Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-07-2006, 22:41
bugdaddy's Avatar
bugdaddy bugdaddy is offline
VW Addict
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 510
Default houden we het droog????

Zoals beloofd een topic over de T2b.
Zo staat ie er nu bij:


en hopelijk ziet hij er na de "verbouwing" niet veel anders uit......


er moet namelijk een waterkoker in komen uit een golf, en wel uit deze:



Ik hou jullie op de hoogte
__________________
red alert; GET DOWN!!!
Reply With Quote
  #2  
Old 16-07-2006, 00:57
Edrik's Avatar
Edrik Edrik is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,282
Default

Ik ben benieuwd!!
Laat ook even smv foto's zien hoe je alles gedaan hebt!
SUCCES!
__________________
'79er Golf MX

Cheap beer almost always results in good things.
Reply With Quote
  #3  
Old 16-07-2006, 07:21
bugdaddy's Avatar
bugdaddy bugdaddy is offline
VW Addict
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 510
Default

Quote:
Originally Posted by Edrik
Ik ben benieuwd!!
Laat ook even smv foto's zien hoe je alles gedaan hebt!
SUCCES!


Ik ook!
maarre je bent wat te snel, ik heb nog vrijwel niks gedaan, de motor is net uit de bus en de golf heb ik pas gister opgehaald.

THANX
__________________
red alert; GET DOWN!!!
Reply With Quote
  #4  
Old 16-07-2006, 07:43
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

lekker!!:GOLF GTI 16V 110 KW U9
Reply With Quote
  #5  
Old 16-07-2006, 09:00
bugdaddy's Avatar
bugdaddy bugdaddy is offline
VW Addict
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 510
Default

Quote:
Originally Posted by hajee
lekker!!:GOLF GTI 16V 110 KW U9


jep, leek me een mooi startpunt
__________________
red alert; GET DOWN!!!
Reply With Quote
  #6  
Old 16-07-2006, 09:03
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

2.0 16V idd

Ik had al bijna gehoopt dat RDW terug zou komen met 2800cm3, cylinders: 6
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #7  
Old 16-07-2006, 09:27
Frieser's Avatar
Frieser Frieser is offline
VW Guru
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 811
Default

Vet project! mooi buske ook zo te zien. Volgens mij kan dit topic richting projecten
Reply With Quote
  #8  
Old 16-07-2006, 10:44
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

watergekoelde projecten
Reply With Quote
  #9  
Old 16-07-2006, 12:44
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by bugdaddy


en hopelijk ziet hij er na de "verbouwing" niet veel anders uit......


weet je dat zeker?? +/- een halve meter omlaag zou hem niet misstaan, verder ziet hij er heel mooi uit.

suc6 met de Liquid Bay.

Gr,
Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #10  
Old 16-07-2006, 13:35
bugdaddy's Avatar
bugdaddy bugdaddy is offline
VW Addict
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 510
Default

Quote:
Originally Posted by Fahrvergnugen
weet je dat zeker?? +/- een halve meter omlaag zou hem niet misstaan, verder ziet hij er heel mooi uit.

suc6 met de Liquid Bay.

Gr,
Paul.


All in good time maar ben het met je eens, lager is een stille wens.

Voorlopig is het trouwens ook wel handig om hem hog te hebben, ik moet daar nog genoeg onder zijn, maar dat hoef ik jou vast niet te vertellen
__________________
red alert; GET DOWN!!!
Reply With Quote
  #11  
Old 16-07-2006, 17:17
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Voorlopig is het trouwens ook wel handig om hem hog te hebben, ik moet daar nog genoeg onder zijn, maar dat hoef ik jou vast niet te vertellen


je zult er inderdaad nog regelmatig onderdoor moeten tijgeren

Gr,
Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #12  
Old 19-07-2006, 12:24
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

even een antwoord in jou topic.

Quote:
hmmm, dat is niet helemaal de plek die ik bedoelde.
Ik bedoel echt de "achterkant" van de motor/aansluiting versnellingsbak.
Dus waar het blok aan de bak hangt en dan vanaf bijvoorbeeld de accu geschoten.

Zou je zo'n foto kunnen laten zien?

Zag ik het trouwens goed?, zit je onsteking nu langs de cilinders en bij de 1600cc op de kopse kant??
bij mij dus in lijn met de cilinders en steekt dus straks tot boven de versnellingsbak, maar daar zit bij mij de tank!!!!!


de foto die jij vraagde heb ik helaas niet.

op deze foto kun je de ontsteking zien (zit niet boven de bak)



bij de 1600 van mij zit hij op de zelfde plaats.

Gr.
Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #13  
Old 19-07-2006, 12:43
bugdaddy's Avatar
bugdaddy bugdaddy is offline
VW Addict
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 510
Default

Hee dank voor de snelle reactie, jammer ik had graag willen zien hoeveel "ruimte" daar straks over is.

Bij mij zit de ontsteking heel anders, lees veeeeel lastiger.
Wordt opnieuw meten en misschien wel de tank verplaatsen.
(hmmm, hierdoor krijg ik misschien wel weer uimte voor de radiator)
__________________
red alert; GET DOWN!!!
Reply With Quote
  #14  
Old 19-07-2006, 12:54
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by bugdaddy
Hee dank voor de snelle reactie, jammer ik had graag willen zien hoeveel "ruimte" daar straks over is.

Bij mij zit de ontsteking heel anders, lees veeeeel lastiger.
Wordt opnieuw meten en misschien wel de tank verplaatsen.
(hmmm, hierdoor krijg ik misschien wel weer uimte voor de radiator)


zoals je hier


kunt zien heb ik de beplating boven de versnellingsbak en achter de motor helemaal weggehaald. (nu met de G60 nog meer)
achterin zie je de tank nog liggen, de beplating onder de tank incl.tank is nu dus ook weg.

meer dan genoeg ruimte bij mij dus.

jou ontsteking zit als ik me niet vergis (net zoals bij een oude 16klappert) haaks op de cilinders aan de kopse kant, dat is niet prettig maar voor elk probleem is een oplossing
en zoals je zelf al zegt; elk nadeel heb z'n voordeel.

Gr,
Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #15  
Old 19-07-2006, 13:33
bugdaddy's Avatar
bugdaddy bugdaddy is offline
VW Addict
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 510
Default




ow shit, dit heb ik volgens mij niet eerder gezien

Back to the drawingboard

Heb ff gemeten en de onsteking zou idd tot in de benzine tank komen te zitten.
(die kleine vonkjes zullen daar tot niet zoveel uitrichten toch?? )
__________________
red alert; GET DOWN!!!
Reply With Quote
  #16  
Old 19-07-2006, 14:01
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by bugdaddy



ow shit, dit heb ik volgens mij niet eerder gezien

Back to the drawingboard

Heb ff gemeten en de onsteking zou idd tot in de benzine tank komen te zitten.
(die kleine vonkjes zullen daar tot niet zoveel uitrichten toch?? )


plasticzakje, trekbandje en gwoon in die tank hangen

misschien alleen een hoek uit je tank slijpen en mooi dichtlassen.

hmmmm hoe was het ook al weer........FOTO'S.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #17  
Old 19-07-2006, 16:11
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

voor je ergens de flex in zet!
als ik het goed heb kun je bij de 16v motoren ook een ontsteking in het onderblok plaatsen.
eventuele info misschien bij een tuningsbedrijf.

groten jan.
Reply With Quote
  #18  
Old 19-07-2006, 18:54
bugdaddy's Avatar
bugdaddy bugdaddy is offline
VW Addict
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 510
Default

Quote:
Originally Posted by Luuk

Dat meen je toch niet hè Paul?


Haha, dan laat ik toch liever een nieuwe alu tank lassen
Toch vind ik die ontsteking in het onderblok ook wel interessant.
Iemand meer info of een linkje voor mij??
__________________
red alert; GET DOWN!!!
Reply With Quote
  #19  
Old 20-07-2006, 09:02
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by Luuk

Dat meen je toch niet hè Paul?


Why not!!!

als er iets in de weg zit.........de flex erin.

ik heb ook aan mij tank gelast (extra aansluiting) nix mis mee toch?????

Gr,
Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #20  
Old 21-07-2006, 12:05
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

[QUOTE=bugdaddy]Haha, dan laat ik toch liever een nieuwe alu tank lassen
Toch vind ik die ontsteking in het onderblok ook wel interessant.
Iemand meer info of een linkje voor mij??[/QUOT


in theorie past een ontsteking met toebehoren(hulpas en oliepompaandrijving)
van een 2.0 8v gewoon in dit onderblok.
dit in combinatie met een haakse verdeelkap zou volgens mij gewoon werken.
haakse kap van bv peugeot met bosch ontsteking.
groeten jan
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum