Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-04-2012, 15:02
roy-mk1's Avatar
roy-mk1 roy-mk1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 658
Default Golf 1 met VR6 koppelingcilinder inbouw

Heb vandaag de 3e koppelingskabel erdoor getrapt in de golf 1 TDI. Nu begint me dit langzaam te vervelen, en wil graag eens kijken of ik een hydraulische koppeling kan inbouwen. Er zullen vast mensen zijn die dit al eens gedaan hebben? En me eventueel op weg kunnen helpen qua benodigdheden en hoe het het beste gemonteerd kan worden.
Reply With Quote
  #2  
Old 03-04-2012, 17:24
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Uwelke koppelingskabel gebruik je dan? ikheb er namelijk een van een golf 2 1.3 maar die loopt veel te scherp.. heb ook wel eens gehoord dat je er een zelfstellende op kan zetten.die is wat langer en die loopt in een mooieree bocht..
Reply With Quote
  #3  
Old 03-04-2012, 17:47
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

En waarom een vr6? Orriginele van een tdi pakken? Dan zelf een leiding maken van koperen remleiding?

Meest kl*te om te maken is de cilinder op je pendaal..
Reply With Quote
  #4  
Old 03-04-2012, 18:09
roy-mk1's Avatar
roy-mk1 roy-mk1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 658
Default

Ja kan inderdaad ook van een gewone tdi.
Ik heb nu een kabel van een golf 1 1.3 inderdaad deze loopt te scherp en je moet te hard trappen. Daarom wil ik nu hydraulisch. Waar moet die koperen leiding op aangesloten worden wat je zegt?

pewivwteam had dit volgens mij ook al eens gedaan.
Reply With Quote
  #5  
Old 03-04-2012, 18:27
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Je hebt 2 cilinders. Een op je bak die het druklager bedient, en één bij je pedaal. Die op je bak kan gewoon origineel TDI.

Deze zit door het schutbord naar je pedaal. Het witt eclipje klik je in een golf 3 nedaal


Van deze kan je met remleiding een leiding buigen en die gaat naar..


De cilinder op de bak.

Remolie pakt de bovenste koppelingscilinder van uit het rempotje..

Het lastige is om dat witte clipje (o.i.d) fatsoenlijk op het golf 1 pendaal te fabriceren.
Reply With Quote
  #6  
Old 03-04-2012, 18:29
roy-mk1's Avatar
roy-mk1 roy-mk1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 658
Default

Dat wordt dan inderdaad het lastigste het aanpassen op het pedaal. Want een golf 1 maakt een trekkende bewegen op de kabel en een golf 3 een duwende beweging op de cilinder lijkt me?
Reply With Quote
  #7  
Old 03-04-2012, 18:34
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Klopt.

Scharnier van het golf 3 pedaal zit ook bovenin. En dan de bevestiging voor de koppcilinder, en dan waar je je voet moet plaatse.

zoals dit;




Dit is bij een golf 2;







Misschien dat je iets uit de motorsport kan gebruiken. Is genoeg universele cilindertjes voor te krijgen iig.

Last edited by EelcoB : 03-04-2012 at 18:38.
Reply With Quote
  #8  
Old 03-04-2012, 21:06
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,282
Default

probleem met een golf 1 is het slappe schutbord, je kan dit systeem wel gemakkelijk maken schutbord vereist nogal wat aanpassingen. Ik heb het op de volgende manier opgelost bij een scirocco, een beugel gemaakt die op de bevestiging van het stuurhuis gemaakt binnenin de auto onder het dashboard, deze is stevig genoeg en je kan het op de orginele manier monteren omdat je aan deze zijde gewoon een duwende beweging hebt. Stukje staalomvlochten leiding naar motorruimte, op een reservoir en naar de cilinder op de bak.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross
Hustler GT Buggy project `73
Scirocco GT2 project `91
VW vrije-standaard cross project

Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km


Golf GTI `81 Sold!
Reply With Quote
  #9  
Old 03-04-2012, 21:08
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,282
Default

is dan trouwens wel handig om een cilinder van een corrado te gebruiken deze hebben namelijk een oog op het uiteinde dus is op die manier gemakkelijk met een asje op de orginele koppelingspedaal van de mk1 te monteren.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross
Hustler GT Buggy project `73
Scirocco GT2 project `91
VW vrije-standaard cross project

Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km


Golf GTI `81 Sold!
Reply With Quote
  #10  
Old 03-04-2012, 22:07
roy-mk1's Avatar
roy-mk1 roy-mk1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 658
Default

Dus als ik het goed begrijp werkt de hydraulische koppeling in de zelfde richting als de mechanische koppeling. Dus hij trekt aan de kabel en bij een corado trekt die aan de de koppelingscilinder? Dan zou het weinig aanpaswerk zijn.
Reply With Quote
  #11  
Old 03-04-2012, 22:11
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

nee de koppelingscylinder moet andersom gemonteerd worden,dus onder het dash,aan de steun van de stuurkolom.

[ik zit gewoon maurits tekst over te typen]
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #12  
Old 03-04-2012, 22:13
roy-mk1's Avatar
roy-mk1 roy-mk1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 658
Default

klopt inderdaad, eroverheen gelezen sorry.
Reply With Quote
  #13  
Old 04-04-2012, 20:12
roy-mk1's Avatar
roy-mk1 roy-mk1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 658
Default

up
Reply With Quote
  #14  
Old 04-04-2012, 21:15
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

http://forums.vwvortex.com/showthre...t-project/page4

hier ff kijken staat foto voorbeeld tusse.
Reply With Quote
  #15  
Old 04-04-2012, 22:03
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

hoeveel druk trap je met een std. koppelingscilinder weet iemand dat?
__________________
Reply With Quote
  #16  
Old 04-04-2012, 23:00
sipkemk1rs2's Avatar
sipkemk1rs2 sipkemk1rs2 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 443
Default

Quote:
Originally Posted by roy-mk1
up

Hey

Ik las jou probleem van de koppeling.
Als je de hevel van de bak 1 centimeter verlengt kan jij de koppeling niet weer terug.Dan koppelt hij als een veertje en blijf je kabel wel heel.
Reply With Quote
  #17  
Old 30-08-2012, 21:15
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

hier al een optie voor gevonden
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #18  
Old 30-08-2012, 22:10
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

ben dus ook al een tijdje aan het zoeken .....
en proberen om de koppeling hydro te krijgen maar het toch lastig op een golf 1.
nu dacht ik als er nou een in plaats van druk cilinders ,trek cilinder te krijgen waren
en kwam dit tegen ,iemand ervaring met deze of geef jullie mening
http://www.rallydesign.co.uk/produc...roducts_id=4080
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #19  
Old 30-08-2012, 22:18
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

mmm dat lijkt goed! hou dit ff in de gaten, makkelijker als een duw cilinder te monteren.
Reply With Quote
  #20  
Old 30-08-2012, 22:20
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

http://www.funksoulkitty.org/shocky...utchmctemp.html maar het kan wel hier een redelijk duidelijke beschrijving!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum