Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-11-2011, 10:19
benquattro benquattro is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 29
Default Golf 1 Diesel kleppen

Hi,
mn vriendin heeft een golf 1 1600 diesel.

Nu start deze slecht in de winter.
Heb de gloeibougies, contacten met massa etc, batterij, gloeirelais, gloeizekeringplaatje etc. vervangen, nu ook de startmotor, deze is versleten en krijgt de motor niet meer goed rondgedraaid.

Buiten dit hebben we deze week ontdekt dat deze diesels mechanische klepstoters hebben.

Nu zou ik graag deze stellen, aangezien het slechte starten hier ook mee samen kan hangen, vw schrijft voor om de 15000km stellen en deze zijn onder ons beheer nooit gesteld.

Iemand hier ervaring mee? Is dit te doen zonder de hazet VW haakvormige tool?
En hoofdvraag; wat is de originele dikte van de vulplaatjes, zodat ik ze kan vergelijken?
Reply With Quote
  #2  
Old 24-11-2011, 20:39
Rallye Rallye is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 1,188
Default

Dikte van de vulplaatjes is afhankelijk hoeveel speling jij ertussen hebt
__________________
Golf Rallye
Golf 8 GTI
Caddy 2.0TDI
Reply With Quote
  #3  
Old 25-11-2011, 19:59
staande golf staande golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 595
Default

Als je toevallig ook de distributieriem moet vervangen kun je ook eerst de klepspeling meten, dan de nokkenas uitbouwen en de bestaande plaatjes op meten. Dan de dikte van de nieuwe plaatjes opmeten en alles weer monteren!
Reply With Quote
  #4  
Old 30-11-2011, 19:29
BQ88's Avatar
BQ88 BQ88 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 50
Default

Hebben de 1600 diesels normaal niet allemaal hydraulische klepstoters?
Ik rij rond met een 1.6D uit een Golf II en mij is altijd gezegd dat deze dezelfde blokken zijn als een Golf I 1.6D. Daarmee mijn twijfel over die mechanische klepstoters.
Reply With Quote
  #5  
Old 01-12-2011, 07:11
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

de eerste golfjes 2 hadden er geen, vanaf eind '85 ongeveer kwamen de hydro stoters
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #6  
Old 04-12-2011, 14:02
BQ88's Avatar
BQ88 BQ88 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 50
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
de eerste golfjes 2 hadden er geen, vanaf eind '85 ongeveer kwamen de hydro stoters


Ach zo
Reply With Quote
  #7  
Old 04-12-2011, 18:11
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,862
Default

Dat tooltje van Hazet of Midlock is nu ook zo duur weer niet hoor
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #8  
Old 04-12-2011, 18:16
Rooney GTI 83's Avatar
Rooney GTI 83 Rooney GTI 83 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 197
Default

compressie meten
Reply With Quote
  #9  
Old 05-12-2011, 08:44
benquattro benquattro is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 29
Default

Dus de 1600 diesel van mn vriendin startte niet meer, kleppen geregeld, start terug wel en rijdt merkbaar beter.

De gemeten klepspeling was overal 0.06 en nu 0.25 en 0.45.

Vind het wel straf dat een diesel met nieuwe batterij, gloeibougies, starter etc niet wil starten als de klepspeling zo klein is, dan moeten de kleppen echt al open gestaan hebben en compressie erg laag.
Verder blaasde ze massa's olie langs de inlaat, is nu ook een pak minder aangezien de kleppen nu ook vroeger dichtgaan.
Reply With Quote
  #10  
Old 07-12-2011, 06:58
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

0.6 is erg weinig, gelukkig voor jouw dat het een diesel is en geen benzine, anders had het je vermoedelijk wel een paar uitlaat kleppen gekost.

Ging het nu zonder de hazet haaksleutel ? bij ons op het werk doen we het altijd zonder.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!
Reply With Quote
  #11  
Old 08-12-2011, 10:22
benquattro benquattro is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 29
Default

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
0.6 is erg weinig, gelukkig voor jouw dat het een diesel is en geen benzine, anders had het je vermoedelijk wel een paar uitlaat kleppen gekost.

Ging het nu zonder de hazet haaksleutel ? bij ons op het werk doen we het altijd zonder.



Enkele huizen verder in het straat had iemand de haak en tang. Had deze eventjes kunnen lenen, denk toch niet dat het zonder gelukt was.
De plaatjes zaten heel erg vast, niet enkel de cohesie van de olie, ook een beetje geklemd.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum