Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-11-2005, 18:07
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,878
Default YuLi's mk 1

YuLi 's '83 Golf 1 GTI project










Bij de spuiter:





















Vervolgstappen bij de spuiter:












De oplevering:
























Mijn winter velgen, wolfrace 15 inch (goedkope alluminium velgen) met toyo proxes(195/45/15) , heb in de zomer ATS/MIM cup gepolijst:







Koplamp:



Nieuw schijfremmen:
Zagen er werkelijk niet meer uit na 23 jaar had ze ook eens laten afdraaien omdat ze krom waren en geen geld voor nieuwe had (nooit doen):


Nieuwe dikke geventileerde en gegroefde remschijven van EBC gemonteerd met greenstuff remblokken:





Nieuw C-stijlen, hemeltje als mal op nieuwe stof:
Oude stijl zag er werkelijk niet meer uit dus zelf maar een nieuwe gemaakt. Enige wat je nodig hebt is een wit potlood een goede schaar en kwaliteit skai als materiaal plus wat geduld. Maak de stijl iets groter dan het orgineel in de jaren is de oude namelijk gekrompen!





De originele hemel hergebruikt maar flink opgepoetst:









Ja staat erg hoog op z'n poten was nog niet verlaagd plus nog geen gewicht = Golf Country style


Front in orde gemaakt:


Zwarte sierlijsten vervangen door chromen:


Ramen erin:



Chromen sloten + wob deurpennen en CV gemonteerd:



Nieuw tapijt erin:
Tip je kan beter een mooie tweede handse zoeken dan een nieuwe zoals ik heb gedaan. Het kost veeeeeeeeeeeeeeeel tijd om een nieuwe goed passend te krijgen en hoooooop frustratie.


Tapijtje + orginele achterbank:


Zelf gemaakte anti-inbraak plaatjes:



De motor ombouw:
Motorisch was de auto goed (dacht ik). De planning was hier nog een hele tijd mee te doen. Mijn huidige blok was een 1.5 carburateur (motorcode JB) met net 190.000 op de teller. Helaas kreeg ik een lekke kopakking en had de motor op vakantie opgeblazen.
Vervolgens besloten dat ik hem ging ombouwen naar injectie (1.6 EG). Een donor motor gevonden laten reviseren en erin gehangen. Toen ik later klaar was met de ombouw bleek de donor motor haarscheurtjes te hebben in het onderblok, gevolg was water bij de olie. Flink balen, het revisie bedrijf had dit niet gezien (snap dit nog steeds niet) maar uiteindelijk na een aantal jaar vond ik in 2009 mijn 3'de blok een vers gereviseerde 1.6 EG deze kwam uit een total loss gereden golf 1 GTI van een project dat net klaar was.

- Olie filter steun gemonteerd met een externe oliekoeler + nieuwe leidingen.
- Het gat gedicht waar normaal de mechanische benzinpomp zat daarop zit de warmtewisselaar.
- Nieuwe injectoren
- Nieuwe waterpomp
- Nieuwe bobine
- Nieuwe boegie's
- Nieuwe bougiekabels
- Nieuwe rotor + verdelerkap
- Tweedehands verdeler + halgever
- Nieuwe gaskabel
- Nieuwe elec. benzinepomp + harnas
- Tweedehandse accumulator + harnas
- Gereviseerde startmotor (EG)
- Gereviseerde Dynamo 65 AH
- Tweedehandse schakelcomputer met afdekplaat voor montage in watergoot.
- 8mm benzineleidingen (scirocco)

Alle onderdelen gemonteerd moesten zoals inlaat, uitlaatspruitstuk, waterpomp, injectiehuis.



Gestraalde lucht inlaat gemonteerd:



Gasklep, gaskabel , bobine, verdeler met halgever en 1.8 DX motor kabelboom gemonteerd:


Gebruikte Scirocco uitlaat (was nog in nieuw staat) gescoord is hetzelfde als voor golf1:



Het injectiehuis zit vast op een accuplaat met steun. Deze steun had ik niet dus deze heb ik van een scirocco II geleend. Mijn schoonvader in actie om die steun op de accuplaat te lassen voor het injectiehuis. Ging hem bijzonder slecht af na 20 jaar niet meer gelast te hebben maar na wat zuchten en steunen zat het er toch op



Mijn schoonvader nog is in actie om de oude metalen waterbuis die om het blok ligt op te knappen:



En dan eindelijk na een lange periode knutselen:





ATS CUP/MIM project afdraai /polijst project:
Volgende stap velgen met een vette rand en gepolijst! Ben op zoek gegaan op marktplaats en deze uitgewoonde velgen gevonden voor weinig. Het was een flinke gok of ze nog recht waren en hoe diep de schade was:



De schade 8O :
Met daglicht was de schade goed zichtbaar:





Ik ben vervolgens eerst begonnen met schuren maar de schade was van de categorie "daar wordt ik niet vrolijk van". Op het forum las ik over CNC afdraaien dat leek me wel ok. Met de post opgestuurd naar de wieldoktor van het vwforum en zo kwamen zo terug:



Gelijk nieuwe ATS naaf kapjes gemonteerd:






Verder afgepolijst en ze waren klaar voor montage. Wat nou uren schuren

ATS/MiMs erop















Shine, shine:


Op VWForum meeting 2006 september, parking Gouda:






Terug achter Kamran



Foto's 2009













































Aanpassingen 2009:
- nieuwe 1.6 EG motor
- nieuwe remklauw LV
- nieuwe remleidingen
- nieuwe triangels + fusees & nieuwe rubbers
- nieuwe stabilisator stangen voor + achter van H&R
- GTI benzine tank gemonteerd (dank aan Pyledriver)
- Instapschade bestuurder stoel gerepareerd + nieuwe wangen (dank aan Tiger Leathers, Den Haag)
- nieuwe deurpanelen met deurbakken met armsteun met handvat (GTI)
- nieuwe dikke spiegels verstelbaar (nog monteren)
- nieuwe gasdemper achterklep
- Veel nieuwe kleine onderdelen(dank aan Theo, VW-Wobshop)

Last edited by yuli : 21-10-2009 at 20:33.
Reply With Quote
  #2  
Old 23-11-2005, 18:13
VwPolo89's Avatar
VwPolo89 VwPolo89 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,064
Default

welkom, mooi kleurtje

wielen vind ik een klein beetje te modern voor een mk1 maar dit is een persoonlijke mening

trouwens, heb je geen last van hoogtevrees :p
__________________
Polo 1.0 '89 Fox

-Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan-


Grtz Michael
Reply With Quote
  #3  
Old 23-11-2005, 18:20
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

Welkom!! erg leuke foto's.

Succes met de ombouw!
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #4  
Old 23-11-2005, 18:22
sanderz's Avatar
sanderz sanderz is offline
Married to PC
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,234
Send a message via MSN to sanderz
Default

dat ding moet zakken, krijg gewoon hoogtevrees
__________________
Passat 35i 1989
Reply With Quote
  #5  
Old 23-11-2005, 18:22
lwin's Avatar
lwin lwin is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 687
Default

heel netjes, zit dik in de lak
alleen snap ik die knipperlichtjes niet zo
voor de rest super netjes
Reply With Quote
  #6  
Old 23-11-2005, 19:34
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,878
Default

Heej hallo,

Ik heb al een verlagingsetje liggen! Alleen die motor draaiende krijgen is prioriteit nummer 1 op het moment.

Velgen wil ik 13 inch ATS classics gaan proberen.

@Iwin
Jammer van die pinkers ja. Bij de spuiter zijn ze vergeten die gaten dicht te lassen. Ik ga deze in ieder geval nog smoken!
Reply With Quote
  #7  
Old 23-11-2005, 19:42
mark_84's Avatar
mark_84 mark_84 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 413
Default

zeer net projectje ook het doe het zelf gehalte ligt hoog succes met het afronde
Reply With Quote
  #8  
Old 23-11-2005, 20:00
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Nette resto maar als je het mij vraagt jammer van de Tupperware overal... Scorpion edition is gewoon super zeldaam, ik zou voor keihard origineel gaan. Maarja, that´s me.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #9  
Old 23-11-2005, 20:06
chris's Avatar
chris chris is offline
Pornstar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,198
Default

Ziet er zeker weer netjes uit ja!!Ok,keuze van al die heldere verlichting is niet echt mijn idee,maar het feit dat die Golf al die jaren in de familie zit is wel super!!

En welkom op het forum hier ja!Er zijn er meer die hun type 1 aanpakken......kijk maar eens naar mijn topic!

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=3366
Reply With Quote
  #10  
Old 23-11-2005, 20:29
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

goed gedaan alleen toen je de motor er uit had waarom toen niet motorruimte aan gepakt???
Reply With Quote
  #11  
Old 23-11-2005, 20:31
Timmetje20 Timmetje20 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 443
Default

Ziet er donders mooi uit, ben zelf nu ook bezig met de motor onder handen nemen. Hopelijk over een jaartje de buitenkant van de auto :P veel succes!
Reply With Quote
  #12  
Old 23-11-2005, 20:38
corrado-usa corrado-usa is offline
6k and counting...
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 6,561
Default

Welkom, mooie auto en ik zou er een schroefsetje onder zetten
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 23-11-2005, 21:39
retro hans's Avatar
retro hans retro hans is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,268
Default

Kijk dat zijn nou eens fot repo,s!!

Wees welkom wees welkom!
__________________
Www.retro-cruisers.com
Reply With Quote
  #14  
Old 23-11-2005, 21:52
robertjan007's Avatar
robertjan007 robertjan007 is offline
Volksforum Draaideur Donateur - Yellow Submarine
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,488
Send a message via MSN to robertjan007
Default

Leuke auto! Alleen vraag ik me af waarom je de motor ruimte niet direct ook gespoten heb? Is kleine moeite groot plezier. Het is verder een nette auto en dan doe je de motorkap open en zie je dit... Verder heb ik niets te zeiken hoor!!!
__________________
VW OUTLAWS
Car & Radio Blog
Reply With Quote
  #15  
Old 25-11-2005, 18:05
Rutger's Avatar
Rutger Rutger is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,173
Default

Vind t mooi werk, alleen jammer dat ie niet meer orgineel is..!

Gr. Rutger
__________________
Audi 80 CD 5S
VW Golf 2 GTI G60
VW T3 Westfalia Joker
Reply With Quote
  #16  
Old 25-11-2005, 18:23
Sponze®'s Avatar
Sponze® Sponze® is offline
Married to PC
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 3,993
Default

Goed werk voor een "onhandig iemand"
Wel sluit ik me aan bij de rest qua knippers
en velgen, maar dat isouw keus

De knippers zijn de grootste doornin t oog...

Ooit zien we hem in real life (I hope) en
dan zullen we hem zeker gaan waarderen!
Reply With Quote
  #17  
Old 25-11-2005, 18:33
DeNB3rt's Avatar
DeNB3rt DeNB3rt is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,901
Default

nice!
Reply With Quote
  #18  
Old 25-11-2005, 23:14
Big_Mac_Mark's Avatar
Big_Mac_Mark Big_Mac_Mark is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,301
Default

Potverdeurie, geen half werk if I may say... Ziet er goed uit...Ik vind het persoonlijk een beetje te 'nieuw', maar respect voor al het werk!
__________________
- Golf MK4 2.0, 1999

- Honda CBR 900 RR Fireblade, 1998

ZU RISIKEN UND NEBENWIRKUNGEN LESEN SIE DIE PACKUNGSBEILAGE UND FRAGEN SIE IHREN ARTZT ODER APOTHEKER
Reply With Quote
  #19  
Old 25-11-2005, 23:33
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

ik mis de oliekoeller
Reply With Quote
  #20  
Old 25-11-2005, 23:44
snellesjaak's Avatar
snellesjaak snellesjaak is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 422
Default

Welkom hier. Leuk karretje, doet mij denken aan mijn eerste golf 1, was ook een scorpion uitvoering. Keep up the good work!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum