![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb zelf een 81er GTI met een EG-motor en heb in de loop der jaren behoorlijk wat reserve-onderdelen daarvoor bij elkaar gespaard waaronder 2 EG-motoren.
Nu kwam ik er vandaag achter dat een van die blokjes een aantal verschillen heeft ten opzichte van mijn GTI. De grootste verschillen zijn: de distributie-kap, het oliefilterhuis en aansluiting van de oliekoeler en de onsteking (die is nog met contact-punten). Weet iemand misschien van welk bouwjaar dit blokje kan zijn???? |
|
|||
|
|||
![]() 76
Een van de eerste |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Weet jij misschien ook wanneer ze overgestapt zijn naar de 2e versie van de EG?? |
|
|||
|
|||
![]() Modeljaar 78
[augustus78] |
|
||||
|
||||
![]() ok bedank voor je recatie!
![]() |
|
|||
|
|||
![]() haal deze oude koe even uit de sloot .
bij mijn EG zit er geen olie koeler op ( althans niet zon klein radje ) . had gelezen dat hij vanaf DX er standaard op zat ? . was mijn vraag , hij zal er ongetwijfeld op kunnen , op een EG . maar als ik zo las ,springt hij pas aan bij 95 graden ?? . is dat al niet aan de warme kant ? . als je de therrmostaat eruit haalt , begint hij gelijk al denk ik . maar zou je er niet een thermostaat sensor in kunnen doen ,dat hij begint te koelen met 85 graden oid ?