Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-02-2010, 11:31
Robino Robino is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 150
Default TDI sneller krijgen

Ik heb hier al het één en ander gelezen over tdi's opdrijven door chips en wat de voor en nadelen zijn. nu heb ik mij laten vertellen dat door het vervangen van de waste gate of iets dergelijk al goede resultaten leveren. het gaat hier om een 101 pk pompverstuiver blok en wil het toch graag sneller krijgen, maar chippen zorgt voor schade en heb geen zin om constant nieuwe stukken te kopen.

grtz
Reply With Quote
  #2  
Old 06-02-2010, 18:36
ries's Avatar
ries ries is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 331
Default

Het is echt niet zo dat als je gaat chippen gelijk je blok in de soep loopt hoor. Ik weet niet wie je dat wijs gemaakt heeft?

Slijtage zal wat hoger zijn omdat je de motor meer gaat belasten maar ook alleen maar als je het vermogen gaat aanspreken.
Als je normaal warm rijdt en de boel netjes laat afkoelen en niet als een idioot constant vol gas overal weg trekt dan blijft het echt wel heel hoor. Denk je nu echt dat auto's die gechipped zijn vervolgens elke maand in de garage staan omdat er opeens dingen kapot gaan?


Als je bij Revo een golf 4 100pk pompverstuiver chipt dan ga je naar 145pk en 305nm.
Kost je 449,- excl. btw.
JD is iets goedkoper maar geeft ook iets minder vermogen.
Reply With Quote
  #3  
Old 06-02-2010, 19:13
mk1diesel's Avatar
mk1diesel mk1diesel is offline
No personal life
 
Join Date: May 2007
Posts: 2,388
Default

Quote:
Originally Posted by ries
Als je bij Revo een golf 4 100pk pompverstuiver chipt dan ga je naar 145pk en 305nm.
Kost je 449,- excl. btw.
JD is iets goedkoper maar geeft ook iets minder vermogen.



jd geeft net zoveel hoor, alleen dan voor 390,- euro in de btw



@ robine, zoals ries al zegt
ligt meer aan je rijstijl dan aan het chippen
__________________
VW Golf 6 GTD 2013
VW Golf 1 Diesel 1983
VW Golf 1 Benzine 1977

http://www.classicmk1.nl
Reply With Quote
  #4  
Old 06-02-2010, 20:19
einser20vturbo einser20vturbo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 138
Default

Reply With Quote
  #5  
Old 06-02-2010, 22:54
BLEK's Avatar
BLEK BLEK is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 123
Default

Ik ben hier geweest..en ben erg tevreden over de manier van werken, en het contact met degene die de auto onder handen heeft genomen.

Ik was op de afgesproken tijd aan de beurt,en hij nam alle tijd

Via het TDI forum ben hier terecht gekomen .

Zelf rijd ik in een audi A3 TDI van 2002 en ben gegaan van 101PK naar ondeveer 130PK
en een koppel van 240nm naar ongeveer 300nm.

Ik trek zomers een caravan van een ton,en kon het verschil van voor en na de behandeling goed merken.

Dit bedrijfje heb ik gevonden via het TDI Forum.....met daar niets dan goede berichten...
Ze werken vanuit een zeer nette werkplaats...
http://www.vagtechniek.nl/index.php?main_page=index

__________________
www.dutchdub.nl
Reply With Quote
  #6  
Old 07-02-2010, 01:48
chrisjuh chrisjuh is offline
Forum junkie
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,832
Default

Quote:
Originally Posted by BLEK
Ik ben hier geweest..en ben erg tevreden over de manier van werken, en het contact met degene die de auto onder handen heeft genomen.

Ik was op de afgesproken tijd aan de beurt,en hij nam alle tijd

Via het TDI forum ben hier terecht gekomen .

Zelf rijd ik in een audi A3 TDI van 2002 en ben gegaan van 101PK naar ondeveer 130PK
en een koppel van 240nm naar ongeveer 300nm.

Ik trek zomers een caravan van een ton,en kon het verschil van voor en na de behandeling goed merken.

Dit bedrijfje heb ik gevonden via het TDI Forum.....met daar niets dan goede berichten...
Ze werken vanuit een zeer nette werkplaats...
http://www.vagtechniek.nl/index.php?main_page=index



Kosten?
__________________
FAHRVERGNÜGEN!
Reply With Quote
  #7  
Old 07-02-2010, 04:41
arnoldvr6 arnoldvr6 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 8
Default

ik heb mijn TDI laten chippen bij VVT, ben van 110pk en 260 NM naar 141pk en 356Nm gegaan....rij er nu al meer dan 20.000 km mee en heb nog geen problemen gehad.
Reply With Quote
  #8  
Old 07-02-2010, 21:01
HurkieTDI HurkieTDI is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 5
Default

Ik heb mijn 101 pk TDI bij VVT laten chippen met een chip op maat:
Resultaat: 151 pk en 356 nm koppel. Rij er nu 10000 km mee en heb er nog helemaal geen spijt van, ook geen stukken gereden.
Kosten waren € 550 euro, en dit was afgelopen september.
Maar, als je 1 maal vermogen erbij krijgt, dan wil je steeds meer..
Hou er wel rekening mee, sommige axr blokken hebben een zwakke koppeling
Reply With Quote
  #9  
Old 08-02-2010, 16:30
Achtung! Achtung! is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 80
Default

Heb in 2007 mijn toenmalig AJM laten chippen bij VVT. Van 115pk naar rond de 150pk, 60.000km mee gereden zonder problemen.

A.g.v. de oplopende km stand besloten het groots aan te pakken, weer door VVT. Als basis een ARL met wat extraatjes naar 212pk en 487Nm
__________________
VW Passat 3C 2.0 TDI Variant Highline 180pk en 410Nm by JD Engineering
Reply With Quote
  #10  
Old 24-02-2010, 16:26
SteffenUS's Avatar
SteffenUS SteffenUS is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 313
Default

Zoals eerder gezegd, chippen hoeft niet te beteken dat je motor vroegtijdig de geest geeft, en je rijstijl is een belangrijke factor.
Bij elke auto is het goed om de auto fatsoelijk warm te rijden. Niet meteen plank gas (ook niet als de temperatuurmeter op 90 graden celsius staat). De olie moet goed warm zijn. Voor iedere auto is het goed, maar wil je je diesel netjes houden is dit bijna een must! Dus zolang jij je auto netjes warm rijd en hem ook even laat afkoelen aan het eind van de rit, zal er weinig tot niks aan de hand zijn.
Reply With Quote
  #11  
Old 04-03-2010, 21:27
vanhuffel vanhuffel is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 13
Default

ik heb een golf 4 tdi pompverstuiver van 101 pk (met computer van 110 pk) en laten chippen en zou rond de 150pk hebben.
Rijden doet dit geweldig en vanaf een 1250 tpm begint hij al te trekken..
Ik zou hem niet meer willen laten terug zetten en zelfs rijden met een volle auto mensen gaat nu vooruit! 1 ding onthouden en das zoals ze hierboven zeiden, rustig warm rijden!!!
Reply With Quote
  #12  
Old 06-03-2010, 19:17
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

met een chip alleen krijg je echt geen 50 pk erbij.
Zet de auto maar eens op de rollenbank, voor en na chip.

Wel kun je de egr dicht zetten, inlaat spruitstuk demonteren en schoonmaken en kat vervangen voor een buis.

Een dikke turbo en verstuivers met een grotere opbrengst leveren wel veel op.

grtn yal

ps. de 110pk is een verdelerpomp motor en 100pk een PD
Reply With Quote
  #13  
Old 07-03-2010, 00:17
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

Quote:
Originally Posted by Robino
Ik heb hier al het één en ander gelezen over tdi's opdrijven door chips en wat de voor en nadelen zijn. nu heb ik mij laten vertellen dat door het vervangen van de waste gate of iets dergelijk al goede resultaten leveren. het gaat hier om een 101 pk pompverstuiver blok en wil het toch graag sneller krijgen, maar chippen zorgt voor schade en heb geen zin om constant nieuwe stukken te kopen.

grtz


waar woon je ik heb een maat die draait em mechanisch op zonder chip ofzo (dus via wastegate ofzo) ik weet niet hoe ie het doet maar de auto trekt dan als een gek

de mijne is gechipped bij 220dkm en heeft nu bijna 420dkm alleen bij 400dkm de turbo vervangen wat wel normaal is ik rijd zelfs nog met orginele koppelingsplaten eruit gehad bij 350dkm en teruggezet omdat ze nog maar halverwege waren
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo

Last edited by indewarre : 07-03-2010 at 00:48.
Reply With Quote
  #14  
Old 07-03-2010, 12:16
Ibibi Ibibi is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 236
Default

Quote:
Originally Posted by yal
met een chip alleen krijg je echt geen 50 pk erbij.
Zet de auto maar eens op de rollenbank, voor en na chip.

Wel kun je de egr dicht zetten, inlaat spruitstuk demonteren en schoonmaken en kat vervangen voor een buis.




Waarom niet??
Er zijn gevallen van die AXR pd(100pk) blokken bekend die voor de tijd op de rollenbank +- 100pk hebben en na een chip opmaat toch naar een dikke 150pk gegaan zijn, met alleen een chip en de dingen die jij zij, egr, kat en inlaat schoon.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum