![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() ![]() aangezien mijn auto als de tyfus inhoud heb ik de 2 polige temperatuur sensor van het koelwater vervangen. de auto trekt nu onder in toeren wat minder snel dus er is wel wat veranderd. hopelijk ben ik nu van mijn inhou probleem af. maar goed nu zag ik dat 1 sensor dus niet is aangesloten. de linker geeft de temperatuur op mijn meter door op mijn dash. achter op het blok heb ik de stekker gedaan die de olie temp op mijn boord computer weer geeft,dat functioneerd prima. maar wat is nu die andere???? volgens mij moet die mijn koelven aansturen dacht ik. wie kan mij uitleggen wat die sensor doet en waar die zijn signaal aan moet geven. ![]()
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis -------------- mk2 gti 8v 84 overleden. mk2 gti 8v 88 sold. mk2 1300 90 sold. mk2 gti 16v 88 current. |
#2
|
||||
|
||||
![]() nobody? ik bedoel die blauwe rechts naast de koelwater slang.
mk2 16v weet dit vast wel toch?
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis -------------- mk2 gti 8v 84 overleden. mk2 gti 8v 88 sold. mk2 1300 90 sold. mk2 gti 16v 88 current. Last edited by denzo : 26-02-2009 at 18:01. |
#3
|
||||
|
||||
![]() de koelvin word aangestuurd door de thermostaat, dus sluit sluit die maar uit
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() koelfan wordt aangestuurd door de sensor in de koeler. Denk dat je je inhoud-probleem eerder moet zoeken in je brandstofsysteem, of je onstekingssysteem. Bij sommige oudere vw's, wil het wel eens voorkomen
dat de bougiekabels problemen geven. Van buiten zie je d'r niks van, maar als de motor eenmaal warm is, krijgen ze een hoge inwendige weerstand. Of een vervuild brandstoffilter o.i.d... Sensor die je bedoeld, lijkt mij een temp.sensor van je koelwater,misschien voor je MFA?? |
#5
|
|||
|
|||
![]() Hoort een blauw/wit aan
Die gaat naar de controle unit van de ontsteking/brandstofinspuiting Zorgt voor de stationaair toerentalstabilisatie Ps Is niet blauw maar oxidatie op messing Last edited by golf mkII 16v : 27-02-2009 at 11:48. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() ik bedoel de sensor waar de groene pijl heen gaat. ik dacht zelf dat de 2 polige witte voor toerental stabilisatie was want hij loopt nu beter. en euh waar zit die controle unit ![]()
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis -------------- mk2 gti 8v 84 overleden. mk2 gti 8v 88 sold. mk2 1300 90 sold. mk2 gti 16v 88 current. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Op die sensor moet gewoon een 1-polig kabel. Als je het massapunt van je uitlaatspruitstuk neemt, de massa kabeltjes die daar aan geschroefd zitten, kom je uit bij een kleine aftakking v/d motorruimte kabelboom.
Uit diezelfde aftakking komt de kabel die op de sensor moet die je hierboven met een groene pijl hebt aangegeven. En als je die niet aangesloten hebt loopt hij inderdaad erg slecht. |
#8
|
||||
|
||||
![]() @ruben....weet je ook waar die heen gaat vanaf de tempsensor.want mijn kabelboom is meer een verwilderde struik
![]() ik leg die kabel liever zelf aan,,ik moet alleen dus nog weten waarheen ![]()
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis -------------- mk2 gti 8v 84 overleden. mk2 gti 8v 88 sold. mk2 1300 90 sold. mk2 gti 16v 88 current. |
#9
|
||||
|
||||
![]() volgens mij heb ik geen orginele kabelboom want ik heb 2 stekkers tussen mijn vingers en 3 daar onder waar niks op zit
![]() ![]() zoals je kunt zien is mijn ontsteking behoorlijk verdraaid. hoort dat normaal gesproken niet ergens in het midden te staan?
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis -------------- mk2 gti 8v 84 overleden. mk2 gti 8v 88 sold. mk2 1300 90 sold. mk2 gti 16v 88 current. Last edited by denzo : 27-02-2009 at 14:21. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Er bestaan 2 soorten sensoren. De oude hebben een uitstekend lipje, de nieuwe zo'n rondje, zoals je zelf op de foto hebt.
Verder zijn de specs van de sensoren gelijk. Ik heb zelf ook 2 stekkerhulsjes moeten bijsnijden omdat ik ook 2 nieuwe sensoren had gemonteerd. Dat lijkt nu bij jouw auto ook zo te zijn. Ik zal dit weekeinde ff de foto's voor je uploaden... |
#11
|
||||
|
||||
![]() alvast hardstikke bedankt ruben d
![]()
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis -------------- mk2 gti 8v 84 overleden. mk2 gti 8v 88 sold. mk2 1300 90 sold. mk2 gti 16v 88 current. |
#12
|
||||
|
||||
![]() die stekkers die je op de laatste foto laat zien zijn voor het uitlezen van de computer, wat niet kan....:S
succes |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() ![]() ![]()
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis -------------- mk2 gti 8v 84 overleden. mk2 gti 8v 88 sold. mk2 1300 90 sold. mk2 gti 16v 88 current. |
#14
|
|||
|
|||
![]() Er horen 5 stekkers te zitten
1Bruine met 2 draden [Regeling voor koudstartventiel 1olie temp [achterop 1Geel/rode watertemp 1blauw/wit gaat met de kabelboom van de ontsteking naar de regelunit van de ontsteking[bijrijderskant onder de voorruit]DE kabel die je mist 1groen/rood De witte die tussen je vingers is voor de mistlampen De andere zijn voor een testaansluiting Regelapparaat en KE-jetronic |
#15
|
||||
|
||||
![]() thanks mk2 16v.
![]() ik ga meteen even kijken.
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis -------------- mk2 gti 8v 84 overleden. mk2 gti 8v 88 sold. mk2 1300 90 sold. mk2 gti 16v 88 current. |
#16
|
||||
|
||||
![]() na een uur zoeken en vloeken kom ik tot de conclusie dat op deze stekker wel een blauw witte zit...moet deze dus op de sensor???
![]()
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis -------------- mk2 gti 8v 84 overleden. mk2 gti 8v 88 sold. mk2 1300 90 sold. mk2 gti 16v 88 current. |
#17
|
|||
|
|||
![]() Gaat die naar het regelapparaat van de ontsteking [de wit blauwe]
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Quote:
hij gaat in die bundel met die andere draden.. ik heb die blauwe kabel ge hot-wired op die sensor en de auto loopt nu ineens een stuk hoger stationair. dus ik heb de ontsteking wat verdraaid zodat het toerental zakte. hij rijd op zich prima zo dus ik wacht maar even af denk ik
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis -------------- mk2 gti 8v 84 overleden. mk2 gti 8v 88 sold. mk2 1300 90 sold. mk2 gti 16v 88 current. |
#19
|
|||
|
|||
![]() Stationaairtoerental stabilisatie
![]() ![]() ![]() Ontsteking stond ind verkeerd [te vroeg |
#20
|
||||
|
||||
![]() nou hardstikke bedankt voor de info; golf mk11 16v
![]()
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis -------------- mk2 gti 8v 84 overleden. mk2 gti 8v 88 sold. mk2 1300 90 sold. mk2 gti 16v 88 current. |