Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-10-2006, 21:48
gti-pirelli's Avatar
gti-pirelli gti-pirelli is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 728
Default startproblemen golf1 1.8 dx

nu het wat kouder wordt wil mijn golf bijna niet meer starten. Als ik hem start dan slaat hij helemaal dood. Hij trekt alle stroom weg en mijn klokje in mijn mfa gaat telkens weer op nul na het starten.

Gek genoeg doet hij het alleen in de morgen en s'middags dan start hij wel direct.

Ik denk dat de startmotor niet goed meer is maar mischien hebben jullie een ander idee.

Ook loopt hij trouwens erg langzaam stationair is dat een beetje makkelijk te verhelpen?

Groeten Ronald
Reply With Quote
  #2  
Old 17-10-2006, 21:50
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Ook even de bedrading van de startmotor controleren. Als deze door veroudering een te hoge weerstand krijgt kunnen deze problemen voorkomen.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #3  
Old 17-10-2006, 21:54
gti-pirelli's Avatar
gti-pirelli gti-pirelli is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 728
Default

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Ook even de bedrading van de startmotor controleren. Als deze door veroudering een te hoge weerstand krijgt kunnen deze problemen voorkomen.


kan ik dit dan met de multimeter doormeten? Wat zou een normale waarde zijn? of moet hij weer volledig op nul uitkomen.

Grts Ronald
Reply With Quote
  #4  
Old 17-10-2006, 22:03
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

haal voor de zekerheid gewoon de bedrading op de startmotor los,, ik kan je uitleg niet helemaal vertalen maar volgens mij bedoel je, dat hij met koude motor goed start en met een warme of een gelopen motor niet goed. dit duit erg op slechte bedrading.

haal voorzichtig die dikke plus kabel los let op dat je de bout uit de start motor niet afbreekt. haal ook voor je de kabel los gaat halen de massa klem bij de accu los.

mocht dit niet helpen kan het de startmotor zijn, maar ook de accu kan gewoon rot zijn...
Reply With Quote
  #5  
Old 17-10-2006, 22:07
gti-pirelli's Avatar
gti-pirelli gti-pirelli is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 728
Default

nee hij start als hij na een nacht stil gestaan te hebben niet goed. Als ik na het werk ga dan is het een probleem om hem aan te krijgen. Asl ik terug kom van het werk dan start hij wel in een keer. Terwijl de anto dan ook 9 uur stil staat.

Grts
Reply With Quote
  #6  
Old 17-10-2006, 22:21
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

oke...

lijkt me dan de accu. 's ochtend als je weg gaat is het 8 graden? en smiddags als je naar huis gaat 18??

het scheelt niet veel maar een slechte accu is erg gevoelig voor temperatuur.
laat deze even bij je garage testen en zonnodig vervangen.

gr frank
Reply With Quote
  #7  
Old 17-10-2006, 23:05
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Als het klokje uitgaat en dus alle spanning wegtrekt lijkt het me eerder iets van de bedrading en het relais. Relais is er toch voor dat niet alle spanning weggetrokken wordt.

Eerste optie inderdaad even accu meten en dynamo.
Reply With Quote
  #8  
Old 18-10-2006, 17:23
DutchRebel DutchRebel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 380
Default

ik denk dat je accu gewoon zn beste tijd gehad heeft..

ff startkabels smorgens eraan hangen, als ie t dat wel zonder bokken doet ligt het aan je accu .

simpel testje.

en als het je dynamo was zou die smiddags ook niet goed moeten starten..
Reply With Quote
  #9  
Old 11-01-2007, 22:30
gti-pirelli's Avatar
gti-pirelli gti-pirelli is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 728
Default

zo het heeft een tijdje geduurd voordat ik tijd had om met mijn golf heen te gaan maar heb hem vandaag bij de specialist weg gehaald. Het bleek dat het de aarde was. De aansluiting van het blok was niet zo fris meer. Dit is verholpen en hij start weer perfect. Ik hoef nu ook geen gas meer te geven om hem te kunnen starten.

Ben weer een blije rijder
Reply With Quote
  #10  
Old 12-01-2007, 10:52
VKM's Avatar
VKM VKM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 222
Default

en is dat voor een benzinemotor ook niet fijn als de aarde slecht is ?
Waar zit die aarde precies ?
Kan nooit kwaad om even te controleren toch ?
Reply With Quote
  #11  
Old 12-01-2007, 12:17
Ramon Rijntjes Ramon Rijntjes is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 42
Send a message via MSN to Ramon Rijntjes
Default

Quote:
Originally Posted by VKM
en is dat voor een benzinemotor ook niet fijn als de aarde slecht is ?
Waar zit die aarde precies ?
Kan nooit kwaad om even te controleren toch ?


De aarder zit volgensmij op je motorsteun aan de versnellingsbak vast.
Reply With Quote
  #12  
Old 13-01-2007, 19:06
gti-pirelli's Avatar
gti-pirelli gti-pirelli is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 728
Default

ja hij zit bij de aansluiting van de motor en bak. Er is een nieuwe aarde kabel aangebracht want anders moest de bak eraf en de injectie enz. Dit omdat de aansluiting niet goed was aan de motor. Nu is er een kabel gemonteerd van een bepaald type golf 2 en dat werkt nu perfect.

grts


Quote:
Originally Posted by Ramon Rijntjes
De aarder zit volgensmij op je motorsteun aan de versnellingsbak vast.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum