![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
onder mn GTI zit momenteel een verlagingsset icm Monroe schokbrekers. Volgens mij is die combinatie niet het beste huwelijk dat ooit gesloten is, getuige het stuiterige gedrag van de auto. Nu ziet die verlagingsset er wel supermooi uit, maar functioneel is anders. Ik kan nu drie dingen doen: - een andere verlagingsset monteren die minder stug is - andere schokbrekers - originele GTI veren zetten wat ik graag wil weten is wat goede combinaties zijn van schokbrekers met verlagingsset, of dat ik beter originele veren kan zetten. Heeft iemand misschien een foto voor mij van een golf 1 gti die op de originele veren staat? Zo van de zijkant en twee close-ups (voorwiel en achterwiel). Misschien dat ik dat toch mooi genoeg vind, dan ga ik voor t origineel. hier is een foto van mijn verlaging, die denk ik niet extreem is. De velgen zijn niet zo breed, die vallen naar binnen. anders liepen de wielkasten wel vrij snel aan denk ik. ![]() Alvast dank voor de hulp en foto's. O ja en zo stond de GTI erbij vorige week in de showroom bij de VW dealer ten tijde van de intro nieuwe Golf VI en Scirocco: ![]() Groet, Dennis Last edited by Sjoes 85 : 27-10-2008 at 19:08. |
|
||||
|
||||
![]() Ik zou en goede set dempers monteren (koni rood ofzo), en anders als je geld te veel hebt een kwalitatief zeer goede schroefset die in hardheid instelbaar is - kun je alle kanten op.
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dus nieuwe schokbrekers van Koni en de veren die er nu onder laten zitten? |
|
||||
|
||||
![]() heel stug gedrag kan ook door veerkarakteristiek komen. Inveren = alleen de veer werkt, terugkomen (uitveren)= demper werkt de terugslag van de veer tegen.
Wat voor veren heb je er nu onder zitten? Ik heb onder mijn golf3 nu Spaxx veren 40/40 verlaagd icm de originele dempers. Qua comfort heb ik niet heel erg ingeleverd. Ik rij er heel relaxed mee heen/weer naar Groningen vanuit Delft. Hiervoor zaten er merkloze veren (ook 40mm) onder, daarmee was de auto een stuiterbak. Elke kuil/put/drempel werd 1 op 1 doorgegeven leek het wel.
|
||||
|
||||
![]() Ik stem voor een schroefsetje, als die niet zo heel erg laag schroeft is dat nog comfortabel zat.
Mijn Supersport setje staat nu in de 4x4 / APK modus en die rijdt nu gewoon heerlijk. En dan schijnt Supersport de stugste schroefset te zijn. |
|
||||
|
||||
![]() Als je voor de gele koni's gaat, dan kun je de hardheid ook instellen.
Maar een schroefset die je in hardheid kunt instellen, is een hele goede keus.
|
||||
|
||||
![]() Andere verlagingsveren monteren ..
Monroe dempers controleren, dit zijn kwalitatief goede dempers hoor! |
|
|||
|
|||
![]() Ik kan je alvast zeggen dat je geen supersport moet nemen... Als je hem nu al te stug vind rijden!
V-maxx tijd daarentegen een stuk softer, wel stug, maar niet hard... Alleen jij moet gewoon voor koni's gaan ofzo, handling + comfort! |
|
|||
|
|||
![]() ha, bedankt voor de tips!
ja wat de schokdempers betreft: dat zijn hagelnieuwe monroe's die eronder zitten. Zitten er weliswaar al een paar jaar onder, maar hebben pas 5000 km achter hun kiezen. De verlagingsset weet ik niet van welk merk het is, ik zie geen naam op de veren staan. Ze zijn in ieder geval babyblauw van kleur. Het zal wel niet veel zijn dan. Toen de auto laatst voor t uitlijnen ging, kreeg je m op de brug nauwelijks omlaag getrokken, zo stug is ie. Koni's dus? Zijn daar nog bepaalde types in, rood en geel of wat is dat allemaal...? ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Je blijft maar bij je Koni's
![]() Konirood/geel zijn dempers. De veren van Koni zijn blauw ![]() ![]() Een setje weitec/KW/Koni veren moet kwalitatief goed genoeg zijn. Ik zou zelf liever met monroe schokdempers en veren met kleine verlaging rijden ,dan met een goedkopere schroefset.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
OK, thanks! Nu maar ff zo snel mogelijk uitzoeken welke verlagingsset onder de mijne zit. En wat nu als er Koni's onder mn GTI zitten? Dan zal het wel een slecht huwelijk zijn, koni's met monroe's ... ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Als ik jou was, zou ik eerst alleen een setje andere veren proberen, dan kun je altijd nog koni schokdempers bijbestellen... Als je monroes tenminste echt goed zijn, lijkt me dat de slimste optie want monroe is verder ook prima!
|
|
|||
|
|||
![]() ok, zal erover nadenken.
Denk dat het verstandig is bij een paar mensen eens in de mk1 gTI te stappen die verlagingssets eronder hebben zitten en dan zelf oordelen wat ik het prettigst vind. zijn er mensen hier bij wie ik een keer in de GTI mag plaatsnemen om het comfort van een verlagingsset te checken? ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ik heb anders nog wel een 40/40mm weitec setje liggen.
is een complete set (veren en schokbrekers). set is niet extreem stug. set heeft hooguit 5000km onder mijn witte golf 1 gezeten. ik heb net zo'n set onder mijn beige golf zitten voor dagelijks en bevalt super ik neem aan dat je wel foto's van mijn 2 golfjes hebt en anders stuur mij even een pb bij interesse. stuur ik je wel even foto's
|
||||
|
||||
![]() Mooie foto Dennis van je Einser in de showroom naast de nieuwe Sechser!
On-topic: wat ik denk dat `t beste is voor w.b.t. welk onderstel voor de GTI, dat heb ik hier al `ns gezegd, ik blijf niet herhalen ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
wqaarom verbaast jouw antwoord mij niet!!!! ![]()
|
||||
|
||||
![]() en daar hoefde je niet eens voor te klikken
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Heey dennis,
Je mag wel eens in mijn GTI zitten/ rijden. dan kun je eens vergelijken. Ik moet toch zowieso nog eens komen kijken naar jouw GTI. Dan kunnen we dat misschien combineren. Moet je maar eens bellen als je een keer in de GTI wilt. groete, arno |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb nog een set originele GTI schokbrekers liggen.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
zou het niet weten ;-)