Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Ombouw 1.8 8v jetta projectje bijna klaar: laatste probleem (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=57524)

RJTuning 19-07-2009 11:40

Ombouw 1.8 8v jetta projectje bijna klaar: laatste probleem
 
goeiemoggel

gisteren heb ik samen met gertjan me jetta afgemaakt. het project hield simpelweg de ombouw van een 1.5JB motor naar een 1.8 8v GTI motor uit een golf 2 uit ''89 in.

Nou hebben we de distributieriem gestelt. onsteking afgestelt. alles klopt. alleen wil die nog niet starten. benzinedampen komen uit het luchtfilter.
vonk geeft ie. hij draait hard genoeg.
maar geen gestart,

nou mijn vraag: je moet op een of andere manier die computer uit kunnen lezen. uiteraart geen uitgebreide rapporten maar simpelweg een knippercode via de dash.

dus hoe doe ik dat? en hoe weet ik wat de knippercode's zijn?
ik hoop zo te kunnen ontdekken wat het probleem is dattie niet start.
maar andere ideeén zijn uiteraart ook welkom.

rutger

knedel16vweber 19-07-2009 12:00

toch is het een veel voorkomend probleem dat de rotor (de ontsteking dus) 180 graden gedraaid staat.
tip!
zet de motor op tijd (vliegwiel en nokkenas)
controleer of de 1e (distrubutiekant) zuiger boven op het kantelpunt staat.
dan haal je je verdelerkap er af en controleer je of de rotor naar de 1e bougiekabel wijst.

maar ja, tegen wie zeg ik dit eigenlijk :tongue:
misschien wel handig voor andere die met dit probleem zitten :)

groet frank.

Ferry24 19-07-2009 13:54

krijg je wel genoeg benzine? dampen zegt niet alles. Opvoerpomp genoeg druk?

RJTuning 19-07-2009 15:06

Quote:
Originally Posted by knedel16vweber
toch is het een veel voorkomend probleem dat de rotor (de ontsteking dus) 180 graden gedraaid staat.
tip!
zet de motor op tijd (vliegwiel en nokkenas)
controleer of de 1e (distrubutiekant) zuiger boven op het kantelpunt staat.
dan haal je je verdelerkap er af en controleer je of de rotor naar de 1e bougiekabel wijst.

maar ja, tegen wie zeg ik dit eigenlijk :tongue:
misschien wel handig voor andere die met dit probleem zitten :)

groet frank.


evengoed bedankt. t kan maar genoemt zijn. maar op die manier istie id netjes afgestelt :thumbup:

Quote:
Originally Posted by Ferry24
krijg je wel genoeg benzine? dampen zegt niet alles. Opvoerpomp genoeg druk?


Zelfs met een partij remmenreiniger door filter heen doet ie geen poef of paf.

Jurgen Santana 19-07-2009 15:08

Quote:
Originally Posted by RJTuning
evengoed bedankt. t kan maar genoemt zijn. maar op die manier istie id netjes afgestelt :thumbup:



Zelfs met een partij remmenreiniger door filter heen doet ie geen poef of paf.


Heb je wel vonk dan?

Reuvers 19-07-2009 15:25

Quote:
Originally Posted by RJTuning
goeiemoggel

gisteren heb ik samen met gertjan me jetta afgemaakt. het project hield simpelweg de ombouw van een 1.5JB motor naar een 1.8 8v GTI motor uit een golf 2 uit ''89 in.

Nou hebben we de distributieriem gestelt. onsteking afgestelt. alles klopt. alleen wil die nog niet starten. benzinedampen komen uit het luchtfilter.
vonk geeft ie. hij draait hard genoeg.
maar geen gestart,

nou mijn vraag: je moet op een of andere manier die computer uit kunnen lezen. uiteraart geen uitgebreide rapporten maar simpelweg een knippercode via de dash.

dus hoe doe ik dat? en hoe weet ik wat de knippercode's zijn?
ik hoop zo te kunnen ontdekken wat het probleem is dattie niet start.
maar andere ideeén zijn uiteraart ook welkom.

rutger




blijkbaar wel ;)

Corrado_G60 19-07-2009 17:36

Weet je zeker dat de computer in orde is?

carbreaker de autosloper 19-07-2009 22:54

heeft ie knipper kode s dan???niet duzz het is geen jappanner tenslotte ,
maar hij zal niet op tijd staan idd ,,,,,anders had ie op remmen reiniger wel gestart,das de basis ,elke goede monteur weet dat,
anders kun je de tekens op de jb gebruiken die zijn het zelfde als een gti motor voor de controle dan he..

Gertjan 20-07-2009 11:20

Quote:
Originally Posted by carbreaker de autosloper
heeft ie knipper kode s dan???niet duzz het is geen jappanner tenslotte ,
maar hij zal niet op tijd staan idd ,,,,,anders had ie op remmen reiniger wel gestart,das de basis ,elke goede monteur weet dat,
anders kun je de tekens op de jb gebruiken die zijn het zelfde als een gti motor voor de controle dan he..


Het blok is er perfect lopend uit gekomen, dus we gaan er maar even vanuit de de computer in orde is.
We hebben er samen met 2 mannen naar gekeken die er wel redelijk wat verstand van hebben.
Ontsteking hebben we afgesteld door het kleppendeksel eraf te halen en cilinder 4 op tuimelen te zetten, dan zou cilinder 1 op dat moment moeten ontsteken en daar de ontsteking op afgesteld (de merktekens kwamen toen ook overeen).

RJTuning 20-07-2009 11:41

Quote:
Originally Posted by carbreaker de autosloper
heeft ie knipper kode s dan???niet duzz het is geen jappanner tenslotte ,
maar hij zal niet op tijd staan idd ,,,,,anders had ie op remmen reiniger wel gestart,das de basis ,elke goede monteur weet dat,
anders kun je de tekens op de jb gebruiken die zijn het zelfde als een gti motor voor de controle dan he..



Nou daar zeg je wat. de g60 en g40 hebben wel ee uitleesmogelijkheid.
en heb ergens gelezen dat deze computer het ook moet hebben.
maar wat gertjan zegt. het blok hebben we er perfect lopend uitgehaalt.
dus gaan we ervan uit dat de computer nog in orde is. hoe zou ik dit moeten testen btw.

enige optie lijkt me dan nog steeds dat de distributie nog steeds niet op tijd staat. aangezien ik em heb afgestelt :P want het lijkt er gewoon op dat de kleppen dicht staan op het moment van inspuiting.

RJTuning 20-07-2009 15:01

even nieuwe bougiekabelset + rotor + bougies gehaalt. kijken of het wat uithaalt. laat het zo weten.

De Pul 20-07-2009 15:19

zal IMO weinig helpen,lijkt er meer op dat je toch je vonk mist....

Domi 20-07-2009 15:35

Accu wel goed genoeg?????? bij een zwakke accu loopt ie ook niet.

RJTuning 20-07-2009 16:04

Quote:
Originally Posted by De Pul
zal IMO weinig helpen,lijkt er meer op dat je toch je vonk mist....

vonk heb ik gechecked. die is ter gewoon.

en heb ook gestart met andere accu erbij.

vwleusden 20-07-2009 17:38

Neem aan dat je alle 4 de bougies hebt getest met vonken, en niet alleen door aan de rotor te draaien maar ook daadwerkelijk te starten. Heb namelijk zelf een keer een spanningsval meegemaakt tijdens het starten en dan heb je 0 vonk, als je gewoon aan de rotor draaide was er wel vonk.

Maar logische wijs, ook op remmenreiniger niet aan slaan lijkt toch op een onstekings tijdstip probleem of te weinig compressie of heel veel valse lucht.

carbreaker de autosloper 20-07-2009 22:44

'nokkenas teken staat aan de binnenkant gelijk met de boven kant cil kop ,,,dat weet je toch ,,,,en onder op de krukas poelie en op de plastic kap ,,,dan de rotor op 1 zetten en de onstekings volgorde in de goede richting volgen ,,,, rj tjoening,,,

RJTuning 21-07-2009 16:02

jah zou goed moeten zijn. maar niemand weet iets van het uitlezen met knippercode bij dit blok?

ingmar 21-07-2009 16:07

controleer de massa naar je blok eens. Hij loopt niet of slecht als deze niet in orde is

RJTuning 21-07-2009 16:09

ik denk dat als dat het nu nog zou zijn ik me eigenaardig diep mag gaan schamen..... :tongue:

maar zal het op de checklist zetten.

jetta mk1 '82 21-07-2009 22:46

is de vonk wel hrachtig genoeg ?
heb ook bij mijn polio een kapotte bobine gehad en toen vonkte hij te zwak !


gr. Martijn


All times are GMT +1. The time now is 19:55.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.