![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hoi iedereen,
Hoeveel kan men de achteras van de golf 1 inkorten? Dit opdat ik velgjes op't oog heb, maar de ET-waarde is iets te laat, daarom speel ik met het idee om de achteras aan te passen... Ik zou de assen 9mm per kant moeten inkorten, is dit mogelijk? |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ik denk dat www.mivw.nl je daar wel mee kan helpen....
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
||||
|
||||
![]() inkorten??? zou ik niet doen... ivm het torderen van de achteras...
wat voor wielen wil je eronder hebben dan? wat is de et waarde dan want als het achter al niet past dan wil het voor helemaal niet... |
#4
|
||||
|
||||
![]() Je kunt ook negatieve astappen nemen. Dan passen je wielen er makkelijker onder.
Voorbeeldje: ![]()
__________________
WWW.MIVW.NL |
#5
|
||||
|
||||
![]() Hoe ga je je schokbrekers monteren? Die blijven aan de bovenkant op dezelfde plek..
Weet niet of je daar rekening mee houdt, dat 9mm inkorten (aan beide kanten) niet betekent dat je ook 9mm meer ruimte aan de binnenkant hebt. Ik denk wel dat het mogelijk is, als je het netjes uitvoert hoeft het ook echt geen problemen op te leveren.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#6
|
||||
|
||||
![]() hahaha dat staat zo vet he!!!
__________________
Member of Dub05 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Zijn dat voor bandenmaten Jurgen? Is wel erg extreem dit
![]()
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#8
|
||||
|
||||
![]() dat hok ziet er NIET uit dit jaar.. vorig jaar was hij zoooooooooveel mooier
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Denk dat je erg veel werk op je hals gaat halen voor 9mm per kant om je as smaller te maken...denk wielranden laten omkloppen minder werk is...enkele mm's van het hart van je velgen afdraaien...krappere bandenmaat kiezen...(allemaal mm's...)
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lijkt mij ook geen strak plan...
![]() En idd zal wel meer werk worden dan je denkt..en weggedrag??
__________________
Murdock...I love when a plan comes together |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Stukje van de montageplaat van de astappen afdraaien, stukje van de remtrommel afdraaien.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Geen idee, maar het ziet er niet uit vind ik. Dit is echt overdone.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Negatief camber ok, maar dan wel functioneel en niet zo'n kermis als dit... ![]()
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Stel dat je de as gaat inkorten, waar wil je deze millimeters dan wegsnijden (even in gedachte dan he, ik weet dat er al veel betere ideeen zijn genoemd in dit topic).
In het midden kan niet, want dan komen je bevestigingspunten niet meer uit (die komen dan ook naar binnen. Het meest logische zou dan zijn om de armen die vanaf de middenbalk naar achteren te lopen verder naar binnen te plaatsen, maar dan zit je dus zoals al eerder gezegd met de positie van je schokbrekers, die komen dan schuin te staan. Zou je die bevestiging dus ook weer aan moeten passen....
__________________
Quote:
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Remtrommel en astap had ik nog niet aan gedacht! Goede tip!
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#16
|
||||
|
||||
![]() Polo heeft bij de achterschokbreker onderin een bus zitten (schokbreker zit niet in het midden), dus die zou je evt. nog kunnen omdraaien (weet eigenlijk niet welke kant de uitstekende kant staat)..
Maar denk indd dat je t beste na de schokbreker bevestiging nog kunt inkorten, want de schokbreker zal toch recht moeten staan en als je as dan zoveel korter is, kun je nog geen bredere wielen monteren, alleen wielen met een lagere et waarde, aangezien ze anders toch tegen de schokbreker aanlopen...
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#17
|
||||
|
||||
![]() andere velgen geen beter optie??
|
#18
|
||||
|
||||
![]() omgerolde randen en de juiste banden en het past ws wel.
anders negatieve tappen staan vaak genoeg op ebay.
__________________
sportklassiek klassieker forum |