#21
|
|||
|
|||
ik heb de dure sachs race engineering koppeling 800 euro complete set met versterkt druklager drukgroep en versterkte organische plaat alleen die plaat kost op ebay 280 euro alleen vind ik hem niet slijtvast genoeg. Ik reed hiervoor met de originele g60 koppeling als ik dan 100 in zijn 5 reed slipte die door wat steeds erger werd. de sachs koppeling gaat wel zwaar maar werkte goed. ik heb nu via het werk (ze bestellen hier gemiddeld 2000 sachs koppelingen per week) dus misschien valt er wat te regelen anders ga ik bij biesheuvel langs.. Sachs spreekt zelf ook nog over een plaat versterkt met kevlar maar die vind ik nergens.... Iemand????
|
#22
|
||||
|
||||
Leuke redenatie, maar die klopt niet helemaal.
Het maximale koppel aan de wielen is inderdaad groter in de eerste versnelling als in b.v. de 3e. Het zwaarst voor een koppeling is echter in de hoogste versnelling accelereren vanaf het punt dat het koppel piekt tot aan het punt dat het vermogen piekt. Dan is de weerstand die de motor ondervindt om de auto te laten versnellen, (zoals de luchtweerstand, rolweerstand) het grootst. Als je dan nog vermogen en koppel genoeg hebt om je wielen te laten spinnen, heb je genoeg
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#23
|
||||
|
||||
Quote:
Misschien hebben deze mannen iets voor je: http://www.darksidedevelopments.co.uk/
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#24
|
||||
|
||||
Quote:
We hebben het over een Golf 2 gti 16v met een 16VG60 motor. Een gewone koppeling kan het eenvoudig 200.000km volhouden. Ken genoeg die met veel meer vermogen rijden dan een 16VG60 ooit zou kunnen halen. Die geen last hebben van extreme koppeling slijtage <20.000km en ook met Sachs Racing rijden. Of hij moet een bak hebben die olie lekt waardoor de handel stuk gaat. De echte Sachs Racing, en die kost idd rond de 800euro, kan heeeeel wat hebben. Rijden met voet op de koppelingspedaal? Zie je bij oudere mensen nog al eens gebeuren.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#25
|
||||
|
||||
Daar heb jij meer ervaring mee dan.
Ik vindt 25dkm met een frictie set nogal weinig en zou toch naar een ander merk gaan zoeken dan.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#26
|
|||
|
|||
Helix is niet echt een onbekend merk, is een al heel lang bestaand bedrijf wat vooral veel in de racerij doet. Met een organische plaat hou je altijd veel slijtage bij stevig gebruik, ik zou gewoon een sintermetaal plaat gebruiken. Blijf vooral weg van goedkope amerikaanse koppelingsrommel zoals Spec ed.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#27
|
||||
|
||||
Ik heb alleen ervaringen met Raybestos powertrain, maar da's voor Amerikaanse opgevoerde V8-en
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#28
|
|||
|
|||
Ik gebruik zelf Tilton 3 plaats koppelingen, ook amerikaans maar helaas niet goedkoop.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#29
|
|||
|
|||
er is mij verteld dat ik ongeveer 350nm koppel heb ik had het probleem met originele koppeling (nieuw) dat ik bij veel te lage snelheid in zijn 5 (lange 5)en vol gas ging slippen op de koppeling toen dit een x of 10 was gebeurd op de snelweg werd het ook steeds erger en niet rijdbaar. ik hoor van die sinterplaat dat dan je vliegwiel als een gek gaat slijten dat vind ik ook niks. ik wacht mijn werk even af als dat niet lukt probeer ik wat anders met kevlar
|
#30
|
|||
|
|||
en rallye vr6t het koppel van zo,n turbo zet veel later in dan met een glader.
|
#31
|
|||
|
|||
ik zou graag wat info willen over ervaringen met koppelingsets..
|
#32
|
|||
|
|||
heb net een mailtje naar sachs in duitsland gestuurd met de vraag of ze iets beters hebben ipv troep
|
#33
|
||||
|
||||
Anders even een belletje met Jeroen Dik....hij heeft een bult ervaring met snelle 16VG60`s en zal jou ook wel een koppelingsset kunnen adviseren én leveren.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#34
|
|||
|
|||
die had ik al gebeld maar stuurde mij door naar een collega volgens mij een oud werknemer die voor zichzelf begonnen is. vind het wel vervelend dat zo,n koppeling zo gauw is versleten. en ik doe er altijd voorzichtig mee nooit slippend rijden enz.
|
#35
|
|||
|
|||
En die "oud werknemer" weet toeval echt wel wat je moet hebben.
|
#36
|
||||
|
||||
Quote:
Dat was vroeger tegenwoordig met de twin scroll turbo's en variabele kleptiming schrik je van het koppel onderin. Dat is vele male hoger en agressiever dan met een Glader. Zelfs zo dat bv. Jeroen Dik het koppel verloop aanpast om je versnellingsbak niet te slopen. (de 3 bij een 02A/02C gaat heel eenvoudig stuk) Heb je een uitdraai van je motor, dan kun je er eentje van een moderne TFSI of 20VT overheen leggen. Zie je het zelf. Alleen bij deze turbo motoren gaat het koppel ver boven die 350nm door. Weet een 2.0 20VT die gaat dus over de 650nm. Mel zijn motoren drukken daar nog een keer overheen. En dit zijn motoren die heel hard voor koppelingen zijn. Wat heel goed kan is dat jouw koppelingscilinder remolie zweet waardoor je plaat vettig wordt. Dan is het heel snel over en uit.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#37
|
|||
|
|||
haha wat dan??
|
#38
|
|||
|
|||
ik had geen olie lekkage zag er allemaal erg schoon uit wel veel stof van de plaat onderin het koppelinghuis
|
#39
|
|||
|
|||
en het leven van de nieuwe plaat word alleen nog maar zwaarder omdat Stef vd B een aangepaste bak samengesteld heeft.
|
#40
|
|||
|
|||
moet wel zeggen dat die sachs race eng koppelingen heerlijk koppelen beetje zwaar maar wel comfortabel
|