#2
|
|||
|
|||
had je anders verwacht van het Dunlop test center
|
#3
|
||||
|
||||
Inderdaad, goede reclame voor Dunlop.
Kan dit niet een keer gedaan worden door een onafhankelijk testcentrum? |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
De test is niet uitgevoerd door dunlop. Alleen ligt er niet om elke hoek een banden test circuit... Dit is toch net even anders dan een parking met waterbad voor de slipschool... Onafhankelijke test door auto motor und sport chinees bandje (LingLong) op zijn max toegelaten snelheid 220km/h. Het resultaat na 8min op bovenstaande foto... |
#5
|
|||
|
|||
ach rij lekker op mijn nangkang bandjes ...voor mijn vrachtauto heb ik liever Michelin
maar die moeten ook 2 ton per jaar draaien |
#6
|
||||
|
||||
Mijn Golfje 2 rijdt op Nankangs...
Dat hok is het laatste modeljaar van zijn serie. Andere Golfjes 2 zijn dus nog wat ouder. Als ik nu de keuze had tussen zo'n NanKang Ping Pong Tsjen Tsjingelingelingeling of een band van uit de tijd dat die Golfjes 2 nieuw waren, ging ik toch voor die "Chinese troep". En om het even reëel te houden... Top Gear is een ontzettend vermakelijk programma, maar ik denk nou niet dat het publiek zit te wachten op een circuit-test van de nieuwe Suzuki Alto 900cc. Dat is gewoon niet relevant. Want bij 8 minuten op topsnelheid vliegen je alle drie die piepkleine zuigertjes om je oren. En Nederland zit niet te wachten op een bandentest van 8 minuten op 220 km/h! Ik ben blij als ik 8 minuten lang op de snelweg, midden in de nacht, 120 kan rijden...
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Nou vorig jaar naar oostenrijk heb ik toch zeker wel meer als 8 min achter elkaar boven de 200 gereden (denk het langste achter elkaar ong 35 min) Voor mij iig geen China shit dat was voor dit filmje al en als ik zoiets als dit zie dan denk ik alleen verbieden die shit! |
#8
|
|||
|
|||
ben al blij dat mijn auto's de 180 KM/H halen
en de 1,3 staat op Continental |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
1300 powaaahhhh Er hangen in ieder geval genoeg adapters aan de muur bij de testgarage Last edited by Domi : 30-08-2009 at 08:20. |
#10
|
|||
|
|||
Het gaat hem ook niet over die 220. Het gaat hem er over dat Je band moet voldoen aan de norm waarin hij is gemaakt. of het nu T V H W of ZR band is.
Maar er is goede hoop. Europa wil een nieuw keurmerk voor banden gaan uitzoeken, dat zowel kwalitiet, snelheid en draagracht zal omvatten. Dan is deze rotzooi meteen van de baan... De gebruikers zullen allesinds steeds weer een excuus vinden... En als je 2 ton per jaar in de vrachtwagen zit. dan zou je juist van overtuigd moeten zijn van het belang van goede banden, lijkt me. |
#11
|
||||
|
||||
let wel even goed op met chinese banden dat die wel een E+S kenmerk hebben
dat wil nog wel eens ontbreken bij chinese banden en dan zijn die niet toe gelaten op de europese wegen en neem ook dan ook een band met een iets hogere speed en load index dan is er niks aan de hand. gr,egon |
#12
|
||||
|
||||
Het is natuurlijk wel apart dat mensen veel, heel veel geld uitgeven aan hun geliefde auto's maar niet meer dan een paar tientjes over hebben voor de banden waar hun lieveling zich op verplaatst. Nog even daar gelaten dan dat Nankang een aantal maten produceert doe andere merken niet leveren.
__________________
|
#13
|
||||
|
||||
Banden zijn echt super belnagrijk, ik koop nooit geen goedkope merken. via internet koop je goede banden waar de bandenboer een fortuin voor vraagt. Daar ligt mijn winst, en niet in een goedkopere soort.
Wat een mooie collectie spoorverbreding/adapters hingen er aan het bord
__________________
Golf III vr6 3.0 ABT Golf 1 1.9 TD 83 |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Als je ziet hoeveel duizenden euro's mensen uitgeven aan hun auto, maar dan besparen ze weer op de veiligheid door goedkope banden te kopen.
__________________
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
't Gaat er vooral om dat de meeste andere merken veel maten gewoon niet produceren. Bij mij althans. Als ik op die bandenmarkt site een maat ingeef, en alleen Nankang komt tevoorschijn, rest me niet veel keus. Dat een band zijn beloofde waardes niet haalt is los van alles slecht.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#16
|
|||
|
|||
Hmmz, voor de test hadden ze het erover dat Nankang ook werd meegenomen in de test. Maar ik zie er nergens resultaten over terug? Zou nankang te goed zijn en mischien concurentie vormen voor dunlop?
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
De testbaan was te kort om de remweg van een NanKang te kunnen meten.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#18
|
||||
|
||||
wat een vergelijking is het eigenlijk
het is het zelfde als een ezel op een renbaan laten rennen en een renpaard, bepakt op een bospad de berg op laten lopen... Last edited by egon : 30-08-2009 at 15:35. |
#19
|
||||
|
||||
En toch heb ik net weer 4 nieuwe Nangkang AS-1 banden gekocht in de maten 165-45-15.
Lekker Puhhh!! Hahahaha. Gr Ronnie
__________________
Future project: Mk2 APY 210Ps S3 02M 2Wheel Racecar look. |
#20
|
||||
|
||||
Ach, als hobby auto boeit het mij niet veel. Als ik daar 2000km per jaar mee rij is het veel, en boven de 120km/h kom ik dan toch niet Op m'n dagelijkse auto boeit het me meer, daar ligt Dunlop en Falken op.
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |