![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() YuLi 's '83 Golf 1 GTI project
![]() ![]() ![]() Bij de spuiter: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vervolgstappen bij de spuiter: ![]() ![]() ![]() ![]() De oplevering: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mijn winter velgen, wolfrace 15 inch (goedkope alluminium velgen) met toyo proxes(195/45/15) , heb in de zomer ATS/MIM cup gepolijst: ![]() ![]() Koplamp: ![]() Nieuw schijfremmen: Zagen er werkelijk niet meer uit na 23 jaar had ze ook eens laten afdraaien omdat ze krom waren en geen geld voor nieuwe had (nooit doen): ![]() Nieuwe dikke geventileerde en gegroefde remschijven van EBC gemonteerd met greenstuff remblokken: ![]() ![]() Nieuw C-stijlen, hemeltje als mal op nieuwe stof: Oude stijl zag er werkelijk niet meer uit dus zelf maar een nieuwe gemaakt. Enige wat je nodig hebt is een wit potlood een goede schaar en kwaliteit skai als materiaal plus wat geduld. Maak de stijl iets groter dan het orgineel in de jaren is de oude namelijk gekrompen! ![]() ![]() De originele hemel hergebruikt maar flink opgepoetst: ![]() ![]() ![]() Ja staat erg hoog op z'n poten was nog niet verlaagd plus nog geen gewicht = Golf Country style ![]() ![]() Front in orde gemaakt: ![]() Zwarte sierlijsten vervangen door chromen: ![]() Ramen erin: ![]() Chromen sloten + wob deurpennen en CV gemonteerd: ![]() Nieuw tapijt erin: Tip je kan beter een mooie tweede handse zoeken dan een nieuwe zoals ik heb gedaan. Het kost veeeeeeeeeeeeeeeel tijd om een nieuwe goed passend te krijgen en hoooooop frustratie. ![]() Tapijtje + orginele achterbank: ![]() Zelf gemaakte anti-inbraak plaatjes: ![]() De motor ombouw: Motorisch was de auto goed (dacht ik). De planning was hier nog een hele tijd mee te doen. Mijn huidige blok was een 1.5 carburateur (motorcode JB) met net 190.000 op de teller. Helaas kreeg ik een lekke kopakking en had de motor op vakantie opgeblazen. Vervolgens besloten dat ik hem ging ombouwen naar injectie (1.6 EG). Een donor motor gevonden laten reviseren en erin gehangen. Toen ik later klaar was met de ombouw bleek de donor motor haarscheurtjes te hebben in het onderblok, gevolg was water bij de olie. Flink balen, het revisie bedrijf had dit niet gezien (snap dit nog steeds niet) maar uiteindelijk na een aantal jaar vond ik in 2009 mijn 3'de blok een vers gereviseerde 1.6 EG deze kwam uit een total loss gereden golf 1 GTI van een project dat net klaar was. - Olie filter steun gemonteerd met een externe oliekoeler + nieuwe leidingen. - Het gat gedicht waar normaal de mechanische benzinpomp zat daarop zit de warmtewisselaar. - Nieuwe injectoren - Nieuwe waterpomp - Nieuwe bobine - Nieuwe boegie's - Nieuwe bougiekabels - Nieuwe rotor + verdelerkap - Tweedehands verdeler + halgever - Nieuwe gaskabel - Nieuwe elec. benzinepomp + harnas - Tweedehandse accumulator + harnas - Gereviseerde startmotor (EG) - Gereviseerde Dynamo 65 AH - Tweedehandse schakelcomputer met afdekplaat voor montage in watergoot. - 8mm benzineleidingen (scirocco) Alle onderdelen gemonteerd moesten zoals inlaat, uitlaatspruitstuk, waterpomp, injectiehuis. ![]() Gestraalde lucht inlaat gemonteerd: ![]() Gasklep, gaskabel , bobine, verdeler met halgever en 1.8 DX motor kabelboom gemonteerd: ![]() Gebruikte Scirocco uitlaat (was nog in nieuw staat) gescoord is hetzelfde als voor golf1: ![]() Het injectiehuis zit vast op een accuplaat met steun. Deze steun had ik niet dus deze heb ik van een scirocco II geleend. Mijn schoonvader in actie om die steun op de accuplaat te lassen voor het injectiehuis. Ging hem bijzonder slecht af na 20 jaar niet meer gelast te hebben maar na wat zuchten en steunen zat het er toch op ![]() ![]() Mijn schoonvader nog is in actie om de oude metalen waterbuis die om het blok ligt op te knappen: ![]() En dan eindelijk na een lange periode knutselen: ![]() ![]() ATS CUP/MIM project afdraai /polijst project: Volgende stap velgen met een vette rand en gepolijst! Ben op zoek gegaan op marktplaats en deze uitgewoonde velgen gevonden voor weinig. Het was een flinke gok of ze nog recht waren en hoe diep de schade was: ![]() De schade 8O : Met daglicht was de schade goed zichtbaar: ![]() ![]() Ik ben vervolgens eerst begonnen met schuren maar de schade was van de categorie "daar wordt ik niet vrolijk van". Op het forum las ik over CNC afdraaien dat leek me wel ok. Met de post opgestuurd naar de wieldoktor van het vwforum en zo kwamen zo terug: ![]() Gelijk nieuwe ATS naaf kapjes