Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Restauratie, plaat- en laswerk
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-08-2011, 10:35
Bumper83's Avatar
Bumper83 Bumper83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 643
Default Roest wielkastranden :(

Hallo allemaal,

tijdens de apk keuring ontdekte de keurmeester dat mn wielkastranden LA en RA voor ong 1/4 verroest waren. Ik meen dat bij 1/2 de auto hierop wordt afgekeurd.

Het betreft hier een Golf GTI mk2 8v 1985 met de originele wielkastverbreders (wielbogen) erop. Normaliter zie je de roest met die bogen erop niet zo snel maar goed.

Ik zou dit graag willen verhelpen, alleen aangezien ik geen verstand heb van plaatwerken e.d. wil ik graag advies van de mensen die vaker met dit bijltje hebben gehakt over hoe dit aan te pakken.

Tevens zou ik daarbij ook door iemand geholpen willen worden (op dit forum, of iemand die een bedrijf weet die dit kan doen maar geen hoofdprijs in de lotto vraagt).

Ik hoor het graag
__________________
Wagenpark:

Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction)
Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD)
Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD)
Reply With Quote
  #2  
Old 19-08-2011, 16:05
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Wil je dat goed aanpakken zou je (deels) de wielranden uit moeten slijpen en er nieuw in laten lassen. Dan strak maken en spuiten. Kost in de beun al gouw rond de €1000,- denk ik.
Reply With Quote
  #3  
Old 19-08-2011, 16:19
UsaGolfHenk's Avatar
UsaGolfHenk UsaGolfHenk is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 104
Default

Het uitslijpen en lassen zijn de duurste dingen nog niet maar het netjes afwerken en in kleurspuiten zijn de gouden eieren die de uitsmijter duur maakt
__________________
Hooning with a jetta mk2 55bhp
Reply With Quote
  #4  
Old 19-08-2011, 20:06
ABFniekske's Avatar
ABFniekske ABFniekske is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 49
Default

als het onder de wielkast verbreders valt hoeft het toch niet zo netjes afgewerkt te worden.
Reply With Quote
  #5  
Old 25-08-2011, 19:23
Lasklus Nederland's Avatar
Lasklus Nederland Lasklus Nederland is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 128
Default

Met een achter wielrand vervangen ben je als professional ongeveer 1,5 dag bezig, tenminste als je de binnenrand ook vast last, dat word nogal eens vergeten en dan zit die rand zo weer vol met modder en vocht wat betekent dat je een jaar of 2 later weer roest hebt...

Hoofdprijs in de lotto heb ik nog niet gewonnen, vaak ben ik meer uur kwijt dan dat ik berekend heb (altijd aanname prijs!).

Als je een prijs wilt weten stuur dan even een beschrijving en foto's van het probleem naar onze email, krijg je van mij een prijs (je)
__________________
Mvg Patrick
Reply With Quote
  #6  
Old 20-10-2011, 12:12
Bumper83's Avatar
Bumper83 Bumper83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 643
Default

Quote:
Originally Posted by EelcoB
Wil je dat goed aanpakken zou je (deels) de wielranden uit moeten slijpen en er nieuw in laten lassen. Dan strak maken en spuiten. Kost in de beun al gouw rond de €1000,- denk ik.


Je slaat de spijker op z'n kop Eelco, voor deze klus wordt er inderdaad rond de €1000 gerekend dus voor wie dit ook te wachten staat kan je van deze prijs ongeveer uitgaan. Dit is dan wel voor links- als rechtsachter. Ik heb nu een adresje gevonden en veel dichter bij huis dan dat ik in eerste instantie had verwacht, sterker nog gewoon in mijn eigen dorp haha!! Deze man doet ZZP-werk voor schadeherstelbedrijven en in zijn vrije tijd doet hij dit soort "klusjes" ook, ideaal!

Zal hopelijk binnenkort even een afspraak maken om te gaan kijken in zijn werkplaats en als het bevalt dan is mn Golfje in januari aan de beurt voor z'n operatie
__________________
Wagenpark:

Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction)
Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD)
Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD)
Reply With Quote
  #7  
Old 20-10-2011, 17:49
dub35i dub35i is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 202
Default

Quote:
Originally Posted by ABFniekske
als het onder de wielkast verbreders valt hoeft het toch niet zo netjes afgewerkt te worden.


Onzin... je doet het goed.. of je doet het niet... Wat als je een keer de verbreders er af zou willen ?
Reply With Quote
  #8  
Old 20-10-2011, 17:56
golf16v's Avatar
golf16v golf16v is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,282
Default

Quote:
Originally Posted by ABFniekske
als het onder de wielkast verbreders valt hoeft het toch niet zo netjes afgewerkt te worden.



amai, moeten we zeker aan denken als jij ooit je wagen te koop aanbiedt

dat hem niet netjes afgewerkt is waar je het niet ziet
Reply With Quote
  #9  
Old 23-10-2011, 12:06
Bumper83's Avatar
Bumper83 Bumper83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 643
Default

precies.. die mentaliteit van: "wat je niet ziet is er niet" hou ik totaal niet van, dus laat het ook gelijk grondig aanpakken!
__________________
Wagenpark:

Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction)
Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD)
Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD)
Reply With Quote
  #10  
Old 16-11-2011, 20:24
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

''wat je niet ziet, zit er niet'' Heb ik nog een leuk verhaal van mijn kever.. Bevenstiging van draagarm aan de kop van de bodem losgescheurt/geroest. Leuk als je stuur uit je handen slaat als je 90km/h rijd op de snelweg...

Maar ik zou het niet heel belangrijk vinden als de wielranden niet 100% strak zijn. Boeien, dat doet verder niks toe aan roestweerstand of kwalitiet. Als daar de prijs dan naar is.. En er gaat dan toch een kunstof rand overheen.

Last edited by EelcoB : 16-11-2011 at 20:27.
Reply With Quote
  #11  
Old 18-01-2012, 22:47
Bumper83's Avatar
Bumper83 Bumper83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 643
Default

Kan iemand mij vertellen of er verschil qua afmetingen e.d. zit in wielkastranden van verschillende bouwjaren Golf2?

Ik zoek namelijk wielkastranden voor een Golf 2 Gti bj '85 om erin te lassen.
__________________
Wagenpark:

Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction)
Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD)
Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum