Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-04-2010, 17:51
Archiebald Archiebald is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 602
Default Mk1 kachelmotor US vervangen

Doordat het zoeken naar een USA kachelmotor voor onze MK1 me meer hoofdpijn begint te geven dan ooit heb gehad... vroeg ik me het volgende af..

is het ook mogelijk een Europa kachelmotor te kopen en deze erin te bakken op 1 of andere manier?

Het lijkt er namelijk op dat op onze huidige motor allerlei draden en weerstandjes zitten terwijl er op de kachelmotor van b.v mijn mk2 een net 2polig stekker zat.


ter illustratie, dit zit er nu is:








kan iemand mij hier meer tips over geven? Of misschien toch nog wel aan zo'n motor helpen (je weet maar nooit)
Reply With Quote
  #2  
Old 01-04-2010, 18:03
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

elke motor heeft die weerstand, das om te schakelen tussen de standen

MK2 motor heeft dit dus ook! best zoek je een motor die erin te bakken is, die weerstand houd je toch. Is dit echt niet dezelfde als uit een nederlandse MK1??
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #3  
Old 02-04-2010, 10:41
Skup Skup is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 36
Default

Die weerstanden zijn bij de EU motor opdezelfde manier geregeld volgens mij. Uiteindelijk komen er uit uit die weerstandenbrei één kabel die je op de motor zelf steekt. Een 2e kabel op de motor is uiteraard de massa.

Alleen de motor zelf is wat anders. Ik heb er nog wel ergens een foto van staan, maar niet op deze pc (dus kan 'm nu niet direct mee posten). Is de motor echt kapot of loopt hij alleen zwaar?
Dit laatste was bij mij het geval (totdat hij helemaal 'vast' sloeg), maar met een beetje WD40 was dit opgelost.

Succes nog!
Reply With Quote
  #4  
Old 02-04-2010, 13:50
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Borstels vervangen door een set nieuwe
Asje smeren
Weerstand is gelijk
Reply With Quote
  #5  
Old 02-04-2010, 14:50
Archiebald Archiebald is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 602
Default

Nee deze motor is echt overleden, de bak onder de parafaan was vol water komen staan doordat die gootjes verstopt waren, dat is bij de kachelmotor gekomen, die is gaan roesten en is daardoor kapot gedraaid..

Zelf ben ik alleen zeeeeer A-Technisch, dus het meeste hierboven volg ik niet, maar m'n zwager is automonteur dus ik wil eigenlijk alleen weten of het te doen is en misschien met een (duidelijke) beschrijving erbij die ik dan weer aan hem kan geven

p.s is het verstandiger een nieuwe motor te kopen dan (een Europees model dus) of is een 2e handsje goed genoeg?
Reply With Quote
  #6  
Old 02-04-2010, 17:46
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Europees model is anders
Dan moet je de airco eruit doen en het hele kachelhuis vervangen
Denk dat zelfs het gat aangepast moet worden[airco groter]
Reply With Quote
  #7  
Old 02-04-2010, 18:07
Archiebald Archiebald is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 602
Default

Dus als we er alleen een andere motor, de blower, in willen zetten moet de airco eruit?
Reply With Quote
  #8  
Old 02-04-2010, 18:23
oakgreen20vt's Avatar
oakgreen20vt oakgreen20vt is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2007
Posts: 580
Default

ik weet nog wel een compleet kachelhuis voor je uit een cabrio met airco, inclusief de kachelmotor.
Ik zal alleen ff voor je zien of de motor gelijk is, mocht je er belang bij hebben dan stuur je mij maar een pm
Reply With Quote
  #9  
Old 02-04-2010, 21:28
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Europees model is anders
Dan moet je de airco eruit doen en het hele kachelhuis vervangen
Denk dat zelfs het gat aangepast moet worden[airco groter]


Een europees model met airco is wel hetzelfde

Ik zou Ebay.com proberen. Een onderdeel uit Amerika kopen is tegenwoordig niet zo heel moeilijk meer.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #10  
Old 02-04-2010, 21:41
Archiebald Archiebald is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 602
Default

Dus volgens jou past elke Mk1 met airco motor erin....?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum