![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Het verbruik van mijn Golf 1.3cl is 1 op 10.
Er ligt wel een 4-bak onder. Toch is het verbruik erg hoog. Ik rij er normaal mee, trap um niet af ofzo. Iemand enige idee waardoor het verbruik zo hoog is? Mvg
__________________
AOW ---> Auto Onvriendelijke Woonwijk ![]() Ex, Golf 3 1.8 GT '92, R.I.P Ex, Polo 1.3 Sprinter '88, SOLD Ex,Golf 2 GTI 1.8 8V '89, SOLD Ex Golf 2 1.3 CL '89 , SOLD Ex, Jetta 2 1.6 GL '91, SOLD Golf 2 1.3 CL '91 DAILY..op C2's.. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lastig te zeggen. Je zou hem even af kunnen laten stellen op CO-gehalte en ontsteking.
Ik heb zelf ook een 1.3 met 4-bak en haal er wel 1:13 mee. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Auto krijgt over 2 weken een grote beurt, laat het dan ook allemaal afstellen. Kijken of dat wat helpt.
Was al aan het denken om er 5-bak onder te leggen. Ook omdat van m'n huidige bak de 2e versnelling een "geluidje" maakt als je het gas los laat.
__________________
AOW ---> Auto Onvriendelijke Woonwijk ![]() Ex, Golf 3 1.8 GT '92, R.I.P Ex, Polo 1.3 Sprinter '88, SOLD Ex,Golf 2 GTI 1.8 8V '89, SOLD Ex Golf 2 1.3 CL '89 , SOLD Ex, Jetta 2 1.6 GL '91, SOLD Golf 2 1.3 CL '91 DAILY..op C2's.. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Is dat een injectie blokje?
Ik had een 1600 met pierburgcarb en die zoop ook zoveel. Als je een pierburg heb zou het daar wel aan kunnen liggen. Al weet ik niet of jij er ook een hebt. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Ik heb ook een 1.6 met pierburg. Ik zit ook zo rond de 1 op 10. soms iets minder. Terwijl ik ook gewoon rij. niet gek doe of niks. Maar voornamelijk dus wel korte stukken en niet constant autosnelweg. En dit dan met een 5 bak.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Als het een injectiemotor is (NZ met Digijet regelaar) dan ligt een te hoog brandstofverbruik meestal aan:
- Blauwe tempsensor kapot. Die geeft de koelvloeistoftemperatuur door aan de regelaar, waardoor hij continu denkt dat de motor koud is en te rijk gaat inspuiten; - CO-waarde niet goed afgesteld; - Lambdasonde doet niks meer. Ik heb ook een 1.3 NZ uit 1990 met een AKW 4-bak (stand ongeveer 220.000 km) en die verbruikt nog altijd maar 1 op 14 tot 14,5 bij redelijk normaal gebruik (half stad, half snelweg). Niet continu vol gas wegrijden en hem op snelwegen niet te lang op de 140 houden, want dan begint je meter wel flink te lopen. Om te testen kun je er even een multimeter bij pakken: - Blauwe tempsensor: stekker lostrekken en de weerstand over de pinnetjes meten bij koude en warme motor. Ik heb bij een koude motor ongeveer 2 kOhm en als de fan net uit is ongeveer 200 Ohm. - Lambdasonde: rubber op de stekker even loshalen en spanning meten tussen de zwarte/groene/paarse draad en de bruinwitte. Meteen na het starten van een koude motor meet ik ongeveer 0.5V. Als hij warmdraait zie je de spanning continu verspringen. Dan doet je lambdasonde in ieder geval nog wel iets. CO-waarde moet je door een garage of iemand met een CO-meter laten doen en wel volgens het boekje (bv vraagbaak) laten afstellen. Ik heb me laten vertellen dat zomaar draaien aan de CO stelschroef de hele afstelling ontregelt. ![]() Succes, Johan. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Heb "geloof" ik een injectie motor ![]() Ik heb het over stad rijden en snelweg rijden. Snelweg rij ik niet harder dan 120(ivm het verbruik) Ga me schoonbroer eens aan het werk zetten doordat hij me dat eens gaan na meten ![]() Alvast bedankt voor de tips ![]()
__________________
AOW ---> Auto Onvriendelijke Woonwijk ![]() Ex, Golf 3 1.8 GT '92, R.I.P Ex, Polo 1.3 Sprinter '88, SOLD Ex,Golf 2 GTI 1.8 8V '89, SOLD Ex Golf 2 1.3 CL '89 , SOLD Ex, Jetta 2 1.6 GL '91, SOLD Golf 2 1.3 CL '91 DAILY..op C2's.. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Een goed afgestelde pierburg is ook zuinig. Mijn 83er mk2 loopt 1/15, dus daar ligt het niet aan ![]()
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk |
#9
|
|||
|
|||
![]() en schakelen bij 2500 toeren en de bandjes op spanning ,,,,zeggen de jongens van duke
__________________
quintus.....de grote race |