#1
|
||||
|
||||
Remdrukverdeler reviseren???
Beste allemaal,
Mijn 1989 Volkswagen Fox lekt een beetje remvloeistof bij de remdrukverdeler APK afkeur dus. Bij deze auto zit de remdrukverdeler onder de auto ter hoogte van de achteras. Helaas is dit onderdeel specifiek voor dit type auto en past op geen enkel ander model. Bij VW is dit onderdeel inmiddels meer dan 10 jaar vervallen en er is aftermarket niets te krijgen. Balen dus. Mogelijk zijn er op de sloop in Amerika nog wat te vinden, maar de kans dat deze ook lekken is groot. Heeft iemand enig idee of deze onderdelen misschien te reviseren zijn? Last edited by 86C : 21-01-2017 at 15:22. |
#2
|
|||
|
|||
Er tussen uit laten? En iets universeels qua remdrukbehrenzer er tussen zetten desnoods een zelf instelbare
|
#3
|
||||
|
||||
Is het veilig genoeg om hem er tussenuit te laten? Een universele zelf-instelbare is ook een optie, maar wat zijn dan de afstelgegevens?
|
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Dat ding er enkelt tussenuit halen zorgt dat de kont en de neus 50-50 verdeeld worden. Dat kan leiden tot een een achterkant die je voorbij wilt omdat die daar lichter is. Ik zou n setje zelf instelbare halen en het gewoon goed instellen op een stuk weg. Voelen wat de auto doet enz.. tot dat die lekker remt en de voor wielen eerder blokkeren dan de achterwielen |
#5
|
||||
|
||||
Is het een lastafhankelijk of een statische?
Dit is een lastafhankelijke: Die hendel zit dan via een veer vast aan de achteras |
#6
|
||||
|
||||
Is lastafhankelijk volgens mij
|
#7
|
||||
|
||||
Misschien een paar van die vaste remdrukregelaars er tussen zetten die je ook in de remleidingen bij golf1 en scirocco tegen kwam vlak bij de hoofdremcilinder ? Die kun je er zo tussen zetten als je de remleidingen een beetje verbuigt vermoed ik.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#8
|
||||
|
||||
Of gewoon de lastafhankelijke van een golf 2 ofzo eronder steken. Is per slot van rekening gewoon een klep. Basisinstelling is misschien anders voor een polo maar dat kun je wel compenseren door het afstellen van de veer. Dat is iets wat je toch moet doen als je hem vervangt.
En die van een golf vind je wel nog, heb er een jaar geleden nog een originele van ATE nieuw gekocht op Ebay voor 70€. |
#9
|
||||
|
||||
Het gaat niet om een polo fox jongens, maar om een Amerikaanse fox (soort van audi 80, maar dan net even anders). Ik denk dat ik maar voor een universele zelf instelbare regelaar ga. Reviseren zou misschien een mogelijkheid zijn, maar waar vind je dan de passende o-ringen?
|
#10
|
||||
|
||||
Lijkt hij op die van het plaatje een paar posts hierboven? Anders koop je zo eentje en zet je de runners en spul over op die van jou...als dat past.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Reviseren is bijna niet te doen, heb het geprobeerd met mijne maar kreeg die nog niet eens open. Daarom dus maar een nieuwe gekocht. Ik zou er gewoon eentje van een Golf ofzo nemen, of inderdaad een universele, en die er tussen steken. |
#12
|
||||
|
||||
Ik denk! dat het deze is:
331612151 |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Nee helaas. Er bestaat namelijk ook een 307 612 151. Die is nog wel leverbaar. Maar ik moet een 307 612 151 1 hebben. In Amerika is de 151-1 voor een VW Fox sedan en de 151 voor een fox wagon (en jetta, golf etc). Ze zien er ongeveer hetzelfde uit, het verschil zit hem in de afstelling.. |