Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-07-2010, 10:58
Wolfje GTI Wolfje GTI is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 39
Default 1.8T loopt af en toe op 3 cylinders

Het gaat om mijn golf GTI 1.8T 150 pk van 1999

De motor loopt af en toe op 3 cylinders zowel stationair als onder het rijden.
Ik heb eens gelezen dat dit een probleem met de staaf bobines kon zijn.
Maar ik heb niet duidelijk aanwijsbaar kunnen maken of het probleem veranderd bij afkoppelen van een staafbobine.

Inmiddels ook de Platinum bougies en het brandstoffilter vervangen.

Ik krijg één deze dagen ook m'n nieuwe OBDII kabel binnen, misschien dat ik dan wat foutcodes kan doorgeven.

Ik hoop dat de KAT heel blijft, we hebben geen ander vervoer op dit moment

Graag verneem ik ervaringen.

Alvast bedankt!
Reply With Quote
  #2  
Old 19-07-2010, 11:18
Just-B Just-B is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 54
Default

Bij mij waren het toen der tijd mijn bougiekabels die ervoor zorgde dat hij op 3 poten liep...
Reply With Quote
  #3  
Old 19-07-2010, 15:14
Wolfje GTI Wolfje GTI is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 39
Default

Quote:
Originally Posted by Just-B
Bij mij waren het toen der tijd mijn bougiekabels die ervoor zorgde dat hij op 3 poten liep...



Bougiekabels Deze motor heeft geen bougiekabels
Reply With Quote
  #4  
Old 19-07-2010, 17:01
Just-B Just-B is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 54
Default

Je bobine? gok ik dan op..

Last edited by Just-B : 19-07-2010 at 17:15.
Reply With Quote
  #5  
Old 19-07-2010, 18:45
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

Even uit laten lezen kunnen ze zo zien welke bobine lelijk heeft gedaan.

__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
  #6  
Old 27-07-2010, 10:48
Wolfje GTI Wolfje GTI is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 39
Default

Uitgelezen maar geen stoute bobine te vinden....

Address 01: Engine
Controller: 06A 906 018 BB
Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D09
Coding: 04000
Shop #: WSC 00000
1 Fault Found:
01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)
26-10 - Output Open - Intermittent
Readiness: N/A

Iemand een idee hoe ik dit Solenoid probleem kan oplossen?
Reply With Quote
  #7  
Old 27-07-2010, 17:02
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Gewoon al die zooi eraf rossen en dubbele carburateurs erop....
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #8  
Old 27-07-2010, 19:36
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-01247.html

Gerrit heeft in principe een uitleg voor elke foutcode op de website staan. Veelal ook tips om de storing te verhelpen.

Maar je weet zeker dat hij soms op 3 poten draait? En dat het niet iets anders kan zijn?
Reply With Quote
  #9  
Old 28-07-2010, 09:19
Wolfje GTI Wolfje GTI is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 39
Default

Die onderbrekingsfout in het solenoid heb ik zelf veroorzaakt denk ik, door de stekker hiervan los te koppelen (ik wilde weten waar dat getik vandaan kwam)
Reply With Quote
  #10  
Old 28-07-2010, 09:22
Wolfje GTI Wolfje GTI is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 39
Default

Quote:
Originally Posted by bolku
Gewoon al die zooi eraf rossen en dubbele carburateurs erop....


En jij zeker weer zo'n afgrijselijk snel turboproject bouwen met mijn injectiesysteem?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum