#1
|
||||
|
||||
Aankoop T1, achterklep klopt niet?
Ik ben op zoek naar een T1 en had deze op marktplaats gevonden.
http://link.marktplaats.nl/344074390 Meneer zegt dat hij uit '61 komt en ik weet nog niet zo heel veel van de T1 bussen maar volgens mij hoort hij dan een smalle achterklep te hebben. Deze heeft een brede acherklep. Klopt dat en is er dus iets vreemds aan deze bus? Ziet iemand wellicht nog meer zaken die niet kloppen? Waar zou ik verder nog op moeten letten?
__________________
- = MK1 '77 = - - = T3 Club Joker '89 = - - = Polo 6R '10 = - - = A4 B6 '04 = - |
#2
|
||||
|
||||
Dat ziet eruit als een @#! stukje huisvlijt!
|
#3
|
||||
|
||||
Afblijven, das een gebakkie !!
http://www.spijlbussen.nl/web/index...7.html#msg51647 Bus is ooit in Portugal 'verneukt' en daar als lijkwagen gebruikt. Achterklep klopt niet, zijruiten links en rechts achter zijn 'custom made', achterlichten zijn zelf bedacht. Kortom, een hoop geld (stond een paar maanden geleden nog in België voor 6950 te koop) voor een verknipte spijlbus.
__________________
Alain Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
Oke tnx , ga ik weer ff verder zoeken...
__________________
- = MK1 '77 = - - = T3 Club Joker '89 = - - = Polo 6R '10 = - - = A4 B6 '04 = - |
#5
|
||||
|
||||
Dat gebakje kom je ook overal tegen ...
|
#6
|
||||
|
||||
Omdat hij er op zich best strak uitziet en niet veel hoefde te kosten (voor een T1) heeft mijn vader hem toch gekocht.
Hij is idd verbouwd als begrafenis auto en daarom is de achterklep breder gemaakt en nog wat andere zaken "verbouwd". Verder heeft hij natuurlijk weinig km (38000) en hij rijdt en schakelt prima. Op zich heeft hij nu dus een leuk ogende T1 voor niet veel geld waar wel het e.e.a. aan is verbouwd maar dat vond hij niet zo erg. Ben niet mee geweest met kijken en ophalen dus straks even bewonderen....ben benieuwd.
__________________
- = MK1 '77 = - - = T3 Club Joker '89 = - - = Polo 6R '10 = - - = A4 B6 '04 = - |
#7
|
||||
|
||||
Ik moet helaas zeggen dat het geen beste aankoop is...
Maar toch wens ik jullie er succes mee en veel plezier,want uiteindelijk gaat het daarom. |
#8
|
||||
|
||||
Ja het zou kunnen ik was het er ook niet zo mee eens. Had liever doorgespaard voor een kloppende bus.
Heb je de bus zelf ook gezien en weet je wat er allemaal nog meer aan mankeert toevallig?
__________________
- = MK1 '77 = - - = T3 Club Joker '89 = - - = Polo 6R '10 = - - = A4 B6 '04 = - |
#9
|
||||
|
||||
Hmm even kijken ...
voor 2000 euro gekocht.. daarna in walibi gestaan,je keek zo naar binnen langs het glas (kieren) hoop scheurtjes (niet van metaal) " Gebouwd in licentie door VW in begin jaren 60 in Portugal. Erg zeldzaam. " klopt natuurlijk ook niet Ach tis best een grappig ding,maar ik zou er niet op rekenen dat je na een paar jaar er nog wat voor terug krijgt. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
km stand is bij een auto van ruim 40 jaar oud natuurlijk wel een twistpunt, want het kan net zo makkelijk 138, 238 of 538.000km zijn. Zonder gedegen historie (en rekeningen door de jaren heen) kan er natuurlijk wel van alles geroepen worden en ik begrijp nog steeds niet dat mensen hierin trappen. "een leuk ogende T1 voor niet veel geld" Tja, als het een orginele was geweest was het inderdaad niet veel geld geweest en ook verbouwde bussen kunnen best geld opbrengen, maar dan wel goed en kundig verbouwd zodat het in ieder geval geen waardedaling zal zijn. Om dit weer een beetje toonbaar te krijgen (maar ik weet niet of je vader dit van plan is) zal er nog zo'n zelfde bedrag tegenaan gegooid moeten gaan worden. Overigens, deze bus werdt mij aangeboden in '99 (of 2000) voor 3750,- ... (gulden !!)
__________________
Alain Quote:
Last edited by Area51 : 11-05-2010 at 07:41. |
#11
|
||||
|
||||
Tja, met de invoering van de € is alles duurder geworden
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#12
|
||||
|
||||
Deze stond toch ook al eens in Budel te koop?
__________________
Luchtgekoelde groeten vanuit Raalte, Emiel T2a 1970 Ponton 1972 Triumph Speedtriple 2007 |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Dat zegt dan weer niks Alain....prijzen stijgen elk jaar... Ik kocht mijn spijlbus in 1999 voor 4000€.....verkocht hem in 2004 voor 8000€ en later is die verkocht voor 12.000€....
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#14
|
||||
|
||||
voor €8000,- koop je tegenwoordig nauwelijks een fatsoenlijke spijlbus..
laat staan een mooie... |
#15
|
||||
|
||||
Zeker...prijzen zijn dus echt niet meer te vergelijken met jaren geleden...enige voordeel is als je er 1 heb,en je ervan af wilt...eigen geld krijg je zo ervoor terug.
Zit zelf beetje rond te kijken voor een T1...maar de prijzen maken me niet vrolijk...
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#16
|
||||
|
||||
weer een panel? of wat anders?
|
#17
|
|||
|
|||
Quote:
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een T1. Maar inderdaad die prijzen.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |