Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-06-2006, 12:39
mark/golf1 mark/golf1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 13
Default benzine system voor golf 1 16v

ik heb een vraagje ik ga een 1.8 16v kr blok in mijn golf 1 cabrio 1.5 jb leggen maar.
nu de vraag : kan ik alleen een externe brandstofpomp gebruiken (hoeveel bar moet deze dan hebben )of moet ik ook een opvoerpomp gebruiken . want die zit er nu niet in . wat zijn de opties die ik kan doen.
wie kan mij helpen !!!!!!!!!!!

gr mark
Reply With Quote
  #2  
Old 17-06-2006, 18:58
KAS16V's Avatar
KAS16V KAS16V is offline
Forum regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 60
Default

gewoon een brandstofpomp van een 1.8 gti of cabrio eronder hangen en rijden maar.
Reply With Quote
  #3  
Old 18-06-2006, 19:27
mark/golf1 mark/golf1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 13
Default

Quote:
Originally Posted by KAS16V
gewoon een brandstofpomp van een 1.8 gti of cabrio eronder hangen en rijden maar.



dus je hoeft geen opvoerpomp te gebruiken ,gewoon een goede brandstofpomp is al genoeg om het ook uit de tank te zuigen .ga ik dat doen
dank je
Reply With Quote
  #4  
Old 18-06-2006, 20:26
G60RAY's Avatar
G60RAY G60RAY is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 545
Default

Ik weet niet hoe het zit met een tank van een cabrio, maar bij een "normale" golf gaat het rijden zonder opvoerpomp alleen wanneer er gebruik wordt gemaakt van een GTI tank.

Is de tank van een cabrio en GTI hetzelfde?
__________________
Project: mk1 '77 G60
Reply With Quote
  #5  
Old 18-06-2006, 22:58
oergolf's Avatar
oergolf oergolf is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 420
Send a message via MSN to oergolf
Default

Ikzelf heb een injectietank gebruikt van een golf 1, brandstofpomp en accumulator van een rocco 16v
__________________
The best way is a VW

Golf S16
Reply With Quote
  #6  
Old 19-06-2006, 12:25
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,051
Default

Quote:
Is de tank van een cabrio en GTI hetzelfde?


Nee, een cabrio tank heeft een opvoerpomp er in zitten. Een gti tank heeft de aansluiting aan de onderkant van de tank. De cabrio dus boven aan.
Reply With Quote
  #7  
Old 19-06-2006, 13:06
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

een 1500 jb heeft geen opvoerpomp in de tank dit word aleen gebruikt bij
injectiemotoren.
Een tank van een cabrio is ook anders van model dan een gewone golf 1,dit vanwege het verschil in de bodem.
Als het goed is ben je dus een tank nodig van een cabrio injectiemodel of
van een scirocco injectiemodel.
De tank van de scirocco heb ik eventueel nog voor je liggen compleet met pomp.(ligt helaas wel al weer een poosje stil dus ik weet niet of de pomp nog
leeft).
Groeten Jan.
06-13056453 na 1800 uur.
Reply With Quote
  #8  
Old 19-06-2006, 17:28
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,051
Default

Quote:
een 1500 jb heeft geen opvoerpomp in de tank dit word aleen gebruikt bij
injectiemotoren.


Dit zegt toch ook niemand.

Hij moet gewoon een opvoerpompje van een golf 1 1.8 cabrio pakken. En die past zonder probleem in zijn eigen tank.
Reply With Quote
  #9  
Old 19-06-2006, 18:45
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

zou je daar misschien wat meer over kunnen vertellen steven16v?
hoe je een opvoerpompje aansluit op een tank die eigenlijk voor carburateur bedoelt was....?
Reply With Quote
  #10  
Old 19-06-2006, 20:36
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,051
Default

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
zou je daar misschien wat meer over kunnen vertellen steven16v?
hoe je een opvoerpompje aansluit op een tank die eigenlijk voor carburateur bedoelt was....?


Zeg maar Steven hoor.

Maar als je de achterbank weg haalt dan zit daar een stop op de tank. (onder een zwart plaatje) Daar zit bij een tank voor een carburateur een vlotter/benzinemeter in.

Die draai je er uit met 1 kwart slag en daar plaats je dus de opvoerpomp in van een golf 1 1.8 cabrio.

Is allemaal plug en play.
Reply With Quote
  #11  
Old 19-06-2006, 23:45
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Klopt, ik zou alleen wel EN een opvoerpomp in de tank EN een hoofdpomp onder de auto gebruiken.
Zonder opvoerpomp gaat wel, maar dan loop je de kans de hoofdpomp te slopen....
Daarnaast gaat de auto inhouden in de bochten als de tank bijna leeg is.
Ik zou ook een pomp van een k-jetronic motor nemen en niet van een cabrio met een 2H motor aangezien deze op een veel lagere brandstofdruk werken hetgeen de prestaties van de KR niet ten goede komen.
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #12  
Old 20-06-2006, 14:25
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

iemand toevallig fotootje van een opvoerpomp?
is dat zo'n klein dingetje met een zeefje erop?
Hoe werkt de brandstofmeter daarna of draaai je die niet samen met de vlotter eruit?
Reply With Quote
  #13  
Old 20-06-2006, 17:15
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,051
Default

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
iemand toevallig fotootje van een opvoerpomp?
is dat zo'n klein dingetje met een zeefje erop?
Hoe werkt de brandstofmeter daarna of draaai je die niet samen met de vlotter eruit?


Heb zo geen foto. Maar is idd een rond "potje" met een zeefje er voor.
De brandstof meter zit er ook gewoon bij. Is een wit balletje.


*edit*

Hier staat wel een foto van de normale vlotter. Dus geen benzinepomp.

http://www.volksforum.com/forum/sho...ght=steven.html
Reply With Quote
  #14  
Old 20-06-2006, 18:49
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,051
Default

Quote:
Ik zou ook een pomp van een k-jetronic motor nemen en niet van een cabrio met een 2H motor aangezien deze op een veel lagere brandstofdruk werken hetgeen de prestaties van de KR niet ten goede komen


Ja dat zowiezo. Ging mij alleen maar om de opvoerpomp.



ps, pakketje is binnen gekomen. Ga er mee aan het werk.
Reply With Quote
  #15  
Old 21-06-2006, 22:42
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Quote:
Originally Posted by steven16v
Ja dat zowiezo. Ging mij alleen maar om de opvoerpomp.



ps, pakketje is binnen gekomen. Ga er mee aan het werk.



Mooi, ik zie ze wel verschijnen!

De opvoerpompeen zijn idd allemaal hetzelfde.
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum