![]() |
|
|||
|
|||
![]() Kan iemand mij svp uit mijn eeuwig lijden bevrijden..
Ik was de verschillende topics aan het lezen en vroeg me het volgende af: Wat is het verschil tussen een opvoerpomp en een brandstofpomp? Verder heeft mijn broer net een Carbio uit 82 gekocht met een 1800 8v injectie blok erin?? Was door de vorige eigenaar omgebouwd Ze hebben hierbij de brandstof pomp en filters achter in de opbergruimte bij het reservewiel gebouwd met de brandstofleidingen onder de achterbank en bekleding naar voren toe.. Prutswerk lijkt mij dus. Wat ons opviel is dat er vanuit de tank (onderkant met een slang), een slang loopt naar de pomp (die in de achterbak zit), vandaar uit naar een filter (lijkt ons), en vandaar uit weer naar een?? (filter), voordat het naar de motorruimte gaat (via de al besproken minder mooie weg), waar hij op het luchtfilter op de ?brandstofverdeler? wordt aangesloten. Plan is dus om alles wat in de kofferbak zit naar voren te verplaatsen (naar de motorruimte, via leidingen die ONDER de auto lopen, en niet er doorheen). Daarom was het wel makkelijk om te weten of het nou 2 filters waren, en er dus eventueel eentje weg kan. De tank zelf geeft Geen ingebouwde pomp. Alleen 2 aansluitingen, eentje loopt er naar de pomp, en de andere is de retourleiding lijkt ons sorry als niet al mijn termen correct zijn, ben geen monteur. Laatste vraag: koperen leidingen of hard kunstof? en hoeveel mm? alvast bedankt, als het me lukt zal ik straks een foto plaatsen, zegt meer dan die 100en woorden |
|
||||
|
||||
![]() Opvoerpomp pompt de benzine uit de tank (zit ook IN de tank samen met vlotter), en benzinepomp zit normaal gesproken net voor je rechter achterwiel, en pompt de benzine naar voren en zorgt voor de juiste druk opvoering.
|
|
|||
|
|||
![]() hier een fototje
zit geen pomp in de tank, alleen een vlotter (of hij moet wel heeeeel goed verstopt zitten) wat zijn de 1,2,3?? alvast bedankt.. |
|
||||
|
||||
![]() Hmmm, is iemand lekker creatief geweest
![]()
|
|||
|
|||
![]() `dat zeker..
maar heb ik ze alle 3 nodig? en wat is wat? 1 brandstofpomp/opvoerpomp? 2 filter? 3 filter? |
|
|||
|
|||
![]() kleun de beun!!! ziet er niet echt veilig uit!!
1.brandsofpomp 2.drukaccumulator 3.brandstoffilter |
|
|||
|
|||
![]() Heb nog wel een originele brandstof pomp voor je liggen voor onder de auto
is van een golf mk2 1.8 16v ![]() |
|
|||
|
|||
![]() bedankt voor de info
ja.. de vorige eigenaar is echt aan het rommelen geweest, daarom gaat het er ook allemaal uit golf2 pomp heeft ie ook nog in de garage liggen.. maar bedankt voor de info en het aanbod |
|
||||
|
||||
![]() golf 2 pomp past niet is te groot is geen ruimte voor
ik heb mijn golfje 1 ook omgebouwd ik heb dezelfde pomp en drukacumulator alleen heb ik een ander filter maar dat maakt niet uit. ik heb mijn pomp en filter links (stuur kant)nast de tank en drukacumulator rechts naast de tank vanaf de tank de aanvoer leiding naar de pomp van de pomp naar het filter en dan naar de drukacumulator ik hoop dat je er wat aan hebt |
|
||||
|
||||
![]() precies, de pompen zijn goed, het is alleen erg ghetto aangesloten zo...
|
|
||||
|
||||
![]() dat je er zo mee durft te rijden? leuke puzzel jah. succes ermee.
|
|||
|
|||
![]() is alleen nog mee gereden om de auto op te halen bij de vorige eigenaar.
Zitten te denken om alles rechts voor in de motor ruimte in te bouwen.. daar is nog plek genoeg, en heeft mijn broer nog een beetje bagage ruimte over.. of zit de pomp dan te hoog/ver weg? |
|
||||
|
||||
![]() Naar mijn idee zit de pomp dan best ver (metertje of 2?) Normaal zit hij direct naast de tank! Verder zou ik denken wanneer je hem in je motor ruimte plaatst (b. pomp) je een te grote afstand hebt en daar komt nog bij dat de benzine een hoogte moet overwinnen ( hoogte verschil tussen tank en pomp)
Beste lijkt mij dan ook dat je de pomp naast je tank monteerd samen met de drukaccumulator (achter je achteras) Het filter zou je naast je spinnekop kunnen plaatsen (waar hij normaal zit). succes
|
||||
|
||||
![]() druk accumulator
benzinepomp let niet op de rotte plekken wil je! ![]()
|
||||
|
||||
![]() ziet er niet echt veilig uit dat geknutsel, daar reed ik toch niet mee rond
![]()