Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf,Bora en New Beetle MK IV (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   1.8T loopt af en toe op 3 cylinders (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=72727)

Wolfje GTI 19-07-2010 10:58

1.8T loopt af en toe op 3 cylinders
 
Het gaat om mijn golf GTI 1.8T 150 pk van 1999

De motor loopt af en toe op 3 cylinders zowel stationair als onder het rijden.
Ik heb eens gelezen dat dit een probleem met de staaf bobines kon zijn.
Maar ik heb niet duidelijk aanwijsbaar kunnen maken of het probleem veranderd bij afkoppelen van een staafbobine.

Inmiddels ook de Platinum bougies en het brandstoffilter vervangen.

Ik krijg één deze dagen ook m'n nieuwe OBDII kabel binnen, misschien dat ik dan wat foutcodes kan doorgeven.

Ik hoop dat de KAT heel blijft, we hebben geen ander vervoer op dit moment :(

Graag verneem ik ervaringen.

Alvast bedankt!

Just-B 19-07-2010 11:18

Bij mij waren het toen der tijd mijn bougiekabels die ervoor zorgde dat hij op 3 poten liep...

Wolfje GTI 19-07-2010 15:14

Quote:
Originally Posted by Just-B
Bij mij waren het toen der tijd mijn bougiekabels die ervoor zorgde dat hij op 3 poten liep...



Bougiekabels :confused: Deze motor heeft geen bougiekabels :rolleyes:

Just-B 19-07-2010 17:01

Je bobine? gok ik dan op..

Martyn 19-07-2010 18:45

Even uit laten lezen kunnen ze zo zien welke bobine lelijk heeft gedaan.

;)

Wolfje GTI 27-07-2010 10:48

Uitgelezen maar geen stoute bobine te vinden....

Address 01: Engine
Controller: 06A 906 018 BB
Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D09
Coding: 04000
Shop #: WSC 00000
1 Fault Found:
01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)
26-10 - Output Open - Intermittent
Readiness: N/A

Iemand een idee hoe ik dit Solenoid probleem kan oplossen?

bolku 27-07-2010 17:02

Gewoon al die zooi eraf rossen en dubbele carburateurs erop....

RubenD 27-07-2010 19:36

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-01247.html

Gerrit heeft in principe een uitleg voor elke foutcode op de website staan. Veelal ook tips om de storing te verhelpen.

Maar je weet zeker dat hij soms op 3 poten draait? En dat het niet iets anders kan zijn?

Wolfje GTI 28-07-2010 09:19

Die onderbrekingsfout in het solenoid heb ik zelf veroorzaakt denk ik, door de stekker hiervan los te koppelen (ik wilde weten waar dat getik vandaan kwam) :redface:

Wolfje GTI 28-07-2010 09:22

Quote:
Originally Posted by bolku
Gewoon al die zooi eraf rossen en dubbele carburateurs erop....


En jij zeker weer zo'n afgrijselijk snel turboproject bouwen met mijn injectiesysteem? :D


All times are GMT +1. The time now is 19:57.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.