gemonteerd: ![]() ![]() Verder afgepolijst en ze waren klaar voor montage. Wat nou uren schuren ![]() ATS/MiMs erop ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Shine, shine: ![]() Op VWForum meeting 2006 september, parking Gouda: ![]() ![]() Terug achter Kamran ![]() Foto's 2009 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Aanpassingen 2009: - nieuwe 1.6 EG motor - nieuwe remklauw LV - nieuwe remleidingen - nieuwe triangels + fusees & nieuwe rubbers - nieuwe stabilisator stangen voor + achter van H&R - GTI benzine tank gemonteerd (dank aan Pyledriver) - Instapschade bestuurder stoel gerepareerd + nieuwe wangen (dank aan Tiger Leathers, Den Haag) - nieuwe deurpanelen met deurbakken met armsteun met handvat (GTI) - nieuwe dikke spiegels verstelbaar (nog monteren) - nieuwe gasdemper achterklep - Veel nieuwe kleine onderdelen(dank aan Theo, VW-Wobshop) Last edited by yuli : 21-10-2009 at 20:33. |
#2
|
||||
|
||||
![]() welkom, mooi kleurtje
wielen vind ik een klein beetje te modern voor een mk1 maar dit is een persoonlijke mening ![]() trouwens, heb je geen last van hoogtevrees :p ![]()
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Welkom!! erg leuke foto's.
Succes met de ombouw!
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#4
|
||||
|
||||
![]() dat ding moet zakken, krijg gewoon hoogtevrees
![]()
__________________
Passat 35i 1989 |
#5
|
||||
|
||||
![]() heel netjes, zit dik in de lak
alleen snap ik die knipperlichtjes niet zo voor de rest super netjes |
#6
|
||||
|
||||
![]() Heej hallo,
Ik heb al een verlagingsetje liggen! Alleen die motor draaiende krijgen is prioriteit nummer 1 op het moment. Velgen wil ik 13 inch ATS classics gaan proberen. @Iwin Jammer van die pinkers ja. Bij de spuiter zijn ze vergeten die gaten dicht te lassen. Ik ga deze in ieder geval nog smoken! |
#7
|
||||
|
||||
![]() zeer net projectje ook het doe het zelf gehalte ligt hoog
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Nette resto maar als je het mij vraagt jammer van de Tupperware overal... Scorpion edition is gewoon super zeldaam, ik zou voor keihard origineel gaan. Maarja, that´s me.
__________________
Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Ziet er zeker weer netjes uit ja!!Ok,keuze van al die heldere verlichting is niet echt mijn idee,maar het feit dat die Golf al die jaren in de familie zit is wel super!!
En welkom op het forum hier ja!Er zijn er meer die hun type 1 aanpakken......kijk maar eens naar mijn topic! http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=3366 |
#10
|
|||
|
|||
![]() goed gedaan alleen toen je de motor er uit had waarom toen niet motorruimte aan gepakt???
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Ziet er donders mooi uit, ben zelf nu ook bezig met de motor onder handen nemen. Hopelijk over een jaartje de buitenkant van de auto :P veel succes!
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Welkom, mooie auto en ik zou er een schroefsetje onder zetten
__________________
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Kijk dat zijn nou eens fot repo,s!!
Wees welkom wees welkom!
__________________
Www.retro-cruisers.com |
#14
|
||||
|
||||
![]() Leuke auto! Alleen vraag ik me af waarom je de motor ruimte niet direct ook gespoten heb? Is kleine moeite groot plezier. Het is verder een nette auto en dan doe je de motorkap open en zie je dit... Verder heb ik niets te zeiken hoor!!!
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() Vind t mooi werk, alleen jammer dat ie niet meer orgineel is..!
Gr. Rutger
__________________
Audi 80 CD 5S VW Golf 2 GTI G60 VW T3 Westfalia Joker |
#16
|
||||
|
||||
![]() Goed werk voor een "onhandig iemand"
![]() Wel sluit ik me aan bij de rest qua knippers en velgen, maar dat isouw keus ![]() De knippers zijn de grootste doornin t oog... Ooit zien we hem in real life (I hope) en dan zullen we hem zeker gaan waarderen! |
#17
|
||||
|
||||
![]() nice!
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Potverdeurie, geen half werk if I may say... Ziet er goed uit...Ik vind het persoonlijk een beetje te 'nieuw', maar respect voor al het werk!
__________________
- Golf MK4 2.0, 1999 - Honda CBR 900 RR Fireblade, 1998 ZU RISIKEN UND NEBENWIRKUNGEN LESEN SIE DIE PACKUNGSBEILAGE UND FRAGEN SIE IHREN ARTZT ODER APOTHEKER |
#19
|
|||
|
|||
![]() ik mis de oliekoeller
|
#20
|
||||
|
||||
![]() Welkom hier. Leuk karretje, doet mij denken aan mijn eerste golf 1, was ook een scorpion uitvoering. Keep up the good work!
|