-07-2009, 16:07
ingmar's Avatar
ingmar ingmar is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 273
Default

controleer de massa naar je blok eens. Hij loopt niet of slecht als deze niet in orde is
Reply With Quote
  #19  
Old 21-07-2009, 16:09
RJTuning's Avatar
RJTuning RJTuning is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 483
Default

ik denk dat als dat het nu nog zou zijn ik me eigenaardig diep mag gaan schamen.....

maar zal het op de checklist zetten.
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber''
VW Santana 1.6 diesel '82

'' En GOD zag, dat het lauw was ''
Reply With Quote
  #20  
Old 21-07-2009, 22:46
jetta mk1 '82 jetta mk1 '82 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 7,431
Default

is de vonk wel hrachtig genoeg ?
heb ook bij mijn polio een kapotte bobine gehad en toen vonkte hij te zwak !


gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project )
Golf 4 variant (tzt on air )
Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... )
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum