Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-09-2009, 14:55
cloontje's Avatar
cloontje cloontje is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 791
Default passat 1980 dsl

hey,

Gister ben ik naar een passat gaan kijken en ben vanaf volgende week de trots eigenaar van de toekomstige "pearl of the south" , een passat uit 1980.

Het is een schuur vondst aangezien hij al 15 jaar op dezelfde plek staat.

Nu de volgende vraagjes.

* wat zijn de zwakke plekken van deze wagen qwa roest?
* waarmee is het onderstel te vergelijken? (of is dit de eerste?)
* Hoe kan ik hem verlagen?
* wie heeft er nog onderdelen liggen of weet er nog wat te liggen?

De auto blijft qwa looks redelijk orgineel maar ik (we) gaan een poging doen om een ander motor blok erin te lepelen. en uiteraard verlagen.

hier alvast wat impressie foto's

























Als je onderdelen hebt of tips dan hoor ik het graag.

Gr
__________________
golf 1 gti '77 under construction
Passat dsl '80 130 PK TDI
Passat station 2004 130 PK TDI
Reply With Quote
  #2  
Old 20-09-2009, 16:59
jetta mk1 '82 jetta mk1 '82 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 7,428
Default

echt een super gaaf ding man !!


gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project )
Golf 4 variant (tzt on air )
Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... )
Reply With Quote
  #3  
Old 20-09-2009, 17:19
cloontje's Avatar
cloontje cloontje is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 791
Default

Quote:
Originally Posted by jetta mk1 '82
echt een super gaaf ding man !!


gr. Martijn



het duurt me nu al veels te lang voordat het weekend is zodat ik hem kan gaan ophalen.

Verhaal achter deze wagen:

De auto is van een spuiter geweest. 15 jaar geleden is hij met de wagen begonnen. hij heeft eerst de onderkant onder handen genomen en die opnieuw in de zwarte prut gespoten. daar na is hij begonnen met schuren. (dat zijn die roest plekken van op de motorkap en het zijscherm , is dus gewoon lichte vlieg roest) . daarna heeft hij er niks meer aan gedaan. vorige maand is hij overleden en nu moest hij dus weg.

gr
__________________
golf 1 gti '77 under construction
Passat dsl '80 130 PK TDI
Passat station 2004 130 PK TDI
Reply With Quote
  #4  
Old 20-09-2009, 17:40
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

Dikke kar man..
Post ook even de foto`s van de Caddy, in het andere topic.
Gr Ronnie
__________________
Future project: Mk2 APY 210Ps S3 02M 2Wheel Racecar look.
Reply With Quote
  #5  
Old 20-09-2009, 19:00
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Stoere bak! Ik rijd zelf in een GLD Variant van hetzelfde type, en heb ook nog een benzine Variant-donor staan.

Tip: haal de voorschermen er vanaf en kijk hoe het er daaronder bij staat: met name de driehoek-onderspatborden en vooral de A-stijlen en (voorkant van) de dorpels. Let ook op de langsdragers vóór én achter.
Tip: laat vooral een Mike Sanders-vetbehandeling uitvoeren als de auto in goede staat verkeert, want het is echt crisis-staal dat gebruikt is. Als-ie nog in een redelijke of goede staat is dan is dat omdat-ie op tijd binnen is gezet. Maar aangezien je tóch opnieuw moet spuiten, zou ik een goede anti-corrosie-behandeling laten uitvoeren, want het roest op een gegeven moment weg terwijl je er naar kijkt?!

De auto rijdt verder heerlijk comfortabel én zuinig (waarom zou je een blok-wissel doen?).

Voor wat betreft het verlagen: het onderstel is waarschijnlijk gelijk aan dat van de Audi 80 (t/m type 89). Alleen weet ik dat niet zeker van de achteras, omdat ik dus 2 Varianten heb is dat bij mij anders. Bij mij is het niet uitwisselbaar (gescheiden schokkers/veren) met de Audi 80, bij jou volgens mij wel, of anders kun je achterveerpoten van een Golf gebruiken volgens mij.

Veel plezier ermee!
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #6  
Old 20-09-2009, 19:05
cloontje's Avatar
cloontje cloontje is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 791
Default

bedankt voor je reactie. die van mij heeft ook gescheiden veer en schokbreker. De auto is in zeer goede staat en blijkbaar inderdaad optijd binnen gezet.

Zo'n anti-corrosie behandeling is te doen bij een spuiter?
maar hoezo kan ik dan de achterveerpoten gebruiken van een golf ?

gr
__________________
golf 1 gti '77 under construction
Passat dsl '80 130 PK TDI
Passat station 2004 130 PK TDI
Reply With Quote
  #7  
Old 20-09-2009, 19:33
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Mmm, als je ook gescheiden veer en schokbreker hebt kan dat niet (dacht dat alleen bij de Variant de achteras zo geveerd was). Dan is er voor de achteras eigenlijk geen oplossing, behalve op maat laten maken.
Zelf rijd ik overigens met achterveren van een Opel Ascona B, was een tip van een Duitser die al 22 jaar met de Passat B1 bezig is (en vooral met de Variant).

Anti-corrosie kan op heel veel manieren (zoek maar eens rond) en kost ook nog wel eens wat geld. Uiteindelijk laten de tests blijken dat eigenlijk alleen de Mike Sanders-methode iets doet tegen corrosie. De rest werkt hooguit (licht) vertragend. Ik weet dat er veel zelf geëxperimenteerd wordt met het vet, maar dat er ook diverse plekken zijn waar je het kunt laten aanbrengen...

Ik denk dat je voorlopig vooral maar eens moet gaan lezen, o.a. ook op http://www.passat-kartei.de en http://www.passatclassic.de . Gezien het feit dat je in Stein woont ga ik er voor het gemak even van uit dat Duits niet al teveel problemen voor je op mag leveren?!

En bekijk ook de topics van Marco en mijzelf eens even. Eveneens 2 Passat's die op het oog in behoorlijke staat verkeerden...
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee

Last edited by Oudelut : 20-09-2009 at 19:37.
Reply With Quote
  #8  
Old 21-09-2009, 11:26
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

kijk hier heb je tenminste iets aan. Gr Ronnie
__________________
Future project: Mk2 APY 210Ps S3 02M 2Wheel Racecar look.
Reply With Quote
  #9  
Old 21-09-2009, 12:22
T.C.Z.L's Avatar
T.C.Z.L T.C.Z.L is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,980
Default

Hele dikke ride!
Ben benieuwd wat je ervan gaat maken.
__________________
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers
'92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht)
'89 VW corrado 1.8 G60(verkocht)

'85 VW Jetta II CL 1.3
'79 VW Golf 1 1.3 GL
'85 VW Jetta II GL 1.3
'99 VW Bora Variant 1.9 TDI
Reply With Quote
  #10  
Old 21-09-2009, 13:43
cloontje's Avatar
cloontje cloontje is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 791
Default

Quote:
Originally Posted by T.C.Z.L
Hele dikke ride!
Ben benieuwd wat je ervan gaat maken.



Zaterdag staat hij in het zuiden. kom je maar eens kijken.

Gr
__________________
golf 1 gti '77 under construction
Passat dsl '80 130 PK TDI
Passat station 2004 130 PK TDI
Reply With Quote
  #11  
Old 26-09-2009, 18:23
cloontje's Avatar
cloontje cloontje is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 791
Default D-Day

zo vandaag was het zover.

En heren , ik kan jullie melden dat ik een passat heb gevonden die hard is op de bekende plekken!! hij heeft een paar gaatjes maar dat stelt niks voor!

De Limburger en eddyvw bedankt voor de hulp.

hier een aantal foto's :














































We hebben de auto net op de brug gezet en van de onderkant is hij keihard , geen rot plekje kunnen vinden.

Conclusie : een top wagen.

We hebben lang geprobeerd om de motor aan de gang te krijgen maar het is niet gelukt. Waarschijnlijk zijn de gloei bougies kapot , en ik had geen zin om die te vervangen aangezien de motor er toch uit gaat.

Net de brandstoftank eronderuit gehaald en gelukkig zat hij bijna vol met diesel dus van roest is geen sprake. toch even helemaal uitspoelen en opnieuw tectiel erop spuiten.

maandag gaan de stoelen naar de stoffeerster om het schuim opnieuw te laten zeten en de mat moet gerepareerd worden.

foto's van de onderkant van de wagen komen.

Zouden de remmerij van een golf 2 passen op de passat.

Gr
__________________
golf 1 gti '77 under construction
Passat dsl '80 130 PK TDI
Passat station 2004 130 PK TDI
Reply With Quote
  #12  
Old 26-09-2009, 19:41
T!m T!m is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,833
Default

He mooie aankoop. Word een leuk projectje !

Maareh, hebben ze lopen crossen ofzo, wat een bagger achter het spatscherm
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997
Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk
Reply With Quote
  #13  
Old 26-09-2009, 19:56
cloontje's Avatar
cloontje cloontje is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 791
Default

Quote:
Originally Posted by T!m
He mooie aankoop. Word een leuk projectje !

Maareh, hebben ze lopen crossen ofzo, wat een bagger achter het spatscherm



SUPERRRRR BOERRRREEEE!!

maar is gelukkig alleen maar zand en geen roest en andere rottigheid!

Gr
__________________
golf 1 gti '77 under construction
Passat dsl '80 130 PK TDI
Passat station 2004 130 PK TDI
Reply With Quote
  #14  
Old 26-09-2009, 22:52
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Leuke auto

Zie alweer bekende plekken verschijnen.. maar 1 ding.. roep niet te hard.. je kunt van deze auto pas zeggen dat het een goede auto is als hij echt HELEMAAL kaal gemaakt is...

Wat oudelut al zegt, bekijk onze topics voor de verassingen


Wat betreft remmerij, dat kan.. je zou zowieso al remmen van passat automaat kunnen nemen, deze zijn al beter als van je diesel. GLI zou ook nog kunnen, die heeft geventileerde schijven. Dit allemaal met behoud van 13" Als je grotere remmen wilt zul je naar 14 of 15" inch wielen moeten.

Onderdelen zijn schaars, erg schaars. Kwa techniek is alles nog te krijgen, maar het meeste plaatwerk zul je zelf moeten maken.
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #15  
Old 27-09-2009, 16:41
cloontje's Avatar
cloontje cloontje is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 791
Default

Quote:
Originally Posted by Marco

Onderdelen zijn schaars, erg schaars. Kwa techniek is alles nog te krijgen, maar het meeste plaatwerk zul je zelf moeten maken.



Een vriend van mij is lasser en ik heb al het vertrouwen in hem dat hij dat helemaal in orde maakt.

Qwa remmerij zal het het golf 2 gti worden.
Ik heb ook nog vr6 remmerij liggen maar dan heb ik op zo'n oude auto 5x100 en dat wil ik niet.

Gr
__________________
golf 1 gti '77 under construction
Passat dsl '80 130 PK TDI
Passat station 2004 130 PK TDI
Reply With Quote
  #16  
Old 28-09-2009, 11:24
MikeVW MikeVW is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 98
Default

kijk hier zit tenminste vooruitgang in, beter als dat team van ons;-)
Reply With Quote
  #17  
Old 28-09-2009, 11:50
cloontje's Avatar
cloontje cloontje is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 791
Default

Quote:
Originally Posted by MikeVW
kijk hier zit tenminste vooruitgang in, beter als dat team van ons;-)



dat kun je wel zeggen ja!!!
__________________
golf 1 gti '77 under construction
Passat dsl '80 130 PK TDI
Passat station 2004 130 PK TDI
Reply With Quote
  #18  
Old 28-09-2009, 13:45
cloontje's Avatar
cloontje cloontje is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 791
Default

Als iemand een versnellingsbak van een audi 80 diesel met 5 versnellingen en schakel mechanisme weet te liggen hoor ik het graag!!!

gr
__________________
golf 1 gti '77 under construction
Passat dsl '80 130 PK TDI
Passat station 2004 130 PK TDI
Reply With Quote
  #19  
Old 28-09-2009, 17:45
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default

Mooi he! Zo'n garage-vondst, gewoon rustig aan doen . Zo origineel mogelijk houden, en op z'n tijd laag en BBS-sen!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
Reply With Quote
  #20  
Old 28-09-2009, 22:48
cloontje's Avatar
cloontje cloontje is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 791
Default

Quote:
Originally Posted by gti-er
Mooi he! Zo'n garage-vondst, gewoon rustig aan doen . Zo origineel mogelijk houden, en op z'n tijd laag en BBS-sen!!


??

Rustig aan doen? het is dat ik nu geen versnellings bak heb anders waren de motor steunen al in de maak.

Orgineel blijft hij maar geen bbs-en.
__________________
golf 1 gti '77 under construction
Passat dsl '80 130 PK TDI
Passat station 2004 130 PK TDI
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum