![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ben ik weer, gister op de sloop een voorruit gekocht, omdat degene die er nu in zit wat pitjes heeft. Maar kan ik dat zelf vervangen en hoe dan? moet ik kitten?? thanx voor de hulp alvast!
|
||||
|
||||
![]() Golf 1?
Nee zit in een rubber. -Stamp de oude eruit (ga in de auto zitten, voeten tegen de ruit, hard duwen en laat iemand buiten wat met de rubber pielen). -Doe het oude rubber om de nieuwe ruit. -Leeg in het gootje in het rubber een touwtje, helemaal rond dus en laat de eindjes minstens 30 cm overlappen, aan de onderkant. -Zet de ruit op de auto, met de onderkant reeds op de goede plaats. -Laat iemand hard duwen en trek langzaam een van de eindjes langs de rubber. Zo trek je de rubberrand over het ruitframe heen. Helemaal rond en klaar..
|
||||
|
||||
![]() Je post onder Golf / Jetta 1?
Dan kan je m zelf vervangen... -Oude ruit eruit drukken (sneuveld gegarandeerd, dus deken over de motorkap leggen, in de auto gaan zitten, voeten tegen de ruit, (in de hoeken beginnen) en gewoon eruit stampen!) -Troep opruimen, rubber schoonmaken, niet te hard schrikken van roest, roest behandelen etc etc etc etc.. -Ruit rubber insmeren met Dubro/Dreft what ever voor zeep (daar waar het rubber weer in het metaal moet komen staan, dus niet waar de ruit inkomt) -Voorruit in het rubber zetten -rubber van 'rond' touw voorzien: beetje dik, rond koord: helemaal rond het rubber in de rand leggen -Voorruit op z'n plek leggen, met het touw aan de interieurkant. (eindjes aan de onderkant houden) -Voorruit met de onderkant in de 'rand' zetten, zodat daar het rubber al goed zit -langzaam het touw onder het rubber uit trekken: 1 kant vast houden, andere kant trekken, zodat het rubber langszaam om het raamframe/randje vouwt -voorzichtig in de hoeken: daar moet je gewoon flink hard trekken -met een schroevendraaier of duim of mesje mee helpen -als de ruit helemaal erin ligt, met het rubber helemaal goed overal over de randjes, dan kan je de ruit op z'n plek aanduwen, stompen of wrikken.. ja echt succes
|
|
||||
|
||||
![]() KOEL :-)
Zelfde uitleg,. dus MOET goed zijn.... afwasmiddel doet dienst als glijmiddel, dus KY Jelly mag ook :-) ![]()
|
|
||||
|
||||
![]() KOEL idd
![]()
|
||||
|
||||
![]() touwtje ---> waslijn moet goed willen... is glad en sterk...
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
|
||||
|
||||
![]() btw; gaan zijramen een beetje makkelijk? en het achterraam? of is et daarbij ook grote kans op sneuvelen? (ik heb trouwens chroomrandjes, of hebben ze dat nou wel allemaal?)
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
|
||||
|
||||
![]() ramen vervangen is zo simpel.
Het van de week even nieuwe chromen strippen gekocht voor in de raamrubbers en die zitten er zo in. alleen moet je wel je ramen eruit halen,nu alleen de vooruit nog. Staat trouwens wel weer erg mooi een fris chroom rubbertje. |
|
||||
|
||||
![]() wij moeten wel ons oude rubbers behouden heh... misschien dat dat ook meespeelt...
|
||||
|
||||
![]() Die oude rubbers behoud je ook.
je vervangt alleen het chromen biesje. |
|
||||
|
||||
![]() ooow, ik denk fris chroom rubbertje.. dus alles vervangen, en het oude versneden ofzo misschien...
![]()
|
||||
|
||||
![]() ja,sorry was idd een beetje onduidelijk getypt van mij.
|
|
||||
|
||||
![]() De oude rubbers zitten soms vol met roest, en zijn dan niet meer te gebruiken.
Heb gisteravond net een nieuw raam met nieuw rubber geplaatst, met 3personen!!! Het was niet te doen met 2 man. 1 tip, koop een VW RUBBER en geen IMITATIE!!!! Als ik dit geweten had....wat een ergenis. Het rubber sloot niet echt lekker, en moet nu nog vormen. Dus veel druk, wrijf en trek werk voor het raam er netjes inzat. En bij een type 1, goed de goot onder behandelen, want daar roesten ze allemaal! En het ene gaatje in de midden hoort erin. |
|
||||
|
||||
![]() welke goot bedoel je precies? of bedoel je het randje?
Ik wil bij mijn jetta alle roest en alles eens weghalen... maar kijk er nu al tegenaan... de wiekassenachter blijken ook behoorlijk rot.... met die verbreders er op heh... ![]()
|
||||
|
||||
![]() Alle ramen gaan makkelijk (bij een Polo althans), behalve de voorruit..
Alle ramen zijn flexibel,. behalve de voorruit De voorruit klapt dus altijd (bij mij), tenzij ik het rubber kapot snij..
|
|
||||
|
||||
![]() Thanx mensen!!! ik ben hiermee weer goed geholpen!
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ook nog een tip, dicht het raam en rubber/goot af met een butyl kit. Bv sika Lastomer 710, deze blijft zacht en voorkomt lekken en rot. Alleen ik heb net een mailtje gestuurd naar Sika, want het zit in een plasticpatroon. Deze vervormd...en dan komt die kit er achter uit. Dus als je handig bent, doe er een paar bindstrips om de patroon......gvd.. 8 euro kit, waarvan 2 euro op de auto en 6 euro in je kitpistool. Gvd...... Je hebt dus maar een hele dunne laag nodig. Brengt het aan nadat je het raam hebt gemonteerd. Tussen rubber en raam, en tussen raam en goot. DUN. |
|
||||
|
||||
![]() Onder de rubber bedoel je?
|
|
||||
|
||||
![]() Ja dat klopt....
|
|
||||
|
||||
![]() waar anders Marco...? Ik kan geen enkele serieuze andere optie bedenken dan onder je rubbers... LOL
![]() ![]()