#1
|
|||
|
|||
Auto verkopen naar belgie hoe en wat?
Heb nu een belg voor mn Amerikaanse golf 3 gti!
Als ik deze verkoop, hoe gaat dat verder? Gewoon overschrijven op de nieuwe eigenaar zijn naam? |
#2
|
|||
|
|||
gewoon naar export bedrijf in de buurt gaan en zeggen dat je auto voor export naar belgie wil exporteren... dan wordt je nederlandse nummer ongeldig...
hier in apeldoorn doen we het bij Car sales misschien als je die morgen op belt dat ze je kunnen helpen aan bedrijf bij jou in de buurt
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF |
#3
|
|||
|
|||
Als de nieuwe eigenaar (belg) hem overschrijft op zijn naam!
Dan ben ik er toch ook vanaf, of zie ik dat verkeerd? |
#4
|
||||
|
||||
Dan ben jij er vanaf, maar dan begint het gedonder voor de Belg, hij heeft allemaal papieren nodig anders komt die nooit door de Belgische keuring.
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2 2018 Skoda Superb Combi 1.5 TSI Sportline |
#5
|
|||
|
|||
denk dat je het via export bedrijf moet doen
een buitenlander (belG) kan geen nederlandese auto op naam zetten wij kunnen ook niet met belgs of duits kenteken rijden zonder we duits of belg zijn daarom zal de belg hem ook niet op naam kunnen zetten...... ik zal even bellen naar export bedrijf maar dat is je eigen keus suc6
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF |
#6
|
||||
|
||||
Dat zie je inderdaad verkeerd.
Alsje geen adres in Nederland hebt kun je geen Nederlands gekentekende auto op je naam zetten. Je kunt met je papieren en kentekenplaten naar de RDW gaan, daar schrijven ze je auto uit het kentekenregister, en nemen ze je platen in. Je hoeft hiervoor de auto niet eens te laten zien. Het transport naar Belgie is dan voor de koper. Ook kan je een export kenteken aanschaffen (lees de koper schaft dit aan), waarmee hij dan Nederland uit kan rijden, maar waarschijnlijk Belgie niet in. Succes met je verkoop
__________________
Veni vidi velcro..... Ik kwam, zag, en bleef hangen |
#7
|
|||
|
|||
Damm daar komt nog heel wat bij kijken!
|
#8
|
||||
|
||||
voor de verkoper komt er bijna niks bij kijken.
In plaats van het postkantoor ga je naar de RDW met de platen en ID bij je en je staat in 10 minuten weer buiten. De rest van bovenstaande punten zijn allemaal voor de koper en heb jij niets mee te maken.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Inderdaad, vorige week nog een auto verkocht naar Belgie bij ons op de zaak en was maar even werk bij het RDW kantoor |
#10
|
||||
|
||||
Zelfs de platen hoef je niet mee te nemen...alle kentekenpapieren meenemen naar RDW met een briefje dat je het kenteken wilt uitschrijven....en wordt het gratis geregeld....in Veendam was het zelfs 5 minuten
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#11
|
|||
|
|||
Dus de nieuwe eigenaar hoeft dan geen papieren?
Ik lever gewoon het hele zooitje papieren in bij het rdw? |
#12
|
||||
|
||||
van de RDW krijg je export papieren voor de nieuwe eigenaar. Zorg wel dat de deal 100% rond is voordat je hem exporteerd.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#13
|
|||
|
|||
Eerst geld , dan naar het RDW .. volgens mij kan het ook bij een grens wissel kantoor
die vind je op de grotere NS stations (in ons geval Groningen ) |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Kun je net zo goed naar de RDW rijden in Groningen dacht ik .
__________________
Golf4 1.8 Golf GTI Pirelli bj 83 |
#16
|
|||
|
|||
Molle,
Ik heb als Belg al 3 keer een Golfje uit Nederland gehaald... en nooit gezeik mee gehad... Ik heb het altijd als volgt gedaan : *Verkoop regelen en verkoop contract tekenen *Naar een RDW station gaan (dat kan jij alleen doen of samen met de koper, maakt niet uit) en de auto afgemeld voor export. Het kenteken moet dan terplekke worden ingegeven. De belg wordt dan eigenaar van de NL'se autopapieren (hebben we nodig om hem in te voeren) maar jij krijgt wel een officiele verklaring dat je niet langer verantwoordelijkheid draagt voor dit voertuig. * de koper kan dan (vrijwillig) nog een export-kenteken kopen (en moet dan een tidjelijke verzekering afsluiten in een ANWB kantoor) om naar huis te rijden. Dit is niet nodig als hij hem op 'n aanhangwagen meeneemt...Hou er rekening mee dat, als hij dit kenteken niet koopt, de wagen vanaf het moment van de inlevering van de platen officieel geen gebruik meer mag maken van de Nederlandse wegen. *In België kan de koper dan naar de douane gaan (vignet nodig) en naar keuze een invoerprocedure doen bij de Belgische autokeuring of de VW-invoerder. *daarna kan er een verkoopkeuring gebeuren en kan de auto ingeschreven worden in België grts
__________________
***Proud member of VAG_Konzept*** ***Bags Are For Groceries !!!*** ***People hate mk3's, that's why we love them *** ...als Kind mal in die Ölwanne gefallen... |
#17
|
|||
|
|||
dat gelijkvormigheids attest kun je gewoon bij de vw dealer aanvragen. Kost iets van 75 euro, maar dat is dan voor de koper.
|
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Dit is helaas NIET juist... Zoals jij het beschrijft kan het MITS DE WAGEN EEN EUROPESE COC heeft... Een Golf 3 heeft nog geen Europese COC en moet dus een complete invoerkeuring bij D'ieteren of de Belgische autokeuring ondergaan. bestellen bij de dealer kan enkel *Als de wagen een Europese COC heeft (grofweg gezegd vanaf de Golf 5 voor VW) * Als het een oudere wagen betreft die al ooit in België ingeschreven is geweest (bijvoorbeeld een Belgische golf 3 die ooit naar Nederland is uitgevoerd in het verleden). Bij sommige andere merken kan het wel gewoon via de dealer als hij niet aan bovenstaande eisen voldoet, maar bij VW (D'ieteren) dus NIET.
__________________
***Proud member of VAG_Konzept*** ***Bags Are For Groceries !!!*** ***People hate mk3's, that's why we love them *** ...als Kind mal in die Ölwanne gefallen... |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Jawel, hij kan er ook België mee inrijden, doch volgens de letter van de wet enkel tot aan zijn bestemming en verder enkel ritten ter technische beoordeling of ritten naar bevoegde instanties (douane, keuring, invoerder, ...). Dus niet om nog een drietal weken "gewoon overal" heen te rijden.... Ik spreek nu over de tekst op papier, wat er in de praktijk gebeurt hangt natuurlijk van de eigenaar af...
__________________
***Proud member of VAG_Konzept*** ***Bags Are For Groceries !!!*** ***People hate mk3's, that's why we love them *** ...als Kind mal in die Ölwanne gefallen... |
#20
|
|||
|
|||
Quote:
Ik ben bij de plaatselijke vw dealer geweest en deze wist me te vertellen dat je deze gewoon bij vw kon aanvragen ook voor oudere vw's. Ik heb van hem toen een link gekregen naar een site van vw. En daar kon je dat attest gewoon opvragen aan de hand van het chasisnummer. |