Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-08-2006, 20:45
bugdaddy's Avatar
bugdaddy bugdaddy is offline
VW Addict
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 510
Default ontsteking en carb's

Ik sloop een 2.0 16v uit een golf en die wil ik in mijn bus gaan hangen.
Vooral door ruimte gebrek wil ik wat dingen aan het blok veranderen.




Bij de 2.0 16v zit de ontsteking aan het eind van een nokkenas. Nu heb ik begrepen dat ik deze ook kan plaatsen naar de plek waar de ontsteking waar ze bij alle 8v motoren zitten. Hier zit bij mij ook diezelfde beugel en een soort "blinde dop".
Kan iemand mij hier meer over vertellen?
(dus hoe en wat heb ik allemaal nodig?)

Mijn andere uitdaging is dat ik rond de cilinderkop straks nogal krap kom te zitten. Vooral om deze reden wil ik van de injectie af en mechanische carburateurs monteren. Het liefste die van een motorfiets, want die lijken me kleiner qua omvang.....
Zelfde vraag; Graag advies/info/prijzen etc etc.
__________________
red alert; GET DOWN!!!

Last edited by bugdaddy : 02-08-2006 at 20:52. Reason: foto bijgevoegd
  #2  
Old 03-08-2006, 12:47
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by bugdaddy
Ik sloop een 2.0 16v uit een golf en die wil ik in mijn bus gaan hangen.
Vooral door ruimte gebrek wil ik wat dingen aan het blok veranderen.




Bij de 2.0 16v zit de ontsteking aan het eind van een nokkenas. Nu heb ik begrepen dat ik deze ook kan plaatsen naar de plek waar de ontsteking waar ze bij alle 8v motoren zitten. Hier zit bij mij ook diezelfde beugel en een soort "blinde dop".
Kan iemand mij hier meer over vertellen?
(dus hoe en wat heb ik allemaal nodig?)

Mijn andere uitdaging is dat ik rond de cilinderkop straks nogal krap kom te zitten. Vooral om deze reden wil ik van de injectie af en mechanische carburateurs monteren. Het liefste die van een motorfiets, want die lijken me kleiner qua omvang.....
Zelfde vraag; Graag advies/info/prijzen etc etc.


niet van een motor, maar wie weet?
http://cgi.ebay.de/2-DOPPELVERGASER...1QQcmdZViewItem
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
  #3  
Old 03-08-2006, 14:10
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

let wel op, als je je blok kanteld (zoals bij mij) dan hangen je carburateurs bijna verticaal naar beneden.


Gr,
Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
  #4  
Old 03-08-2006, 14:17
bugdaddy's Avatar
bugdaddy bugdaddy is offline
VW Addict
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 510
Default

Quote:
Originally Posted by Fahrvergnugen
let wel op, als je je blok kanteld (zoals bij mij) dan hangen je carburateurs bijna verticaal naar beneden.


Gr,
Paul.


Ja dat besef ik me ook, daarom heb ik Serge hier van het forum proberen te bereiken om een zelfbouw spruikstuk te bouwen. Alleen hij reageerd niet op mijn mail
Misschien is hij op vakantie.....
__________________
red alert; GET DOWN!!!
  #5  
Old 03-08-2006, 14:25
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by bugdaddy
Ja dat besef ik me ook, daarom heb ik Serge hier van het forum proberen te bereiken om een zelfbouw spruikstuk te bouwen. Alleen hij reageerd niet op mijn mail
Misschien is hij op vakantie.....


okay, ben benieuwd.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
  #6  
Old 06-08-2006, 20:13
bugdaddy's Avatar
bugdaddy bugdaddy is offline
VW Addict
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 510
Default

Niemand ??
__________________
red alert; GET DOWN!!!
  #7  
Old 06-08-2006, 23:58
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

inlaat bij serge (indien te maken) zal rond de 150E zijn.. maar welke mofi carbs het aankunnen?? moet je al flink spul hebben...
__________________
sportklassiek klassieker forum
  #8  
Old 07-08-2006, 06:39
bugdaddy's Avatar
bugdaddy bugdaddy is offline
VW Addict
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 510
Default

Quote:
Originally Posted by berendd
inlaat bij serge (indien te maken) zal rond de 150E zijn.. maar welke mofi carbs het aankunnen?? moet je al flink spul hebben...


Dan moet Serge wel gaan reageren
Ik heb een set Kei hin van 39mm op het oog..... lijkt dat je wat?

Niemand die me kan helpen qua ontsteking???
__________________
red alert; GET DOWN!!!

Last edited by bugdaddy : 07-08-2006 at 12:07. Reason: niemand??
  #9  
Old 10-08-2006, 07:36
bugdaddy's Avatar
bugdaddy bugdaddy is offline
VW Addict
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 510
Default

Heb de injectie eraf gehaald, maar we zaten hartstikke fout Paul!!!

De carburateurs komen natuurlijk aan de andere kant als dat jij gewent bent bij je 1600!

Dus de carb's komen eerder omhoog te staan
Maakt het inlaat spruitstuk een stuk simpeler.


Blijkbaar stel ik mijn vragen in op de verkeerde plek

zal een nieuw topic ergens openen
__________________
red alert; GET DOWN!!!
  #10  
Old 10-08-2006, 12:38
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by bugdaddy
Heb de injectie eraf gehaald, maar we zaten hartstikke fout Paul!!!

De carburateurs komen natuurlijk aan de andere kant als dat jij gewent bent bij je 1600!

Dus de carb's komen eerder omhoog te staan
Maakt het inlaat spruitstuk een stuk simpeler.


Blijkbaar stel ik mijn vragen in op de verkeerde plek

zal een nieuw topic ergens openen


dat maakt het zeker makkelijker, nu kun je zelfs carb's gebruiken die verticaal staan (voldoende ruimte in de motorruimte en makkelijker aan te komen)

suc6.

Gr,
Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
  #11  
Old 05-12-2006, 08:02
bugdaddy's Avatar
bugdaddy bugdaddy is offline
VW Addict
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 510
Default

Kan een slotje op

Ik heb een set dubbele carburateurs gekocht.
__________________
red alert; GET DOWN!!!
  #12  
Old 05-12-2006, 11:09
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

ff nieuwschierig...wat voor carbs heb je nu gekocht?
  #13  
Old 05-12-2006, 11:12
bugdaddy's Avatar
bugdaddy bugdaddy is offline
VW Addict
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 510
Default

Quote:
Originally Posted by René
ff nieuwschierig...wat voor carbs heb je nu gekocht?


40mm dellorto's

beetje klein voor een 2liter zou je zeggen, maar ik ga niet voor een hoge topsnelheid en veel toeren.
Het gaat mij om koppel.
__________________
red alert; GET DOWN!!!
  #14  
Old 05-12-2006, 11:14
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

en zijn het nu vlak- of valstroomcarbs geworden?
  #15  
Old 05-12-2006, 11:33
bugdaddy's Avatar
bugdaddy bugdaddy is offline
VW Addict
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 510
Default

Quote:
Originally Posted by René
en zijn het nu vlak- of valstroomcarbs geworden?


Het zijn vlakstroom, maar mijn blok hangt onder nogal een schuine hoek waardoor ze ook erg schuin komen te staan. (Eerlijk gezegd geen idee hoe schuin deze jongens gemonteerd kunnen worden en toch nog goed werken.)

Ik moet dus sowieso het spruitstuk aanpassen, als ik ruimte tekort kom, komen er misschien toch nog wel valstroom carb's op.
__________________
red alert; GET DOWN!!!



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum