#1
|
||||
|
||||
derby 1 s motor prob
hoi
gaat om een derby s van 77 met een 51.000km ofzoiets op en is dus gans orgineel maar motor doet raar hij rijd perfect als er weinig benzine in zit eens gaan tanken (half vol) weg rijden en op dezelfde baan al stilvallen en niet meer in gang te krijgen volgende ochtend starten met choke natuurlijk start hij meteen maar valt dan uit na paar sec. en weer geen beweging in te krijgen dus als er wat benzine in zit start hij zo goed als niet als warm is niets als koud is eventjes iemand zelfde problemen al eens gehad of weet je wat het kan zijn? filters en al die dingen zijn vervangen
__________________
Check mijn webwinkel |
#2
|
||||
|
||||
Vaag... Je hebt er wel 'naft' in gegooit, of per ongeluk diesel getankt?
Sinds wanneer heb je dit probleem? D'r zit vrij weinig in de tank wat iets met niveau zou kunnen doen, wat echter wel voor komt, is dat de tankontluchting verstopt raakt, waardoor de tank vacuum trekt: De brandstofpomp pompt dan wel, maar d'r komt geen spritz meer: auto valt uit. Probeer eens een stukje te rijden zonder tankdop, of haal in iedergeval het rubber-afsluitringetje onder de dop vandaan: Let wel: niet gaan lopen hoeken: de benzine klotst zo de tank uit!
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#3
|
||||
|
||||
zo iets had mijn derby toen ook.
S`morgens starte hij meteen maar als bij het eerst volgende kruispunt moest remmen sloeg hij af en kreeg hem ook niet meer gestart. Alleen door aan te slepen. Bij mij wqashet duidelijk iets met kou en vocht want wanneer het warmer was deed hij het perfect. Wat het prcies was weet ik niet maar ik denk dat het bij mij te maken had met de verdeler kap. gr
__________________
Audi 50 `76 GL Audi 50 `76 LS Polo 86(c) treffen Holland Polo 86(c) treffen Holland hyves |
#4
|
||||
|
||||
heb gisteren eens gestart zonder benzine dop erop en deed niets
en vandaag nog is geprobeerd en hop jawel hij starte zonder benzine dop of dergelijke af te halen en dus toertje gaan doen niets aan te merken echt raar ze weet echt niet wat het kan zijn want rijd perfect zou eigelijk wel graag weten want kan zijn dat ie in de toekomst te koop komt te staan en niet dat de koper mij komt mee lastigvalen zou graag weten wat er scheelt want leuk is anders als je gaat tanken trouwens weet er iemand de pinker relais zitten in en oude derby vind hem niet en kan er ook niet naar zoeken op geluid want hij doet het niet meer die pinkers dank u al he manne
__________________
Check mijn webwinkel |
#5
|
|||
|
|||
kijk eens onder het dashbord stuurzijde.
daar zitten als het goed is de relais,in iedergeval wel bij de 2 en de 2f.
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN |
#6
|
|||
|
|||
Relais zitten onder het dashboard bij de stuurkolom.
Kijk eens of er bij het starten benzine bij de de carburateur aangevoerd wordt door de benzinepomp.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#7
|
||||
|
||||
ja heb k al gedaan
maar vind niet meteen iets of moet echt diep zitten vind geen groot relais bakje zoals bv als een golf 1 heeft
__________________
Check mijn webwinkel |
#8
|
||||
|
||||
volgens iemand op een ander forum zit alles in de schakelaar verwerkt.
iemand idee hoe ik kan testen af de schakelaar toch nog goed is schemaatje ofzo?
__________________
Check mijn webwinkel |
#9
|
||||
|
||||
Heeft die "iemand anders" wel eens een type 86 van dichtbij gezien ?
De stuur-"schakelaar" is niets anders dan dat : een schakelaar met automatische mechanische afslag. Quote:
Misschien omdat het geen Golf 1 is ? De relais in een type 86 kun je met gemak op Ă©Ă©n hand tellen. En zoals Dennis je ook al heeft verteld hangt die van je knipperlichten onder je dashboard aan je stuurkolom...
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project * '86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor * Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk * Last edited by Mark1 : 01-11-2007 at 01:01. |
#10
|
||||
|
||||
ah ok zal morgen nog is beter kijken kan
bedankt want zo een gans systeem van die hendels aan het stuur is vrij kostelijk zo te zien
__________________
Check mijn webwinkel |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Zoek eerder naar een losliggende massa (in de kofferbak!) of ergens achter/rond de boordplank..
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#12
|
||||
|
||||
Mijn derby reed ook niet echt lekker.
Starte bij koud en warm vol op de choke, in de stad rijden met de choke half open, op de snelweg kon deze wel dicht. In de stad moest vooral bij het stoplicht de choke erop anders sloeg hij gelijk af. Bij mij was het toen een lekke carburateur voet pakking, waardoor hij valse lucht zoog...
__________________
Instagram/AndreBusser |
#13
|
||||
|
||||
heb eens verder gekeken vandaag achter die relais en vind niets hoor aan die stuurstang
heb ook paar foto's genomen het dashboard moet er toch niet uit ofzo om verder aan het stuurstang te geraken want zie echt niets of zal aan mij liggen zal dan toch aan de bakje met de hendels liggen zeker?
__________________
Check mijn webwinkel |
#14
|
||||
|
||||
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project * '86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor * Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk * |
#15
|
||||
|
||||
aha zit dus langs de andere kant
dernet is weer uiteen gehaald en beklding langs andere kant ook en idd zit net zelfde in heb het kleine metalen er nu afgehaald of is het de zwarte grotere? die je goed ziet op foto? zebiet is test op doen of ze wel stuk zijn
__________________
Check mijn webwinkel |