Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Archief (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=74)
-   -   ontsteking en carb's (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=23365)

bugdaddy 02-08-2006 20:45

ontsteking en carb's
 
Ik sloop een 2.0 16v uit een golf en die wil ik in mijn bus gaan hangen.
Vooral door ruimte gebrek wil ik wat dingen aan het blok veranderen.




Bij de 2.0 16v zit de ontsteking aan het eind van een nokkenas. Nu heb ik begrepen dat ik deze ook kan plaatsen naar de plek waar de ontsteking waar ze bij alle 8v motoren zitten. Hier zit bij mij ook diezelfde beugel en een soort "blinde dop".
Kan iemand mij hier meer over vertellen?
(dus hoe en wat heb ik allemaal nodig?)

Mijn andere uitdaging is dat ik rond de cilinderkop straks nogal krap kom te zitten. Vooral om deze reden wil ik van de injectie af en mechanische carburateurs monteren. Het liefste die van een motorfiets, want die lijken me kleiner qua omvang.....
Zelfde vraag; Graag advies/info/prijzen etc etc.

Fahrvergnugen 03-08-2006 12:47

Quote:
Originally Posted by bugdaddy
Ik sloop een 2.0 16v uit een golf en die wil ik in mijn bus gaan hangen.
Vooral door ruimte gebrek wil ik wat dingen aan het blok veranderen.




Bij de 2.0 16v zit de ontsteking aan het eind van een nokkenas. Nu heb ik begrepen dat ik deze ook kan plaatsen naar de plek waar de ontsteking waar ze bij alle 8v motoren zitten. Hier zit bij mij ook diezelfde beugel en een soort "blinde dop".
Kan iemand mij hier meer over vertellen?
(dus hoe en wat heb ik allemaal nodig?)

Mijn andere uitdaging is dat ik rond de cilinderkop straks nogal krap kom te zitten. Vooral om deze reden wil ik van de injectie af en mechanische carburateurs monteren. Het liefste die van een motorfiets, want die lijken me kleiner qua omvang.....
Zelfde vraag; Graag advies/info/prijzen etc etc.


niet van een motor, maar wie weet?
http://cgi.ebay.de/2-DOPPELVERGASER...1QQcmdZViewItem

Fahrvergnugen 03-08-2006 14:10

let wel op, als je je blok kanteld (zoals bij mij) dan hangen je carburateurs bijna verticaal naar beneden.


Gr,
Paul.

bugdaddy 03-08-2006 14:17

Quote:
Originally Posted by Fahrvergnugen
let wel op, als je je blok kanteld (zoals bij mij) dan hangen je carburateurs bijna verticaal naar beneden.


Gr,
Paul.


Ja dat besef ik me ook, daarom heb ik Serge hier van het forum proberen te bereiken om een zelfbouw spruikstuk te bouwen. Alleen hij reageerd niet op mijn mail :(
Misschien is hij op vakantie.....

Fahrvergnugen 03-08-2006 14:25

Quote:
Originally Posted by bugdaddy
Ja dat besef ik me ook, daarom heb ik Serge hier van het forum proberen te bereiken om een zelfbouw spruikstuk te bouwen. Alleen hij reageerd niet op mijn mail :(
Misschien is hij op vakantie.....


okay, ben benieuwd.

bugdaddy 06-08-2006 20:13

Niemand ??

berendd 06-08-2006 23:58

inlaat bij serge (indien te maken) zal rond de 150E zijn.. maar welke mofi carbs het aankunnen?? moet je al flink spul hebben...

bugdaddy 07-08-2006 06:39

Quote:
Originally Posted by berendd
inlaat bij serge (indien te maken) zal rond de 150E zijn.. maar welke mofi carbs het aankunnen?? moet je al flink spul hebben...


Dan moet Serge wel gaan reageren ;)
Ik heb een set Kei hin van 39mm op het oog..... lijkt dat je wat?

Niemand die me kan helpen qua ontsteking???

bugdaddy 10-08-2006 07:36

Heb de injectie eraf gehaald, maar we zaten hartstikke fout Paul!!!

De carburateurs komen natuurlijk aan de andere kant als dat jij gewent bent bij je 1600!

Dus de carb's komen eerder omhoog te staan :rolleyes:
Maakt het inlaat spruitstuk een stuk simpeler.


Blijkbaar stel ik mijn vragen in op de verkeerde plek :confused: :confused: :confused:

zal een nieuw topic ergens openen :(

Fahrvergnugen 10-08-2006 12:38

Quote:
Originally Posted by bugdaddy
Heb de injectie eraf gehaald, maar we zaten hartstikke fout Paul!!!

De carburateurs komen natuurlijk aan de andere kant als dat jij gewent bent bij je 1600!

Dus de carb's komen eerder omhoog te staan :rolleyes:
Maakt het inlaat spruitstuk een stuk simpeler.


Blijkbaar stel ik mijn vragen in op de verkeerde plek :confused: :confused: :confused:

zal een nieuw topic ergens openen :(


dat maakt het zeker makkelijker, nu kun je zelfs carb's gebruiken die verticaal staan (voldoende ruimte in de motorruimte en makkelijker aan te komen)

suc6.

Gr,
Paul.

bugdaddy 05-12-2006 08:02

Kan een slotje op

Ik heb een set dubbele carburateurs gekocht.

René 05-12-2006 11:09

ff nieuwschierig...wat voor carbs heb je nu gekocht?

bugdaddy 05-12-2006 11:12

Quote:
Originally Posted by René
ff nieuwschierig...wat voor carbs heb je nu gekocht?


40mm dellorto's

beetje klein voor een 2liter zou je zeggen, maar ik ga niet voor een hoge topsnelheid en veel toeren.
Het gaat mij om koppel.

René 05-12-2006 11:14

en zijn het nu vlak- of valstroomcarbs geworden?

bugdaddy 05-12-2006 11:33

Quote:
Originally Posted by René
en zijn het nu vlak- of valstroomcarbs geworden?


Het zijn vlakstroom, maar mijn blok hangt onder nogal een schuine hoek waardoor ze ook erg schuin komen te staan. (Eerlijk gezegd geen idee hoe schuin deze jongens gemonteerd kunnen worden en toch nog goed werken.)

Ik moet dus sowieso het spruitstuk aanpassen, als ik ruimte tekort kom, komen er misschien toch nog wel valstroom carb's op.


All times are GMT +1. The time now is 12:42.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.