![]() |
#21
|
|||
|
|||
![]() controleren is niet lastig.
Krukaspoelie inkeeping gelijk zetten met het streepje in de kap Bovenste tandriemkap eraf halen en merkteken op nokkenaspoelie moet gelijk staan met merkteken op achterste kap. indien deze 180 graden verkeerd staat de krukas nog een keer rond draaien.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#22
|
|||
|
|||
![]() Nou dankjewel !! Ik ga straks gelijk kijken !! Klopt het dat bij mijn akl de nokkenas poulie 'slechts' conisch vast zit ? Of is dat met en spiebaan
|
#23
|
|||
|
|||
![]() Zit gewoon vast met een spie volgens mij, anders heeft het geen zin om er merktekens op te zetten
![]()
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#24
|
|||
|
|||
![]() En dit alles kan ik controleren terwijl de riem er op ligt en de kappen er af zijn ?
|
#25
|
|||
|
|||
![]() riem kan er op blijven en alleen de bovenste kap moet eraf.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#26
|
|||
|
|||
![]() Om 5 uur ben ik klaar
Met werken en ga ik de bobine er op knallen en de timing controleren !! Alvast bedankt en zal vanavond nog even een update posten |
#27
|
|||
|
|||
![]() oke timing staat in orde...
bougies + bougie kabels + bobine in orde ( allemaal vervangen voor nieuwe ) draad van hall gever door gemeten .. in orde zucht ...... wat kan het zijn ? hoe test ik zonder scope of de hall gever uberhaupt iets doet ? |
#28
|
|||
|
|||
![]() Je zou eventueel een paar draden van het regelapparaat naar de sensor kunnen leggen om de bedrading helemaal uit te sluiten. Soms zit er een overgangsweerstand in door b.v. een beschadiging van een draad. Draad is dan bij doormeten goed echter als deze belast wordt krijg je een spanningsverlies.
Om het signaal te controleren zou ik toch echt een scoop pakken, anders is het als nog gissen of het signaal goed is.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#29
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Iemand een idee wat een regelapparaat kost ? |
#30
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Nieuw meestal iets van 700+ ![]()
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#31
|
|||
|
|||
![]() Fuck .. Dat is duur en dat gaat hm
Zeker niet worden .. Dat regel apparaat zit in de ruimte van de ruitenwisser toch ? Als ik dan er in kijk zie ii dat de kabelboom aan de rechterkant bij het Koelwater weer naar buiten gaat .. War zitdat Apparaat dan ? Ik heb namelijk zelf niet gemeten dus wil dat zelf nog Eens na meten .. |
#32
|
|||
|
|||
![]() Maar met een ledje kan ik wel kijken of er iets van signaal uit komt ? Zo ja kan ik alsnog een scope regelen toch ?
|
#33
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Zit inderdaad in de ruimte waar het ruitenwissermechanisme zit. Haal de ruitenwissers eraf en die kunstof plaat eraf en dan zit hij in het midden. (oppassen dan je die kunstof plaat niet breekt, deze zit met een kunstof rand in een profiel onder op de ruit gedrukt) Denk dat meten met een led lastig gaat met lopende motor (signaal gaat te snel), misschien dat je het bij starten kunt zien.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#34
|
|||
|
|||
![]() Wat ik ben vergeten te melden is dat de auto begrensd lijkt te zijnop 5100/5200 toeren ... En ik krijg 1 ruiten wisser niet los :@ wd40 mag niet baten
|
#35
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Zou eerst de storing oplossen, voor ruitenwisserarmen zijn ook speciale trekkers voor als hij helemaal niet los wil. Meestal inspuiten en jutteren (duwen en trekken aan de voet) wil ook wel helpen.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#36
|
|||
|
|||
![]() Heb je een nieuwe hallgever gemonteerd?
Laatst was hier iemand op het forum die had een 2hands geplaatst, en die bleek ook stuk te zijn.. |
#37
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Het is inderdaad een gebruikte sensor maar is werkend van het blok afgekomen heb met een analoge multimeter gemeten en die geeft wel aan dat er spanning uit komt .. Ik weet ff helemaal niet meer wat ik nu het beste en als eerste kan doen |