![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo!
Ik heb sinds kort een Silver Bug en ze bevalt prima! ![]() ![]() ![]() Omdat ik nog niet helemaal into Kevers ben heb ik toch wat vragen... 1) Hoe werkt de verwarming precies?! Ik heb begrepen dat de twee hendels naast de handrem de verwarming bedienen... maar welke hendel doet precies wat (daar ben ik nog niet helemaal uit)?! 2) Wat doen precies de 'air' knoppen in het dashboard?! 3) Wat zijn goede adressen voor Kever-onderdelen (ik heb bijv. nieuwe zijspiegels nodig)?! 4) Er moet wat gelast worden aan de bodem (zie foto, dit is linksachter de bestuurdersstoel); is er in de omgeving van Den Haag een goed adres om dit te laten doen (wellicht een hobby-ist?)?! Het witte op de foto is het gat van ca. 2 bij 2 cm, de rest eromheen is zo'n 20 bij 20 cm dat geroest is. 5) De achterruit is voorzien van verwarming (van die draadjes door het glas), maar nergens kan ik een knop vinden om deze aan te zetten... hoe werkt de achterruit verwarming?! Foto's: ![]() ![]() ![]() Hopelijk kan iemand met helpen met de antwoorden op mijn vragen! Bijvoorbaat thanks! Suzan. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Voor de verwarming is een hendel voor achter (openingen onder de bank) en een voor de voorzijde (opening onder de deur)
Wat die air knoppen op het dashboard precies doen is volgens mijn maar weinig kever rijders bekent... Voor de achter ruit verwarming zou je eens kunnen kijken of er een knopje onder je dashboard zit, aan de linker kant vlakbij je zekeringen kastje. Daar zat deze bij mijn project kever ook, in de daily zit er echter gewoon zo'n trekknop in het dashboard, maar ik neem aan dat je daar al gekeken hebt. leuke kever trouwens! Nog plannen mee?
__________________
Instagram/AndreBusser |
#3
|
|||
|
|||
![]() Thanks voor je snelle reactie! Ik zal eens op zoek gaan naar die knop onder het dashboard.
De plannen: tsja... voorlopig vooral de technische staat van de kever aanpakken (roest, motorblok, remmetjes, e.d.) en dan later wellicht een beetje opleuken, maar wel het originele karakter behouden. Misschien nog een vraag: 6) De radio wil ik graag laten zitten (hij werkt niet) en dan zou ik graag een moderne radio ergens anders willen inbouwen. Ik heb eens samen met mn vriend gekeken of hij in het handschoenenkastje zou passen, maar met het blote oog gezien is het kastje daar een beetje ondiep voor... Hoe hebben anderen dit opgelost?! Handschoenenkastje volledige aangepast, of de radio op een andere (onopvallende) plaatst o.i.d.?! Heeft iemand er misschien ook foto's van?! |
#4
|
||||
|
||||
![]() Is dit wat? : KLIK!
__________________
Instagram/AndreBusser |
#5
|
||||
|
||||
![]() Gaaf!
Heb je (of iemand anders) een foto van hoe het eruit zit als het volledig is ingebouwd?!
__________________
Stoeprand-allergie ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Heb geen foto van het kastje ingebouwd, maar heb wel een nieuwe liggen die voor de helft weg mag ;-) Als je intresse hebt stuur maar een pb.
Verder een leuke daily, heb mijn oude kever ook een tijdje dagelijks gereden en is super!
__________________
Mijn garage: |
#7
|
|||
|
|||
![]() Dat is een goede optie, zo'n ander handschoenenkastje! Is het dan simpelweg een kwestie van plug en play?! Kastje monteren en radio erin (plus even gaten maken voor bedrading en koffersluitinghendel)? Ik mis namelijk een beetje die rechthoekige vorm waarin het stalen omhulseltje van de radio in gedaan moet worden...
Iemand ervaring met dit soort radio-handschoenenkastjes (foto's?)?! Dankjewel! |
#8
|
|||
|
|||
![]() Ben trouwens ook opzoek naar de 'luchttoevoerbak' aan de bestuurderskant. Deze bak zit zegmaar vanuit de kofferruimte gezien aan de achterkant van het dashboard, waarop twee slangen/buizen zijn aangesloten en vastzit aan de smalle rooster bovenop het dashboard onder de voorruit (IN de auto). Zwart plastic ding.
Enig idee waar dit te verkrijgen is?! |
#9
|
||||
|
||||
![]() onderdelen, onderhoud, reparaties
leuke kever, silverbug heb ik ook gehad zag er alleen een stuk minder uit ![]()
__________________
Passat 35i 1989 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Zal morgen wel even een foto maken van mijn handschoenvakje, zit meer een vierkant vakje in als in die ene van de link. Gemonteerd heb ik hem nooit, dus daar kan ik je niet mee helpen. Zal vast niet zo heel moeilijk zijn, kevers kennende ;-)
__________________
Mijn garage: |
#11
|
||||
|
||||
![]() mooie kever heb je daar succes ermee !
![]()
__________________
Golf rallye g60 1989 09-07-2008 nog in bezit Golf 2 16v kr 1990 17-12-2011 nog in bezit |
#12
|
||||
|
||||
![]() leuk ding, succes ermee
![]()
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Bekend kenteken...heeft deze een paar jaar geleden ook in de provincie Groningen gereden?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#14
|
||||
|
||||
![]() Leuke keef
![]() ![]() ![]()
__________________
Mk4 '00 1.9 TDI (Daily) Kever '59 1200 Dropped ![]() Oldrides: MK3 '96 1.4 www.vwcruizers.nl ![]() ![]() ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() leuke kever , welkom
__________________
Daily : geen VAG .... ![]() Project : Kever 1200 1983 |
#16
|
||||
|
||||
![]() Welkom hier! In welke regio zit je ivm de onderdelen ?
(p.s. je kunt ook je woonplaats in je profiel zitten ![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]() Thanks iedereen voor t leuke welkom
![]() Ik woon in Den Haag en weet niet of deze in groningen heeft gereden, ik heb hem zelf alkmaar gekocht, bedankt voor alle tips en ik ga s even wat rondsnuffelen. groetjes Suzan |
#18
|
||||
|
||||
![]() Nog een tip: keversite.nl
__________________
Instagram/AndreBusser |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Je zou eens bij Paul & Leon in Bergschenhoek (www.keverland.nl) langs moeten rijden. Daar kunnen ze je precies vertellen hoe alles werkt, waar alle knoppen voor dienen en ze kunnen ook het laswerk voor je verzorgen.
__________________
Alain Quote:
|
#20
|
|||
|
|||
![]() Ik heb weer een vraag!
![]() 1) Voor 'het mooie' zou mn kevertje aan de voorkant ca. 5 cm verlaagd moeten worden (de voorkant lijkt nu wat hoger dan de achterkant te staan; niet erg mooi)... maar aangezien het mijn daily auto is en ik liever niet volledig slammed op het asfalt rondrijd, denk ik liever niet aan ingekorte assen en andere rigoreuze aanpassingen... Zijn er nog andere opties om de voorkant ietsjes te verlagen?! 2) Alle banden wil ik dit voorjaar vervangen (tegen die tijd wil ik er meteen white walls tussen plaatsen) en nu vroeg ik me af welke maat banden jullie aanraden die mooi staan i.c.m. met de white walls op de originele stalen velgen... Bij voorbaat dank voor de reacties! Last edited by SuzanSilverBug : 03-01-2011 at 19:59. |