![]() |
|
|||
|
|||
![]() in de trend van mijn motorruimte redelijk clean proberen te maken... het volgende:
nu zit de radiateurfan met een enorme beugel aan de 'achterkant' van de radiateur... maar ik heb al eens een golf 1 gezien die twee kleine fans had aan de voorkant van de radiateur, dus tussen radiateur en grill... weet iemand misschien wat voor merk of type fan ik moet kopen / naar moet zoeken op de sloop (dus in welke auto het standaard geleverd is..?) hoeven dus niet perse 2 kleine fans zijn, 1 grotere mag ook, maar wel met de goede draairichting dan enzo... |
|
||||
|
||||
![]() voor zover ik weet zijn dat meestal fans die bij de betere tuningszaken te koop zijn. Ze worden direct op de radiateur geschroefd of geklikt.
Misschien dat iemand (of jij) even een fotootje heeft (hebt) om duidelijk te maken waar het precies over gaat, ik begrijp em wel, maar misschien zijn er mensen die niet precies snappen wat je bedoeld
|
|||
|
|||
![]() dus dat het er vanaf de grill kant ongeveer zo uit ziet:
![]() en dan ben ik dus eigenlijk op zoek naar een merk waarop die standaard zo geleverd zijn, dus dat ik die op een sloop kan zoeken... |
|
|||
|
|||
![]() Ziet er leuk uit. Heb je ook nog een foto van de bovenkant van de motorruimte?
|
|||
|
|||
![]() neej van die motorruimte heb ik geen foto... is niet mijn auto... ik zoek namelijk die fans...
|
|
|||
|
|||
![]() hoi,
ik weet niet of je dit uit noodzaak zoekt of voor de lol maar als je een goede koeler zoekt, neem dan de koeler van een golf 1 gtd, deze zijn enorm breed, dik en passen in elke golf 1 en hebben een grote fan. die van een golf 1 diesel is iets minder breed en dik, maar is goed voor bijna elke benzine motor in een golf 1. |
|
|||
|
|||
![]() ja het gaat me niet om de koeling, hij koelt goed genoeg dus daarvoor is het niet nodig... heb de fan zelfs al tijden niet meer aan horen gaan dus dat zit wel goed...
- ik wil dus gewoon een platte die aan de voorkant kan, op welke autos zitten die? - kun je ook gewoon zonder rijden? of is dit gevaarlijk? |
|
||||
|
||||
![]() peugeot 206 heeft platte vins..
|
|
|||
|
|||
![]() als je echt platte wil ongeveer 3 cm hoogen 28 cm diameter dan van een sierra met airco zo plat had ik ze nog nooit gezien maaruh bij een opel met airco zit ook zo n platte sorry dat et onderdeel bij de grote tegen party dan moet komen....succes jarno
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
205 ook al dacht ik (sowieso aan de voorzijde gemonteerd)
|
|||
|
|||
![]() kijk daar kan ik wat mee he
![]() |
|
||||
|
||||
![]() fan van een bx werkt ook prima
|
|
|||
|
|||
![]() aha, dat heb jij er ook in hangen dan of?
|
|
|||
|
|||
![]() heb bij verschillende peugeotjes en citroens inmiddels de fans gezien... alleen zijn de wel 4 cm breed ofzo (ofja, 4cm dik) past dat tussen de radiateur en grill? denk het wel toch?
ennuhm, die worden door 2 kabeltjes aangestuurd, kan ik die wel gebruiken in mijn auto? |
|
||||
|
||||
![]() 4 cm moet zat passen! Maar bedoel je met 2 kabeltjes, 2 draden? Anders kan je het zo testen door er 12v op te zetten toch?
|
|||
|
|||
![]() ja 2 stroomdraden bedoel ik ja, maar heb geen zin om het ding te kopen en dan het weer terug te moeten brengen... achja, kzal morgen eerst ff kijken hoe dat bij mijn auto zit... let you know...
|