#1
|
|||
|
|||
Brian's daily/trackbuild
Goede avond,
Op aanraden van enkele personen heb ik hier ook eens een topic geopend. Ik ben Brian, 21 jaartjes oud en rij iets wat 17 jaar terug als Golf 4 GTI de fabriek uit is gerold. Het is dus een MK4 GTI uit 1998 ondertussen 237.000km op de klok hoeveel op het blok staat weet niemand maar hij loopt nog als een nieuwe. Motorisch: Gechipt S2000 luchtfilter Oil catchcan EVAP delete FMIC K03 turbo (k03s ligt nog op de plank te wachten) Autobahn 88 Turbo intake pipe. 3 inch downpipe Geen katalysator Simons einddemper 2,5inch "cat"back ATP high flow spruitstuk. Onderstel: AP schroefset Audi TT fussees en draagarmen Ground control top mounts Zwarte powerflex in de draagarmen Zwarte powerflex in het stuurhuis KW stabilisatorstang aan de voorkant. Pirelli P zero nero banden Remmerij: Brembo Z18 klauwen R1 concepts remschijven Hawk HPS blokken Staal omvlochten remslangen Epytec adapters Interieur: Sabelt GT130 stoelen OMP deep dish stuur Sabelt 4 punts gordels Veerpootbrug in de auto gelast voor de gordels R32 luchtroosters Polo 6R lichtschakelaar Accu in reservewiel bak Geen achterbank Wiechers alu kooi Exterieur: Compomotive MO6 wielen 5x130 OEM Xenon Golf 5 antenne Plannen: k03s turbo monteren Boostcontroller Saab red top injectoren JD chip opmaat Bilstein B16 pss9 (binnen) Neuspeed 28mm ARB (binnen) 034Motorsport uniball achteras mounts (besteld) Audi tt achterremklauwen (binnen) Brembo 280mm achterremschijven (binnen) Yellowstuff achterremblokken Staal omvlochten achterremslangen Epytec achterremadapters (binnen) R32 stuurhuis Interieur leeghalen LSD differentieel Intercoolerpiping deels uit 1 stuk maken 250pk/400nm (of de turbo plannen wijzigen en met een ko3 hybrid 300pk/400nm) Madeno racing veren en demper modificatie27 februari) voor; - stijvere lineaire voorveren - aangepaste ingaande en uitgaande low-speed demping van de voorschokdempers - verstellingen per klik optimaliseren zodat iedere klik daadwerkelijk een mooie verstelling levert - inkorten van de inwendige bumpstops van de voordempers - demper stroke van de voordempers optimaliseren op de nieuwe veren - voorstruts voorzien van ontluchting Achter: - lineaire achterveren - achterdemper testen - analyse van achterdemping maken - achterdempers voorzien van extra kliks voor wat preciezere afstelling. Dit wordt gedaan omdat de originele hardheid verstelling van Bilstein gewoon niet goed is. De verstelling tussen click 9-3 is nagenoeg nihil, van 3-1 zit verstelling maar eigenlijk hoofdzakelijk in de high-speed demping een beetje alles of niets idee dus. Aan de achterzijde worden de dempers niet verder aangepast omdat dit al goed genoeg is. Ik ben ondertussen al bezig om de achteras klaar te maken. Deze week kwam het Bilstein setje binnen!! DE doos Voordemper De sticker waar het natuurlijk allemaal om draait. Nurburgring :E Achterdemper Nu nog wachten tot 27 februari. De auto zelf en wat foto's van de opbouw! En nog een paar filmpjes: Mvg Brian Vragen mag altijd! Last edited by René : 24-01-2015 at 20:51. |
#2
|
|||
|
|||
Dik project
ga je zeker volgen
__________________
VW Golf mk3 G60 ringtool VW Golf mk3 VR6 |
#3
|
||||
|
||||
wow, gaaf ding!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#4
|
||||
|
||||
Maarre.....alu rolkooi?!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#5
|
|||
|
|||
Bedankt voor de reacties
@rené Ja het staat ook nog in de planning om bij customcages.co.uk een stalen rolkooi te bestellen en deze erin te laten lassen. Deze auto was tot half mei 2014 een soort van show auto. Mei 2014 tijdens worthersee stond hij er nog zo bij. Op de terugweg een ronde of wat over het Nurburgring gp circuit gereden en sindsdien ben ik verkocht aan het circuit gebeuren. |
#6
|
|||
|
|||
Lekker bezig Brian! Als ik je auto zie, dan mis ik mijn eigen Golf 4 weer..
|
#7
|
||||
|
||||
Goed bezig! Hou ons op de hoogte!
Denk dat het volgend jaar maar weer eens tijd wordt voor een VF am Ringweekend...eens kijken of er dan meer aanmeldingen zijn dan 1 persoon...ikzelf
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#8
|
|||
|
|||
Ik weet nog wel een leuke turbo optie.
Tfsi turbo erop, hebben we al leuke resultaten mee gemaakt. |
#9
|
|||
|
|||
Dik!
Alu kooi kan inderdaad niet hè haha. Gaaf idee René! |
#10
|
|||
|
|||
Die alu kooi blijft er voor nu nog wel ff in. Gewoon omdat het kan. Als het interieur leeg gaat dan gaat hij er waarschijnlijk wel mee uit.
Over die 2.0tfsi turbo, heet moet bij mij aardig plug en play zijn. Alles moet in een weekendje gebeuren want het is een daily, rij elke dag 40km met de auto. Een K03 hybride is dan ook wel een makkelijkere optie omdat deze met je olie en water leidingen direct passen, inlaat vanaf je luchtfilter past gelijk net als de uitlaat en intercoolerpiping. Veel meer als 400nm kunnen mijn drijfstangen toch niet hebben en aangezien ik er (nog) niet op zit te wachten om alles uit elkaar te trekken. 300 pk is een leuk en relatief makkelijk haalbaar streven terwijl het financieel ook nog aantrekkelijk is en het draait allemaal niet op het randje. En krijg je veel meer vermogen ook nog fatsoenlijk op de weg? Ik weet niet wat je verstaat onder leuke scores? |
#11
|
|||
|
|||
360pk 460nm op standaard VAG turbotje.
T hele setje is als plug&play te leveren. |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Dit bijvoorbeeld, Jos.
__________________
http://www.jbautoservice.nl/index.php?id=1&catid=1 |
#13
|
|||
|
|||
Dat zijn ook leuke scores!
(kan je eens een prijsje laten weten Dub-detail?) |
#14
|
|||
|
|||
Beter Jos_br vragen om de totale kit-prijs
Ik lever hem alleen de adapterkit om de turbo te monteren. Kost €375,- Quote:
|
#15
|
||||
|
||||
Tjoener ook hier? Vd zomer maar s testen he!
__________________
Saugergroup [0][0] [0][0] Polo 6N Harlekin Golf 1 GTI PLUS 20V T sold |
#16
|
|||
|
|||
Jazeker Pim, dacht moet de slimme mensen eens opzoeken.
Verwacht dat pas in de winter er iets aan het blok gaat gebeuren, heb nog zeer veel onderdelen nodig. Onderstel wordt dit jaar al wel getest uiteraard. Samen met Madeno racing wordt nog gekeken of het onderstel nog serieus verbeterd kan worden. Hoe staat het met jou 1 dan? |
#17
|
||||
|
||||
Madeno is toch veel Alfa tuning? Zo n set van Dub detail is toch n mooie upgrade... Met de 1 gaat t goed hoor, mei is hy wel "klaar"
__________________
Saugergroup [0][0] [0][0] Polo 6N Harlekin Golf 1 GTI PLUS 20V T sold |
#18
|
|||
|
|||
Ze zijn inderdaad begonnen met veel alfa maar inmiddels is hun pakket veel breder geworden. En het principe van een complete demper met veer bouwen blijft natuurlijk hetzelfde of het nou een Alfa of VW is. De r32 van Sebastiaan heeft ook een bilstein set van hun onder zijn auto. (kijk anders eens op de site www.madenoracing.nl daar zie je ook dat ze steeds meer doen ook voor de echt "snelle" wagens.
Hoeveel graden camber houden jullie als richtlijn voor de achteras? Of is het origineel al goed genoeg? Last edited by Brian93 : 24-01-2015 at 23:59. |
#19
|
|||
|
|||
T blijft een gruwelijk apparaat Brian!
Het zal me niet verbazen als dit een van Nederlands strakst sturende mk4's is als je met het onderstel klaar bent |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Op m'n Golf 3 heb ik shims zitten met -2 graden camber. Persoonlijk vind ik dit wel veel schelen. Voorheen brak de achterkant uit, dat is een stuk minder geworden.
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |