Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-08-2011, 13:17
bas.'s Avatar
bas. bas. is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 928
Default KM Teller weer op 0

Ik ben in de war!!

Op mijn speurtocht naar een nieuwe auto afgelopen weekend kwam ik een Lupo SDi tegen met net een ton op de teller, met mijn gemiddelde km'ers per jaar van 120k leek mij dit perfect.

Maar na een korte testrit langs een bevriend garagehouder vertelde hij mij iets wat mij niet beviel, het kan zijn dat de teller van die Lupo maar tot 300k gaat en dan weer opnieuw begint bij 0. Ik had wel is gehoord dat dit een fout kon zijn in de software, en dat je altijd op moet letten of het woord ''total''erboven staat, is dit niet het geval dan heeft hij waarschijnlijk al minimaal 1x 300k gelopen.

Nu zou ik wel willen weten of dit waar is, anders scheelt het mij weer wat ritjes overal naar toe
ik heb namelijk weer een aantal auto's op het oog aangezien de verkoper ondanks mijn aanbetaling de Lupo al verkocht heeft.
Reply With Quote
  #2  
Old 23-08-2011, 13:57
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Weet niet of dit bij een lupo het geval is maar bij een golf 3 in ieder geval wel.

Zou gewoon kijken of alle boekjes er bij zitten en dat deze ingevuld zijn.
Naast dat deze op nul springt kan hij tenslotte ook gewoon terug gezet zijn kwa km stand. Het is tenslotte niet aannemelijk dat iemand zo weinig kilometers maakt met een diesel.


Even je vraag laten verzetten naar het Lupo gedeelte zal ook wel helpen om sneller antwoord te krijgen.
Reply With Quote
  #3  
Old 23-08-2011, 14:07
bas.'s Avatar
bas. bas. is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 928
Default

Ik heb hem hier neergezet omdat deze tellers ook in een Polo zitten leek mij batik hier het meeste antwoord zou krijgen.

Even terug komend op de km stand, opzicht ben ik het eens met je dat het niet aannemelijk is dat iemand zo weing rijd met een Diesel, echter heeft mijn moeder ook altijd diesel gereden en ook niet meer dan 25k per jaar dus ze bestaan :P

Kom er nu weer zat tegen in Duitsland met weinig kmters maar voordat ik 600km + ga rijden wil ik dit soort dingen wel een beetje zekerder weten.

Als ik het zo goed begrijp van jouw doet jouw golf dit dus wel inclusief het ""totaal"" verhaal?


Edit:
zie btw zat Lupo's staan met meer dan 300k op de teller ( op de foto van het dashboard bijvoorbeeld)
Reply With Quote
  #4  
Old 23-08-2011, 14:33
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

als je 120k per jaar rijd is 600km een klein eindje ( ik rijd 87.000 per jaar en woon practisch in de wagen)
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #5  
Old 23-08-2011, 14:33
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Quote:
Originally Posted by bas.
Ik heb hem hier neergezet omdat deze tellers ook in een Polo zitten leek mij batik hier het meeste antwoord zou krijgen.

Even terug komend op de km stand, opzicht ben ik het eens met je dat het niet aannemelijk is dat iemand zo weing rijd met een Diesel, echter heeft mijn moeder ook altijd diesel gereden en ook niet meer dan 25k per jaar dus ze bestaan :P

Kom er nu weer zat tegen in Duitsland met weinig kmters maar voordat ik 600km + ga rijden wil ik dit soort dingen wel een beetje zekerder weten.

Als ik het zo goed begrijp van jouw doet jouw golf dit dus wel inclusief het ""totaal"" verhaal?


Edit:
zie btw zat Lupo's staan met meer dan 300k op de teller ( op de foto van het dashboard bijvoorbeeld)

Mijn golf 3 heeft ook 300k+ op de teller. En idd het Totaal staat er niet meer bij.
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #6  
Old 23-08-2011, 18:14
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Bij Golf 3 gaat dit naar mijn weten ook maar op tot modeljaar 95 of 96. Ken namelijk meerdere Golfjes 3 met standen boven de 300k inclusief total nog in beeld.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #7  
Old 23-08-2011, 21:51
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Bij Golf 3 gaat dit naar mijn weten ook maar op tot modeljaar 95 of 96. Ken namelijk meerdere Golfjes 3 met standen boven de 300k inclusief total nog in beeld.

Die van mij is van 1998 (variant)
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #8  
Old 23-08-2011, 21:58
bas.'s Avatar
bas. bas. is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 928
Default

@richard dat weet ik ben opzicht ook niet te beroerd om te rijden gebeuren de mooiste dingen in de auto

maar vind zonde om daar te komen en erachter te komen dat hok stuk meer gelopen heeft
Maargoed ben bang dat ik het er maar op ga gokken
Reply With Quote
  #9  
Old 23-08-2011, 22:26
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

Misschien een rare vraag, maar kun je dit niet even bij de dealer navragen? dan weet je het zeker. Lupo's zijn trouwens allemaal van na 1996 dus zou dat verhaal al niet meer van toepassing zijn toch?

En welke verkoper verkoopt er nou een auto terwijl er al is aanbetaald? Volgens mij kan hij dat wettelijk gezien ook niet maken.
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #10  
Old 23-08-2011, 22:29
bas.'s Avatar
bas. bas. is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 928
Default

Had de dealer al gebeld ,en die moesten het uitzoeken.

Tja ik heb wel netjes mijn geld terug gekregen , hij gaf als reden dat degenen die hem gekocht heeft €250 meer wou betalen en hij er geen pak op hoefde te doen.

vaag verhaal maarja niks meer aan te doen, jammer want was een mooi ding je ziet niet veel Donker grijze Lupo's met een zwart interieur
Reply With Quote
  #11  
Old 24-08-2011, 08:56
Fryslan Fryslan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 399
Default

Lupo's doen dat niet met de km stand....!!
Reply With Quote
  #12  
Old 24-08-2011, 20:28
ronnie_v's Avatar
ronnie_v ronnie_v is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,275
Default

Dealer kan gewoon vis chassisnr de hele dealerhistorie opvragen. Ook evt uit buitenland, als de auto is ingevoerd.
Reply With Quote
  #13  
Old 24-08-2011, 21:02
stufenheckfahrer's Avatar
stufenheckfahrer stufenheckfahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2005
Posts: 881
Default

Maar, je rijd serieus honderd-twintig-duizend kilometers per jaar?
Dan heb je geen tijd meer om te gaan werken man!
Zoals Richard al zegt, hij woont al in de auto met driekwart van jouw kilometrage.

Moet dat geen twaalfduizend zijn?
__________________
Veni vidi velcro.....
Ik kwam, zag, en bleef hangen
Reply With Quote
  #14  
Old 24-08-2011, 21:05
bas.'s Avatar
bas. bas. is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 928
Default

nee zeker niet, het is alleen naar mijn werk al 70km enkele reis, 140 op 1 dag puur werk , en dan doe ik in mijn vrije tijd veel met Vespa's en rijd ik erg veel naar het buitenland en dan schiet het aardig op.En ik heb ook nooit gezegd dat ik niet in de auto te vinden ben.
Reply With Quote
  #15  
Old 24-08-2011, 21:20
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Woon-werk kom je dan krap aan 35000 per jaar... Dan zit je inderdaad in je vrije tijd veel in de auto?!
Met een gemiddeld aantal privé-km's van 10000 per jaar kun je dan nog zo'n 20 keer per jaar op-en-neer naar het zuidelijkste puntje van Italië om Vespa's op te halen...
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #16  
Old 24-08-2011, 21:26
bas.'s Avatar
bas. bas. is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 928
Default

Dat zou mooi zijn maar werkt niet zo. :P
Voor mijn werk mag ik ook vaak het land door, dit doe ik met mijn eigen auto puur omdat ik het dan kan combineren met de hobby.
Ik heb sinds 17-3 een caddy deze heb ik gekocht met 206k op de teller vandaag is die over de 241k gegaan. ( heb ik nog wel een paar maanden minder gereden met een nasleep van een Hernia operatie)
Dan heb ik nog een Jetta en rijd ik veel in de auto van mijn moeder .
Ga maar is na als je onderdelen op gaat halen of iets dergelijks wat is nou 100km tegenwoordig
Reply With Quote
  #17  
Old 25-08-2011, 00:28
Fryslan Fryslan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 399
Default

120 dkm per jaar, is per dag 365 km!!

Sorry, maar dat geloof ik echt niet.. en helemaal niet als jij in een lupo gaat rijden..

17-3 tm nu is volgens mij al 5 maand, en dan praat je over 35 dkm. Dat is dus 80 dkm per jaar, die 40 dkm rijd je er echt niet zomaar bij.

Ik reed zelf elke dag 130 km woon - werk verkeer, en weet hoeveel km's je dan maakt, ik zat op een gemiddeld km/jaar op 50000 km. Dat is al heel erg veel!

Er zijn vrachtauto chaufeurs die halen dit maar amper.
Reply With Quote
  #18  
Old 25-08-2011, 20:55
stn1's Avatar
stn1 stn1 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 1,169
Default

Zoveel km per jaar in een Lupo. Respect! Zou dan echt wat meer luxe en ruimte willen om me heen.
__________________
Grtz Peter-Alexander
Scirocco 2 1985 en BMW E65 750i
Reply With Quote
  #19  
Old 25-08-2011, 23:53
bas.'s Avatar
bas. bas. is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 928
Default

Quote:
Originally Posted by stn1
Zoveel km per jaar in een Lupo. Respect! Zou dan echt wat meer luxe en ruimte willen om me heen.


Ja en nee. Ik heb mij pas verbaasd hoeveel ruimte er in zO'n kleine auto zit. Ik vind het luxe zat . Electrische ramen, spiegels etc heb ik nog nooit gehad :p
Ben het wel met je eens dat een bora/golf mischien een betere keus is maar het geld moet er ook wezen

Maargoed genoeg offtopic, ronny gaat mij het verlossende woord geven als ik er weer 1 gevonden heb, wat mij betreft mag deze dicht
Reply With Quote
  #20  
Old 26-08-2011, 00:09
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

lol, mijn rij-instructeur z`n auto reed ook 120k per jaar
Maar met een Luup kan je idd heel goed lange afstanden rijden
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum