Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   houden we het droog???? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=22898)

bugdaddy 15-07-2006 22:41

houden we het droog????
 
Zoals beloofd een topic over de T2b.
Zo staat ie er nu bij:


en hopelijk ziet hij er na de "verbouwing" niet veel anders uit......


er moet namelijk een waterkoker in komen uit een golf, en wel uit deze:



Ik hou jullie op de hoogte :)

Edrik 16-07-2006 00:57

Ik ben benieuwd!!
Laat ook even smv foto's zien hoe je alles gedaan hebt!
SUCCES!

bugdaddy 16-07-2006 07:21

Quote:
Originally Posted by Edrik
Ik ben benieuwd!!
Laat ook even smv foto's zien hoe je alles gedaan hebt!
SUCCES!


Ik ook!
maarre je bent wat te snel, ik heb nog vrijwel niks gedaan, de motor is net uit de bus en de golf heb ik pas gister opgehaald.

THANX

hajee 16-07-2006 07:43

lekker!!:GOLF GTI 16V 110 KW U9

bugdaddy 16-07-2006 09:00

Quote:
Originally Posted by hajee
lekker!!:GOLF GTI 16V 110 KW U9


jep, leek me een mooi startpunt :rolleyes:

Stijn 16-07-2006 09:03

2.0 16V idd

Ik had al bijna gehoopt dat RDW terug zou komen met 2800cm3, cylinders: 6 :)

Frieser 16-07-2006 09:27

Vet project! mooi buske ook zo te zien. Volgens mij kan dit topic richting projecten ;)

Pedaalemmer 16-07-2006 10:44

watergekoelde projecten :D

Fahrvergnugen 16-07-2006 12:44

Quote:
Originally Posted by bugdaddy


en hopelijk ziet hij er na de "verbouwing" niet veel anders uit......


weet je dat zeker?? +/- een halve meter omlaag zou hem niet misstaan, verder ziet hij er heel mooi uit.

suc6 met de Liquid Bay.

Gr,
Paul.

bugdaddy 16-07-2006 13:35

Quote:
Originally Posted by Fahrvergnugen
weet je dat zeker?? +/- een halve meter omlaag zou hem niet misstaan, verder ziet hij er heel mooi uit.

suc6 met de Liquid Bay.

Gr,
Paul.


All in good time :redface: maar ben het met je eens, lager is een stille wens.

Voorlopig is het trouwens ook wel handig om hem hog te hebben, ik moet daar nog genoeg onder zijn, maar dat hoef ik jou vast niet te vertellen :rolleyes:

Fahrvergnugen 16-07-2006 17:17

Quote:
Voorlopig is het trouwens ook wel handig om hem hog te hebben, ik moet daar nog genoeg onder zijn, maar dat hoef ik jou vast niet te vertellen :rolleyes:


je zult er inderdaad nog regelmatig onderdoor moeten tijgeren :tounge:

Gr,
Paul.

Fahrvergnugen 19-07-2006 12:24

even een antwoord in jou topic.

Quote:
hmmm, dat is niet helemaal de plek die ik bedoelde.
Ik bedoel echt de "achterkant" van de motor/aansluiting versnellingsbak.
Dus waar het blok aan de bak hangt en dan vanaf bijvoorbeeld de accu geschoten.

Zou je zo'n foto kunnen laten zien?

Zag ik het trouwens goed?, zit je onsteking nu langs de cilinders en bij de 1600cc op de kopse kant??
bij mij dus in lijn met de cilinders en steekt dus straks tot boven de versnellingsbak, maar daar zit bij mij de tank!!!!!


de foto die jij vraagde heb ik helaas niet.

op deze foto kun je de ontsteking zien (zit niet boven de bak)



bij de 1600 van mij zit hij op de zelfde plaats.

Gr.
Paul.

bugdaddy 19-07-2006 12:43

Hee dank voor de snelle reactie, jammer ik had graag willen zien hoeveel "ruimte" daar straks over is.

Bij mij zit de ontsteking heel anders, lees veeeeel lastiger.
Wordt opnieuw meten en misschien wel de tank verplaatsen.
(hmmm, hierdoor krijg ik misschien wel weer uimte voor de radiator)

Fahrvergnugen 19-07-2006 12:54

Quote:
Originally Posted by bugdaddy
Hee dank voor de snelle reactie, jammer ik had graag willen zien hoeveel "ruimte" daar straks over is.

Bij mij zit de ontsteking heel anders, lees veeeeel lastiger.
Wordt opnieuw meten en misschien wel de tank verplaatsen.
(hmmm, hierdoor krijg ik misschien wel weer uimte voor de radiator)


zoals je hier


kunt zien heb ik de beplating boven de versnellingsbak en achter de motor helemaal weggehaald. (nu met de G60 nog meer)
achterin zie je de tank nog liggen, de beplating onder de tank incl.tank is nu dus ook weg.

meer dan genoeg ruimte bij mij dus.

jou ontsteking zit als ik me niet vergis (net zoals bij een oude 16klappert) haaks op de cilinders aan de kopse kant, dat is niet prettig maar voor elk probleem is een oplossing :D
en zoals je zelf al zegt; elk nadeel heb z'n voordeel.

Gr,
Paul.

bugdaddy 19-07-2006 13:33




ow shit, dit heb ik volgens mij niet eerder gezien :eek:

Back to the drawingboard :(

Heb ff gemeten en de onsteking zou idd tot in de benzine tank komen te zitten.
(die kleine vonkjes zullen daar tot niet zoveel uitrichten toch?? :redface: )

Fahrvergnugen 19-07-2006 14:01

Quote:
Originally Posted by bugdaddy



ow shit, dit heb ik volgens mij niet eerder gezien :eek:

Back to the drawingboard :(

Heb ff gemeten en de onsteking zou idd tot in de benzine tank komen te zitten.
(die kleine vonkjes zullen daar tot niet zoveel uitrichten toch?? :redface: )


plasticzakje, trekbandje en gwoon in die tank hangen :D

misschien alleen een hoek uit je tank slijpen en mooi dichtlassen.

hmmmm hoe was het ook al weer........FOTO'S. :tongue:

J-9A-N 19-07-2006 16:11

voor je ergens de flex in zet!
als ik het goed heb kun je bij de 16v motoren ook een ontsteking in het onderblok plaatsen.
eventuele info misschien bij een tuningsbedrijf.

groten jan. ;)

bugdaddy 19-07-2006 18:54

Quote:
Originally Posted by Luuk
:eek:
Dat meen je toch niet hè Paul?


Haha, dan laat ik toch liever een nieuwe alu tank lassen ;)
Toch vind ik die ontsteking in het onderblok ook wel interessant.
Iemand meer info of een linkje voor mij??

Fahrvergnugen 20-07-2006 09:02

Quote:
Originally Posted by Luuk
:eek:
Dat meen je toch niet hè Paul?


Why not!!!

als er iets in de weg zit.........de flex erin.

ik heb ook aan mij tank gelast (extra aansluiting) nix mis mee toch?????

Gr,
Paul.

J-9A-N 21-07-2006 12:05

[QUOTE=bugdaddy]Haha, dan laat ik toch liever een nieuwe alu tank lassen ;)
Toch vind ik die ontsteking in het onderblok ook wel interessant.
Iemand meer info of een linkje voor mij??[/QUOT


in theorie past een ontsteking met toebehoren(hulpas en oliepompaandrijving)
van een 2.0 8v gewoon in dit onderblok.
dit in combinatie met een haakse verdeelkap zou volgens mij gewoon werken.
haakse kap van bv peugeot met bosch ontsteking.
groeten jan :rolleyes:


All times are GMT +1. The time now is 12:45.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.