Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 27-01-2009, 21:51
loco-vr6's Avatar
loco-vr6 loco-vr6 is offline
Volksforum Donateur

Default ervaring marktplaats licht race vliegwiel?

ik twijfel dus sterk of ik niet gewoon mijn vliegwiel moet laten afdraaien&balanceren, of een dergelijk vliegwiel van heettjoening moet kopen. maargoed misschien heb ik het mis en zijn de ervaringen zeer positief. heeft iemand hier als eens zo'n vliegwiel gekocht, en hoe zijn de ervaringen? BTW dit vliegwiel zou 3400 gram wegen, wat weegt een standaard vliegwiel eigenlijk? en blijft mijn auto dan uberhoupt nog een beetje stationair draaien dan?

http://link.marktplaats.nl/223935892
Old 27-01-2009, 23:31
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life

Send a message via MSN to vwmk2driver

ik vind het midden stuk alleen een beetje slap er uit zien, en om daar nu gewicht weg te gaan halen,heeft daar bijna geen effect.

voor de rest is het een chromolybdeen stalen vliegwiel dus zeker geen pisbak staal.

met afdraaien van je eigen vliegwiel kom je net zo ver, op het midden stuk na dan.
ik had mijn vliegwiel af laten draaien en deze weg 6 kg, maar ik weet niet of de weegschaal enzo klopt, iedere weegschaal is weer anders denk ik zo...??

ik ben nu zelf momenteel met mijn vliegwiel bezig, hij is afgedraaid maar vond hem toch nog te zwaar,nu heb ik in de buitenrand allemaal inkepingen geboord,
en ga ik nog een deel afdraaien,

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!
Reply With Quote
Old 27-01-2009, 23:54
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Haha, van de tekst bij de advertentie klopt eigenlijk geen donder.

Maar je zou het er op kunnen wagen.

Bij mijn vliegwiel is die dikke lip aan de achterzijde kompleet afgedraait en daarnaast is aan de voorzijde de bijna alles weg, alle ribbels zijn weg en de tekst is nog maar net aan te lezen:

Reply With Quote
Old 28-01-2009, 00:36
toth75's Avatar
toth75 toth75 is offline
VW Fanatic

ik heb mijn vliegwiel van de GTI laten afdraaien. De motor komt sneller op toeren (heb ik het idee), maar verwacht er geen wonderen van. Persoonlijk zou ik zeggen laat je eigen vliegwiel afdraaien dan weet je wat je hebt.
Golf1 Mk1 GTD Project(sleeping) '83 LO41
Golf1 Mk1 GTI Project(sleeping) '83 marsrood LA3A
Scirocco 1.6 (verkocht)
Polo 1.0 (verkocht)
Reply With Quote
Old 28-01-2009, 08:11
jeroen doli jeroen doli is offline
VW Fanatic

Thumbs up

Quote:
Originally Posted by loco-vr6
ik twijfel dus sterk of ik niet gewoon mijn vliegwiel moet laten afdraaien&balanceren, of een dergelijk vliegwiel van heettjoening moet kopen. maargoed misschien heb ik het mis en zijn de ervaringen zeer positief. heeft iemand hier als eens zo'n vliegwiel gekocht, en hoe zijn de ervaringen? BTW dit vliegwiel zou 3400 gram wegen, wat weegt een standaard vliegwiel eigenlijk? en blijft mijn auto dan uberhoupt nog een beetje stationair draaien dan?

http://link.marktplaats.nl/223935892

Eerlijk gezegt zou ik hem niet van marktplaats kopen weet niet door wie die afgedraait is en hoe ? voor het zelfde geld is die scheef afgedraait.

zou lekker mijn eigen vliegwiel aflaten draaien en persoonlijk meteen tot de max, je merkt zeker dat de motor sneller op toeren is door minder gewicht wat die mee moet nemen, dus iets vermogen winst levert het zeker op.

Gr jeroen

Jordy MK4 on ccw and air
Maikel vw bug 71 on air
Jeroen vw bug 67 callook, and jetta 91 on C2
Reply With Quote
Old 28-01-2009, 08:53
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life

Send a message via MSN to vwmk2driver

jongens de vr6 heeft een heel ander vliegwiel als de golf 1,2 en de lichte golf 3.

en dat vliegwiel van marktplaats is splinter nieuw dus niet afgedraaid

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!
Reply With Quote
Old 28-01-2009, 09:56
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore

Klopt, ik lever die vliegwielen ook, komen uit duitsland en is gewoon goed spul.
Old 28-01-2009, 10:05
loco-vr6's Avatar
loco-vr6 loco-vr6 is offline
Volksforum Donateur

anders dan mn alias doet vermoeden, zoek ik geen vliegwiel voor een vr6, maar voor een 1600 8v motortje, ik ben niet op zoek naar gigantisch vermogens winsten. ik wil een toerenmotortje gaan bouwen met +- 120 a max 150 pk, die op zn sloff 8500 toeren moet kunnen draaien. Maar daarvoor staat mn planning toch al om bij Bolku langs te gaan, en nu weet ik dat jij ook deze vliegwielen leverd dus tzt ( zodra mn badkamer af is ) kom ik wel op de koffie en even gezellig brainstormen over de setup

Dank voor al jullie reacties, voor mij mag dr een slotje op.
Reply

Posting Rules