Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-02-2009, 11:51
denzo's Avatar
denzo denzo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 192
Default sensor zonder stekker erop.



aangezien mijn auto als de tyfus inhoud heb ik de 2 polige temperatuur sensor van het koelwater vervangen.
de auto trekt nu onder in toeren wat minder snel dus er is wel wat veranderd.
hopelijk ben ik nu van mijn inhou probleem af.

maar goed nu zag ik dat 1 sensor dus niet is aangesloten.
de linker geeft de temperatuur op mijn meter door op mijn dash.
achter op het blok heb ik de stekker gedaan die de olie temp op mijn boord computer weer geeft,dat functioneerd prima.

maar wat is nu die andere????

volgens mij moet die mijn koelven aansturen dacht ik.

wie kan mij uitleggen wat die sensor doet en waar die zijn signaal aan moet geven.
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis
--------------
mk2 gti 8v 84 overleden.
mk2 gti 8v 88 sold.
mk2 1300 90 sold.
mk2 gti 16v 88 current.
Reply With Quote
  #2  
Old 26-02-2009, 17:39
denzo's Avatar
denzo denzo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 192
Default

nobody? ik bedoel die blauwe rechts naast de koelwater slang.

mk2 16v weet dit vast wel toch?
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis
--------------
mk2 gti 8v 84 overleden.
mk2 gti 8v 88 sold.
mk2 1300 90 sold.
mk2 gti 16v 88 current.

Last edited by denzo : 26-02-2009 at 18:01.
Reply With Quote
  #3  
Old 26-02-2009, 18:22
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 606
Default

de koelvin word aangestuurd door de thermostaat, dus sluit sluit die maar uit
Reply With Quote
  #4  
Old 27-02-2009, 08:24
ronnie_v's Avatar
ronnie_v ronnie_v is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,275
Default

koelfan wordt aangestuurd door de sensor in de koeler. Denk dat je je inhoud-probleem eerder moet zoeken in je brandstofsysteem, of je onstekingssysteem. Bij sommige oudere vw's, wil het wel eens voorkomen
dat de bougiekabels problemen geven. Van buiten zie je d'r niks van, maar als de motor eenmaal warm is, krijgen ze een hoge inwendige weerstand. Of een vervuild brandstoffilter o.i.d...

Sensor die je bedoeld, lijkt mij een temp.sensor van je koelwater,misschien voor je MFA??
Reply With Quote
  #5  
Old 27-02-2009, 08:35
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Hoort een blauw/wit aan
Die gaat naar de controle unit van de ontsteking/brandstofinspuiting
Zorgt voor de stationaair toerentalstabilisatie
Ps Is niet blauw maar oxidatie op messing

Last edited by golf mkII 16v : 27-02-2009 at 11:48.
Reply With Quote
  #6  
Old 27-02-2009, 13:16
denzo's Avatar
denzo denzo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 192
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Hoort een blauw/wit aan
Die gaat naar de controle unit van de ontsteking/brandstofinspuiting
Zorgt voor de stationaair toerentalstabilisatie
Ps Is niet blauw maar oxidatie op messing





ik bedoel de sensor waar de groene pijl heen gaat.
ik dacht zelf dat de 2 polige witte voor toerental stabilisatie was want hij loopt nu beter.

en euh waar zit die controle unit
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis
--------------
mk2 gti 8v 84 overleden.
mk2 gti 8v 88 sold.
mk2 1300 90 sold.
mk2 gti 16v 88 current.
Reply With Quote
  #7  
Old 27-02-2009, 13:24
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Op die sensor moet gewoon een 1-polig kabel. Als je het massapunt van je uitlaatspruitstuk neemt, de massa kabeltjes die daar aan geschroefd zitten, kom je uit bij een kleine aftakking v/d motorruimte kabelboom.

Uit diezelfde aftakking komt de kabel die op de sensor moet die je hierboven met een groene pijl hebt aangegeven.

En als je die niet aangesloten hebt loopt hij inderdaad erg slecht.
Reply With Quote
  #8  
Old 27-02-2009, 13:32
denzo's Avatar
denzo denzo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 192
Default

@ruben....weet je ook waar die heen gaat vanaf de tempsensor.want mijn kabelboom is meer een verwilderde struik

ik leg die kabel liever zelf aan,,ik moet alleen dus nog weten waarheen
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis
--------------
mk2 gti 8v 84 overleden.
mk2 gti 8v 88 sold.
mk2 1300 90 sold.
mk2 gti 16v 88 current.
Reply With Quote
  #9  
Old 27-02-2009, 13:54
denzo's Avatar
denzo denzo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 192
Default

volgens mij heb ik geen orginele kabelboom want ik heb 2 stekkers tussen mijn vingers en 3 daar onder waar niks op zit



zoals je kunt zien is mijn ontsteking behoorlijk verdraaid.
hoort dat normaal gesproken niet ergens in het midden te staan?
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis
--------------
mk2 gti 8v 84 overleden.
mk2 gti 8v 88 sold.
mk2 1300 90 sold.
mk2 gti 16v 88 current.

Last edited by denzo : 27-02-2009 at 14:21.
Reply With Quote
  #10  
Old 27-02-2009, 15:12
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Er bestaan 2 soorten sensoren. De oude hebben een uitstekend lipje, de nieuwe zo'n rondje, zoals je zelf op de foto hebt.

Verder zijn de specs van de sensoren gelijk. Ik heb zelf ook 2 stekkerhulsjes moeten bijsnijden omdat ik ook 2 nieuwe sensoren had gemonteerd.

Dat lijkt nu bij jouw auto ook zo te zijn.
Ik zal dit weekeinde ff de foto's voor je uploaden...
Reply With Quote
  #11  
Old 27-02-2009, 17:24
denzo's Avatar
denzo denzo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 192
Default

alvast hardstikke bedankt ruben d
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis
--------------
mk2 gti 8v 84 overleden.
mk2 gti 8v 88 sold.
mk2 1300 90 sold.
mk2 gti 16v 88 current.
Reply With Quote
  #12  
Old 27-02-2009, 18:25
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 606
Default

die stekkers die je op de laatste foto laat zien zijn voor het uitlezen van de computer, wat niet kan....:S

succes
Reply With Quote
  #13  
Old 27-02-2009, 20:11
denzo's Avatar
denzo denzo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 192
Default

Quote:
Originally Posted by wob8v
die stekkers die je op de laatste foto laat zien zijn voor het uitlezen van de computer, wat niet kan....:S

succes


waarom zitten ze er dan???en dan ook nog es 5 stekkers
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis
--------------
mk2 gti 8v 84 overleden.
mk2 gti 8v 88 sold.
mk2 1300 90 sold.
mk2 gti 16v 88 current.
Reply With Quote
  #14  
Old 28-02-2009, 08:09
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Er horen 5 stekkers te zitten
1Bruine met 2 draden [Regeling voor koudstartventiel
1olie temp [achterop
1Geel/rode watertemp
1blauw/wit gaat met de kabelboom van de ontsteking naar de regelunit van de ontsteking[bijrijderskant onder de voorruit]DE kabel die je mist
1groen/rood


De witte die tussen je vingers is voor de mistlampen
De andere zijn voor een testaansluiting
Regelapparaat en KE-jetronic
Reply With Quote
  #15  
Old 28-02-2009, 09:55
denzo's Avatar
denzo denzo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 192
Default

thanks mk2 16v.
ik ga meteen even kijken.
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis
--------------
mk2 gti 8v 84 overleden.
mk2 gti 8v 88 sold.
mk2 1300 90 sold.
mk2 gti 16v 88 current.
Reply With Quote
  #16  
Old 28-02-2009, 11:38
denzo's Avatar
denzo denzo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 192
Default

na een uur zoeken en vloeken kom ik tot de conclusie dat op deze stekker wel een blauw witte zit...moet deze dus op de sensor???

__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis
--------------
mk2 gti 8v 84 overleden.
mk2 gti 8v 88 sold.
mk2 1300 90 sold.
mk2 gti 16v 88 current.
Reply With Quote
  #17  
Old 28-02-2009, 12:07
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Gaat die naar het regelapparaat van de ontsteking [de wit blauwe]
Reply With Quote
  #18  
Old 28-02-2009, 12:15
denzo's Avatar
denzo denzo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 192
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Gaat die naar het regelapparaat van de ontsteking [de wit blauwe]


hij gaat in die bundel met die andere draden..
ik heb die blauwe kabel ge hot-wired op die sensor en de auto loopt nu ineens een stuk hoger stationair.
dus ik heb de ontsteking wat verdraaid zodat het toerental zakte.

hij rijd op zich prima zo dus ik wacht maar even af denk ik
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis
--------------
mk2 gti 8v 84 overleden.
mk2 gti 8v 88 sold.
mk2 1300 90 sold.
mk2 gti 16v 88 current.
Reply With Quote
  #19  
Old 28-02-2009, 16:07
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Stationaairtoerental stabilisatie
Ontsteking stond ind verkeerd [te vroeg
Reply With Quote
  #20  
Old 28-02-2009, 17:10
denzo's Avatar
denzo denzo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 192
Default

nou hardstikke bedankt voor de info; golf mk11 16v
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis
--------------
mk2 gti 8v 84 overleden.
mk2 gti 8v 88 sold.
mk2 1300 90 sold.
mk2 gti 16v 88 current.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum