#1
|
||||
|
||||
vage kortsluiting? (mk1 diesel '77)
was onlangs ff een ritje aan het maken (bij gewoon goed weer).
Plots zag ik mn benzinemeter (diesel) naar beneden zakken, ver onder het rood, en kwam er wat rook langs het radiogat in het dashboard naar buiten. Niet echt een brandlucht ofzo. Langs de kant gaan staan, geen zekering gesprongen, geen gesmolten draden ofzo waar de radio zou moeten zitten. Terug gestart, en verder gereden, geen problemen meer gehad. Maar, mn ruitewissers en voorlichten willen niet meer aan. (enkel dimlichten + grootlichten werken nog). De rest (wat voordien werkte) werkt nog... Beetje vaag, ik weet het voor wie de moeite doet mij te helpen, hier een fotootje |
#2
|
||||
|
||||
heb je al gekeken of de bedrading voor je ruitenwissers niet door gebrand is? Misschien hebben die sluiting gemaakt... En zijn je stadslichten niet gewoon kapot?
__________________
VWCulture.nl
|
#3
|
||||
|
||||
Waarschijnlijk gewoon de hendel die de geest heeft gegeven. Probeer die eens uit te wisselen met een ander, of haal hem eens los en bekijk of je daar sporen van kortsluiting kan vinden.
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#4
|
|||
|
|||
Bij mijn 80er diesel ook wat gekkigheden die ik wijt aan een massaprobleem.
Ook bij mij is de brandstof meter niet consequent en geeft soms meer aan als wat er in zit( ik heb dus ook al zonder gestaan). Het gebeurd ook dat de motor nadat de sleutel eruit is gewoon blijft draaien,als ik dan de auto in achteruit zet (massa via achteruitrij lampen?) of bijvoorbeeld richting aanzet slaat de motor af. Ik ben nu bezig met een ander project en heb nog niet naar een oplossing gezocht. Marcel |
#5
|
||||
|
||||
@golf 1 tdi, slecht contact blokje??
|
#6
|
|||
|
|||
haha, das best vaag jah. zerering niet kapot.. das best vaag.
ik heb ook zon vaag iets met mijn autootje. als ik hard de bocht door gaat gaat men toeter af :P echt vaag maar jah niet leuk als er politie voor je stopt... ik zal als ik jou was ffe de bedrading door meten. |
#7
|
||||
|
||||
Niet misschien de zoemer van de oliesensor?
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
Bij Golfjes 1 zijn het wel vaak problemen met de massa van je zekeringenkast, hebben we destijds ook bij de 1 diesel gehad bij ons thuis (15jr geleden ofzo..)
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#9
|
|||
|
|||
oja dat probleem met de toeter is opgelost. toeter er uit en zit nu een ssort van vrachtwagen toeter in. je weet wel zon hele lage harde toeter.
verder over het "preobleem" dat alles vaag gaat doen. ik heb zelf de zekeringskastje er uit gehaald en bij mij zat er corrosie in (groen blauw roest) al die puntjes met een schuurpapiertje ffe schoongemaakt en alles weer zo aan gesloten. geen problemen meer bij mij. had ook nog wel eens dat als ik links af de knipperlicht aan deed dat de knipperlichten het niet eens deden tot dat er een leuk meisje lang reed die mij dat ffe aan wees.. dus lang verhaal kort te maken.. check ffe je zekerings kastje is ffe een klusje van heb ik jou daar maar mischien dat het bij jou ook helpt. anders zou ik het echt niet weten. -------------------------------------------------------------------------- golf 1 oettinger uit 1977 |
#10
|
|||
|
|||
ik zeg wit/zwarte draad naar je lichtschakelaar nakijken..... deze loopt vanaf je stuurkolom naar je lichtschakelaar.... ik weet bijna zeker dat die gesmolten is.
Check ff de kabelboom onder je accu, bij sommige loopt de kabelboom over de koker en schuurt kapot. |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
will check it out, thx! |