Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf,Bora en New Beetle MK IV (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Golf 4 nokkenas (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101802)

Carloow1337 03-07-2012 07:03

Golf 4 nokkenas
 
Hallo ,
Mijn naam is carlo en ik ben in het bezit van een golf 4 1.6 sr 8klepper
Ik had mijn auto uitgelezen via vcds lite en daar kwam de foutcode 00515 uit
Nokkenassensor g40 no signal .. Deze laten vervangen maar nu blijft de code er in staan .. De auto steigert in zijn toeren als een malle en valt spontaan uit vebruikt veel brandstof (350 km ) op een volle tank met normaal rijgedrag

Kan deze code ergens anders nog vandaan komen ?

Ik hoop dat iemand mij wil/kan helpen
Met vriendelijke groet ,
Carlo Snoeren

Carloow1337 03-07-2012 07:10

Motor code akl .. Was ik vergeten er bij te zetten

Carloow1337 03-07-2012 08:06

Waterpomp en distributie riem spanrol en meelooprol zijn pas vervangen incl der multiriem

Turbo-Variant 03-07-2012 09:04

Ik neem aan dat deze code met draaiende motor wordt aangegeven?? Sommige motoren geven storingen op de G28 of G40 als de motor niet loopt tijdens uitlezen. Als deze worden aangegeven met de motor lopend is er inderdaad iets mis.

Even bedrading doormeten of deze nergens beschadigd is tussen ecu en g40. Zou ook met een scope kunnen kijken of de G40 überhaupt signaal opwekt, bij VR6jes bijvoorbeeld, wil nog wel eens het magneetje op de nokkenas kapot gaan, dan kan de sensor niets meten uiteraard.

Spierings 03-07-2012 09:16

Zit de storing er in sinds de tandriem vervangen is ??
Meen dat bij een AKL het niet uit maakt of deze loopt of niet, tenminste dat is zo bij mijn akl toledo.

Storing kan diverse oorzaken hebben.
-defecte sensor
-defecte bedrading
-defect regelapparaat
-tandriem van tijd af (krijg je soms ook g40 storingen van)

Meten is weten !!

Turbo-Variant 03-07-2012 09:54

Timing is inderdaad een hele goede. Als deze niet 100% staat krijg je op sommige motoren ook een G40 storing inderdaad.

Carloow1337 03-07-2012 10:53

Code zat er al een poos in ook voor het vervangen timing is goed dat heeft een ervaren
Monteur gedaan .. En is inderdaad met
Lopende motor uitgelezen .. Dat
Magneetje kun je dat vervangen ofzo ?
En hoe kan ik via scope kijken of hij signaal
Opwekt ?

Trouwens als ik op de buitenste 2 pootjes meet van de kabel meet ik 5v+ geloof
Ik

Audi1981 03-07-2012 16:56

Quote:
Originally Posted by Carloow1337
Trouwens als ik op de buitenste 2 pootjes meet van de kabel meet ik 5v+ geloof
Ik


Da's heel goed, de middelste is voor signaal :thumbup:

Carloow1337 03-07-2012 17:05

en hoe kan ik meten of er signaal uit komt ? ik heb her en der iets gelezen over een led tester ?

is dat gewoon een led lampje pakken en bij de draden er bij prikken ?

Carloow1337 03-07-2012 17:11

en welke testen zou ik nog meer uit kunnen voeren met vcds lite ? zodat ik weet waar t vandaan komt .. de sensor is namelijk nieuw

Carloow1337 03-07-2012 18:12



Carloow1337 03-07-2012 18:13



Carloow1337 03-07-2012 18:14

knocksensor van cylinder 3 is hoger in waarde .. ik heb geen idee maar is dat goed of slecht of normaal
?

Spierings 04-07-2012 17:14

Met een tester kun je met deze storing vrij weinig, is gewoon een kwestie van storing zoeken.

Waarde knocksensor zou ik negeren, als de motor hierop af gaat regelen komt er meestal ook een storing naar voren.

Carloow1337 04-07-2012 17:22

Quote:
Originally Posted by Spierings
Met een tester kun je met deze storing vrij weinig, is gewoon een kwestie van storing zoeken.

Waarde knocksensor zou ik negeren, als de motor hierop af gaat regelen komt er meestal ook een storing naar voren.

Heb net de bougies vervangen .. Morgen nieuwe bobine er op .. Zal straks even
Posten wat mijn bevinding is met de nieuwe bougies .. Waren nl echt aan vervanging toe

Carloow1337 04-07-2012 21:18

Quote:
Originally Posted by Carloow1337
Heb net de bougies vervangen .. Morgen nieuwe bobine er op .. Zal straks even
Posten wat mijn bevinding is met de nieuwe bougies .. Waren nl echt aan vervanging toe

De Bougiea hebben niet veel veranderd hopen dat de bobine wel wat doet ...

Iemand enig idee waar de signaaldraad van de hallgever naar toe
Loopt ? En waar ik die kan vinden

Spierings 04-07-2012 22:26

Signaaldraad van hallgever g40 loopt direct naar het motorregelapparaat.
Zou kijken of je ergens een stroomloopschema vandaan kan halen, anders is het wel erg zoeken.
Zou eerst de timing van de tandriem controleren.

Carloow1337 04-07-2012 23:04

Quote:
Originally Posted by Spierings
Signaaldraad van hallgever g40 loopt direct naar het motorregelapparaat.
Zou kijken of je ergens een stroomloopschema vandaan kan halen, anders is het wel erg zoeken.
Zou eerst de timing van de tandriem controleren.

Timing zou goed moeten staan .. Kan ik dit via vcds bekijken ? En waar in mijn auto vind ik het regelapparaat ?

Alvast bedankt voor je hulp !! Hier kan ik iets
Mee

Spierings 05-07-2012 07:17

Quote:
Originally Posted by Carloow1337
Timing zou goed moeten staan .. Kan ik dit via vcds bekijken ? En waar in mijn auto vind ik het regelapparaat ?

Alvast bedankt voor je hulp !! Hier kan ik iets
Mee

Timing kun je met een testkast niet controleren, moet je gewoon zo controleren met de merktekens.
Toch eerst controleren ook al heeft een garage pas de tandriem vervangen, ze zijn ook niet overal even goed ;)
Pas een TDI gehad met een g40 storing waarvan de klant al een kapitaal had uitgegeven bij een andere garage, sensor vervangen kwam bij ons om het regelapparaat te vervangen (omdat deze kapot zou zijn). Bleek gewoon de tandriemspanner kapot te zijn en van tijd gesprongen te zijn.

Regelapparaat zit in de paravanbak (waar de het ruitenwissermechanisme ook zit)

Carloow1337 05-07-2012 07:44

Quote:
Originally Posted by Spierings
Timing kun je met een testkast niet controleren, moet je gewoon zo controleren met de merktekens.
Toch eerst controleren ook al heeft een garage pas de tandriem vervangen, ze zijn ook niet overal even goed ;)
Pas een TDI gehad met een g40 storing waarvan de klant al een kapitaal had uitgegeven bij een andere garage, sensor vervangen kwam bij ons om het regelapparaat te vervangen (omdat deze kapot zou zijn). Bleek gewoon de tandriemspanner kapot te zijn en van tijd gesprongen te zijn.

Regelapparaat zit in de paravanbak (waar de het ruitenwissermechanisme ook zit)

Ik ben vrij handig maar van het distributie gedeelte
Blijf ik liever af tenzij ik van buiten af wat kan zien . Ik ga straks uit het werk mn bobine vervangen en toch nog maar een keer de draad door meten naar het regelapparaat .. Iemand tips hoe ik de timing kan controleren ?


All times are GMT +1. The time now is 20:55.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.