#1
|
||||
|
||||
WÃ*t zit er, behalve de brandstofpomp, nog meer onder de auto?
informatie gevraagd aan de technische VF-ers hier!
De vraag is wel duidelijk gesteld in de titel, denk ik? Mijn VW Corrado uit 1992, motortype 9A, 2.0 16V, 100kW begint zoemende geluiden te maken vanonder de carroserie... Het is de brandstofpomp, die aan z'n eind is; gemonteerd rechtsonder de auto. Nu had ik gelezen dat er één pomp in de tank zit en één onder de auto, maar toen ik van de week eindelijk de situatie onder ging bekijken, zag ik veel meer dan alleen één apparaat... Leergierig als ik ben, wil ik natuurlijk Ã*lles weten van m'n Corrie ! ...dus heb ik wat fotootjes gemaakt; waarvan 1 waar ik de diverse delen heb omlijnd. overzichtsbeeld van onder de auto, rechts is de voorkant... het beeld van wat dichter bij, diverse onderdelen omlijnd Het onderdeel ìn de zwarte (kunststof?) box is degene die zoemt..., Maar wie verteld mij 'even' wat de rest allemaal precies is? Als ik het zo vlug heb kunnen zien, zitten ze nl. wèl allemaal verbonden met leidingen, dus heeft alles met het brandstofsysteem te maken. Bijkomende vraag: hoe krijg ik die verroeste, waarschijnlijk zéér vastzittende leidingen een beetje los, zonder dat ze kapot gaan ? Alle info is welkom; alvast bedankt!
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#3
|
||||
|
||||
Thanx! Maar je bedoeld dus:
rood is de pomp geel is het benzinefilter en blauw is de 'drukaccumulator' ? (voor de duidelijkheid heb ik juist verschillende kleurtjes gebruikt... ) ...en moet ik dan die laatste zien zoals het luchtvat op een luchtcompressor of kan je het eventueel anders uitleggen? En waarom zit er een zwarte 'box' om de pomp; wat is dit of wat zit hier in?
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt, hoe het juist werkt kan ik ook niet helemaal zeggen.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#5
|
|||
|
|||
laat eea beoordelen door een garage het is normaal dat je hem af en toe hoort zoemen bouwt druk op ook als die uit staat
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Dat zou ik gelijk melden bij een patentbureau Je hebt de volgorde van componenten juist René Maar de staat waarin ze zijn als brandstoffilters gaan roesten zijn ze echt al even niet vervangen De zwarte doos om de pomp zit je aansluitingen in en je drukschakelaar, als je je contact aan zet draait de pomp even totdat ie alles op druk heeft
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#7
|
|||
|
|||
TDI al zolang ik g60 rijdt (pas 22 jaar) wil de brandstofpomp nadat ik ben uitgestapt even nadraaien dit gebeurd ook wel eens na een half uur ofzo dit heeft met benzinedruk te maken. dan start die veel beter. net als bijv je koeling na een tijdje aangaat.
|
#8
|
||||
|
||||
Wanneer komt er een topic van jouw auto VWMotorsport?? Ben wel benieuwd naar de 16VG60
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#9
|
|||
|
|||
er moeten ergens een paar foto,s staan op het forum, dat zijn wat oudere foto,s heb de achterspoiler grilletje nu vervangen door origineel.
|
#10
|
|||
|
|||
van de auto kan ik nu geen foto,s maken ligt half uit elkaar momenteel, heb alle onderdelen klaar liggen (behalve de koppeling) maar moet nog in elkaar worden gezet.
|
#11
|
||||
|
||||
Mee eens, maar dan draait ie toch?
Hoe de schakeling precies zit zou ik moeten op zoeken, want er is een time-frame waarin de pomp na afzetten nog kan draaien geloof ik, lijkt me niet handig dat als er een slang scheurt je pomp vrolijk de hele boel de straat op pompt [edit] Maakt voor René ook geen h#l uit, hij weet nu wat de spullen zijn en waar ze voor dienen
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#12
|
||||
|
||||
Thnx allemaal!
@ vwmotorsport: hij zoemt wel erg hard, hoor; fietsers die naast me staan bij een stoplicht, staan verbaasd te kijken... bovendien houdt-ie af en toe ff flink in bij stevig optrekken; ik zie dat als tijdelijk gebrek aan brandstof... @ Audi1981: meteen maar een nieuw brandstoffilter, dus...
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#13
|
||||
|
||||
stuurbekrachtigings pomp???
heb ik ook gehad, olie sjeesde als een gek door het systeem golfslag in het reservoir......
__________________
Present: Golf6 1.4Tsi & R6 Rossi 2000 |
#14
|
||||
|
||||
...stuurbekrachtiging-pomp? ònder de auto, bij de achteras ???
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
wel onder de auto, niet bij de achteras en kan zeker herrie maken
__________________
Present: Golf6 1.4Tsi & R6 Rossi 2000 |
#16
|
|||
|
|||
Is de herrie/gezoem over/minder bij een volle tank brandstof??
|
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Het nadraaien van de benzinepomp is om te voorkomen dat de benzine (in de buurt van het hete motorblok) gaat koken in de leidingen. |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Ik tank steeds maar 20 liter... dus heb eigenlijk nooit een volle tank. Maar nu je het zozegt; na het tanken hoor ik het volgens mij wel wat minder... Vaak merk ik het bij bij gas minderen in de bocht, als ik dan weer gas geef na de bocht lijkt het alsof-ie even geen brandsstof heeft en dus ff inhoudt. Als ik rustig rij (en naar mijn mening dusniet al te veel brandstof 'vraag'...), heb ik er verder ook geen last van. @ Dr.Golf: op de tweede foto, het rood omlijnde onderdeel, dÃ*t is degene die ik hoor/voel zoemen. De onderdelen op de foto zitten net vóór het rechter achterwiel. Het lijkt mij dat de stuurbekrachtigingspomp in de buurt van de stuurinrichting/ motorruimte zit. Maar die is het niet; die hoor je alleen als je stuurt.
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#19
|
|||
|
|||
Heb het ook gehad
Dan is ws je opvoerpomp in de tank kapot Die zit bij de vlotter onder het zwarte deksel |
#20
|
|||
|
|||
Quote:
dat zijn juist de topics die we graag zien , dus kom maar op |