Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-10-2015, 20:29
ronnieboy79 ronnieboy79 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 116
Default Uitvallen motor

Van het weekend mijn pierburg carburateur gereviseerd en alle vacuumslangen vernieuwd.
Motor loopt weer netjes maar als ik de koppeling intrap om bijvoorbeeld terug te schakelen zakt hij soms zover terug in toeren dat de motor afslaat.Wat kan hier nog de oorzaak van zijn?
Reply With Quote
  #2  
Old 14-10-2015, 11:34
OakgreenVR6's Avatar
OakgreenVR6 OakgreenVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,665
Send a message via ICQ to OakgreenVR6 Send a message via MSN to OakgreenVR6
Default

Zuigt hij valse lucht aan, pakkingen wel vernieuwd bij montage? Gaat accelereren wel vloeiend?
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6
Proud owner, since '97
Reply With Quote
  #3  
Old 14-10-2015, 14:03
ronnieboy79 ronnieboy79 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 116
Default

Quote:
Originally Posted by OakgreenVR6
Zuigt hij valse lucht aan, pakkingen wel vernieuwd bij montage? Gaat accelereren wel vloeiend?


Ik heb de voetpakking niet vernieuwd want die zag er nog goed uit namelijk.
Accelereren gaat meestal wel vloeiend,heel soms stottert hij weleens.
Reply With Quote
  #4  
Old 09-11-2015, 08:34
Maarteno's Avatar
Maarteno Maarteno is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 321
Default



Vacuumklep voor het decelereren (Ventil fur leerlauf und schubabschaltung)?

Als deze niet goed werkt zal de gasklep dichtblijven waardoor de motor gesmoord wordt (en dus uit kan vallen).

Normaal gesproken trekt deze vacuümklep bij gas los de gasklep dichttrekken (brandstofbesparing en bokken of stoten tegengaan) totdat het motortoerental 1200 omwentelingen bereikt.

De vacuümklep bekrachtigt dan weer de vierpuntsdoos (dat membraan met die stang) zodat de gasklep weer wat geopend wordt.

Hoe je kunt controleren:
1. motor starten en stationair laten draaien.
2. stekker die op de vacuümklep zit lostrekken.
3. Als de motor uitvalt werkt de klep naar behoren, als hij gewoon doorloopt of begint te bokken dan is de klep niet goed.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum