Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Transporter
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 17-03-2009, 19:51
tweetact's Avatar
tweetact tweetact is offline
Forum Newbee

Default radiateur T4 in een T3 mogelijk?

Hallo,
Gisteren is mijn Camper weer "glansrijk" door de APK gekomen, maar mijn T3 hoogdak wordt zelfs met een buitentemperatuur van ongeveer 8 graden wat te warm(wijzer net over het midden)

Ik voorzie dat vandezomer met vouwcaravan erachter de temperatuur te ver zal oplopen.
Nu heb ik ergens gelezen dat de radiateur van een T4 in een T3 moet passen maar weet geen details meer.
Wie kan me helpen?
Welk type T4 moet ik naar uitkijken, radiateur moet dus breder zijn en het liefst dus het type met 2 ventilatoren erachter.
Is er iemand op het volksforum die ervaring heeft met deze uitwisseling?

Last edited by tweetact : 17-03-2009 at 20:02.
Reply With Quote
Old 17-03-2009, 23:17
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore

Een standaard radiator kan je T3 normaal toch echt wel goed koelen.Is er niet iets anders aan de hand? Niet goed ontlucht? Waterpomp dood?

Meters geven trouwens niet een echt goed beeld van de feitelijke temperatuur, als hij niet verder uitslaat dan 90graden of zo... niet teveel zorgen maken.

Jens
Reply With Quote
Old 17-03-2009, 23:55
tweetact's Avatar
tweetact tweetact is offline
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by Zeend
Een standaard radiator kan je T3 normaal toch echt wel goed koelen.Is er niet iets anders aan de hand? Niet goed ontlucht? Waterpomp dood?

Meters geven trouwens niet een echt goed beeld van de feitelijke temperatuur, als hij niet verder uitslaat dan 90graden of zo... niet teveel zorgen maken.

Jens

Jens bedankt voor je reactie.
Ik denk dat ik de boel goed ontlucht heb na vervangen van het "hertengewei"
Ik zal de komende week tijdens rit naar Münchegladbach de temperatuur meten... word dus vervolgd

Eric
Reply With Quote
Old 21-11-2009, 22:33
Michel-t4 Michel-t4 is offline
Forum Newbee

en doet hij het nu ok...........
anders kleine slang van kvs tankje los nemen bij draaiende motor, hier moet nu kvs uit stromen, zo niet dan is je waterpomp defect, wel kvs waterpomp ok.
ontluchten wil ook wel beter gaan als je de voorkant van je bus hoger zet dan de achterkant, stoep/brug/krik. motor eerst goed warm draaien ivm openen thermostaat.

succes michel-t4
Reply With Quote
Reply

Posting Rules