Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-05-2009, 17:15
Stefan2 Stefan2 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 546
Default Wat is het verschil tussen een 2E en een ABF?

afgezien de kop wil ik het verschil weten tussen van deze onderblokken.
ABF en 2E golf 3.

het zijn allebei 2.0.
waarschijnlijk zijn de zuigers anders maar wat nog meer?
mvgr Stefan
__________________
My Golf is my image
Reply With Quote
  #2  
Old 19-05-2009, 16:36
Stefan2 Stefan2 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 546
Default

niemand??
__________________
My Golf is my image
Reply With Quote
  #3  
Old 19-05-2009, 19:06
Biggie Biggie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 186
Default

Geen idee.....
eigenlijk vroeg ik me dat ook af
weet dat de 2.0L ABF motor meer pk's heeft
en dat het een zeer geliefd blok is
maar verschillen.......Not a Damn Clue!
Reply With Quote
  #4  
Old 19-05-2009, 19:23
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Naar mijn weten zit er verschil in de drijfstangen en de zuigers. ABF is een lange slag motor. Langere drijfstangen.
Hoe het eigenlijk met een 2E zit weet ik niet.
Reply With Quote
  #5  
Old 19-05-2009, 19:41
MipMip's Avatar
MipMip MipMip is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 663
Default

2E is ook een langeslag motor. Net als de ABF drijfstangen van 159mm. Dat is het verschil niet.
Reply With Quote
  #6  
Old 19-05-2009, 20:02
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default

sproeier onder tegen de zuigers en idd de zuigers ook ...en ook de montage plaats onsteking,,,,en aandrijving daaarvan...
__________________
quintus.....de grote race
Reply With Quote
  #7  
Old 19-05-2009, 21:57
basje23 basje23 is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 60
Default

onderblokken zijn gelijk
Reply With Quote
  #8  
Old 19-05-2009, 22:06
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by MipMip
2E is ook een langeslag motor. Net als de ABF drijfstangen van 159mm. Dat is het verschil niet.


Dat wist ik niet

Dus onderblok 2E kun je een ABf van maken. Dus een 16V kop past er zo op???
Geen verschil in olie of waterkanalen????
Reply With Quote
  #9  
Old 09-11-2014, 11:03
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Interessant dus een ABF kop zou op een 2E onderblok passen ik had idd tijdens het opbouwen van mijn 2E onderblok gezien dat de drijfstangen gelijk waren maar de rest ???
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #10  
Old 09-11-2014, 11:38
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,866
Default

2e heeft kom zuigers. Als je een 16v kop erop zet zal je compressieverhouding aan de lage kant zijn voor een atmosferische motor omdat de 16v kop een hele grote kamer heeft tov de vlakkere 8v kop.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #11  
Old 09-11-2014, 12:15
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Dus dan heb je ook de 16V zuigers nodig ? Johan
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #12  
Old 09-11-2014, 16:17
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,866
Default

Lijkt mij wel.
Ik weet niet welke cr je op uit komt en hij zal er heus wel om willen lopen maar een abf heeft natuurlijk niet voor niets vlakke zuigers.
Misschien wil het ook juist wel heel goed, heb het nl. Zelf nooit geprobeerd...
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #13  
Old 09-11-2014, 16:22
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 856
Default

Misschien wel de ideal combinatie voor een turbo of compressor.
Reply With Quote
  #14  
Old 09-11-2014, 16:39
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,866
Default

Quote:
Originally Posted by Scully
Misschien wel de ideal combinatie voor een turbo of compressor.

Klopt,
Alleen kan je dat ook bereiken met je standaard kr/pl/9a/abf dmv koppakking. Deze zijn leverbaar met ingebouwde decomplaat. En kom je uit op een cr van ongeveer 8.5:1
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #15  
Old 09-11-2014, 16:53
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Mhhh misschien wel een leuke 2016 optie langzaam opbouwen en verzamelen beter ook voor de portemonnee !
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #16  
Old 09-11-2014, 16:57
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,866
Default

goede kop heb ik wel liggen peter, mocht je m ooit nodig zijn.
Mag voor een vriendenprijsje weg
Ik ga 2015 nog zo rijden, verder geen wijzigingen aan de auto en nieuw hok bouwen thuis en daarna zal er toch echt een 16v turbo van gemaakt worden
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum