Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-07-2013, 06:41
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default Porsche 924 2.0

Ik vraag me al een tijdje af of een Porsche 924 2.0 qua montage en boutenpatroon past in een vw bigblock auto

Dus zijn de motorsteunen uitwisselbaar en past de versnellingsbak?
Reply With Quote
  #2  
Old 22-07-2013, 07:38
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.
__________________
Caddyke......

Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 13:22.
Reply With Quote
  #3  
Old 22-07-2013, 08:49
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

En dan nog iets... als het zou passen had heel de VW Golf2 / Golf3 wereld wel met een 2L 924 motor gereden.
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #4  
Old 22-07-2013, 09:38
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

De 2.0 motor is een middelhoge compressie motor die niet lijkt op de big-block motoren van VAG.

Hij is ook geleverd in de Audi 100 C2 alleen dan niet met injectie maar met carbs.

Ik verwacht niet dat hij pas is op de versnellingsbak van een big-block.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #5  
Old 22-07-2013, 14:54
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Alles is pas te maken


__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #6  
Old 22-07-2013, 14:56
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default

($$944 is dat
__________________
quintus.....de grote race
Reply With Quote
  #7  
Old 22-07-2013, 14:59
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Tja het plan is eigenlijk ook niet om de 2.0 in de golf te hangen

Heb een ander idee in m'n hoofd maar moet dan weten of het bouten patroon op de bak klopt
Reply With Quote
  #8  
Old 22-07-2013, 16:01
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Boutgaten zijn niet gelijk
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #9  
Old 22-07-2013, 16:15
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Ok duidelijk antwoord

Is het toevallig wel gelijk aan bijvoorbeeld de 2.5 TDI?
(5 cilinders)
Reply With Quote
  #10  
Old 22-07-2013, 16:20
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Nee, die ie niet gelijk aan de 5R, V6, V8 motoren.

Ik heb mijn bak moeten vervangen toen ik van deze 2.0 naar 5R diesel ging.

Waarom deze motor? Kan je niet net zoveel vermogen met minder kosten uit een 2.0 8v of 16v VAG big-block halen
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #11  
Old 22-07-2013, 16:43
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

bak van de 924/944 meenemen en mk2 achterwiel aangedreven maken
zal aardig wat slijp en laswerk bij komen kijken maar wel vet.
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #12  
Old 22-07-2013, 17:20
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Of iedereen zit verkeerd om te denken

Dacht aan een 1.9tdi 924
Reply With Quote
  #13  
Old 22-07-2013, 18:03
fabbi fabbi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,570
Default

dan zul je met een pasplaat en een speciaal vliegwiel aan de gang moeten
Reply With Quote
  #14  
Old 27-07-2013, 21:10
giuliettaevo giuliettaevo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 287
Default

een halve, lege originele TDI bak kun je gebruiken voor het koppelingshuis. vervolgens monteer je daar met een pasplaat de cardan van de 924 aan.

Hou wel rekening ermee dat de 924 overbrengingen niet echt geschikt zijn voor een diesel...
Reply With Quote
  #15  
Old 27-07-2013, 21:19
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Ik heb een paar jaar geleden een 944 voor een Duitser omgebouwd naar 2.5 R5 TDI. Staan wel filmpjes van op YouTube
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum