![]() |
|
||||
|
||||
![]() En jawel het is nu al raak. Gister ochtend gemonteerd en vandaag heen en weer naar het werk via de snelweg, kleine 30km totaal. Zojuist velgen bekeken en zitten onder de vlekken, licht sopje dreft hielp niks. Het heeft hier de hele dag geregend maarja dat is NL toch.
Zijn verdichte velgen echt zo K U T om bij te houden? Het enige wat ik nog kan bedenken is zout van de weg, aangezien het heel lang kurkdroog is geweest en nu met regen lekker op de wielen is gaan zitten? Heb ze nu lichtjes gepoetst met all metal polish van Mequiars en 95% is eruit maar toch. Je mag verdichte velgen toch eigenlijk helemaal niet poetsen? Als dit zo ruk blijft gaan ze eruit, hoe mooi het ook staat, of de gouden tip ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Dan wil je mijn bentleys al helemaal niet zien, na zo'n winter.
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik poets mijn verdichte ATS'en 1 a 2 keer per seizoen met de all metal polish, verder alleen wassen en droogwrijven. Gaat prima. Ik vind zelf het voordeel van verdichten dat ze juist heel erg makkelijk netjes te houden zijn.
Kun je eens een foto plaatsen van de vlek?
|
||||
|
||||
![]() Hier is het donker buiten, weet niet of het bij jou lekker zonnig is??!!
![]() Zal van het weekend wel even proberen dan.
|
||||
|
||||
![]() Het is zowiezo geen optie om nu al met verdichte/gepolijste velgen
Rond te rijden, er zat gister met die regen nog erg veel zout op de auto Heb al meer mensen hier gehad die al zout schade hadden.. Mensen: eerst moet de pekel eerst goed wegspoelen! Dat is niet na 1 regenbui.. Al het opgedroogde zout (kijk maar de stoepbandjes met witte puntjes)wordt In combi met regen weer pekel en tast oa je velgen aan. |
|
||||
|
||||
![]() Bedankt voor de info Peter, zoiets vermoedde ik al. Misschien fiets ik ze er van het weekend wel weer even af dan.
|
||||
|
||||
![]() Np
![]() Ik weet trouwens niet wie dat verhaaltje de wereld in geholpen heeft maar zoals alle materialen oxideerd alles in combinatie met zuurstof, vooral een zacht materiaal zoals Alu, en als er geen (zuurstof) afsluitende laag op zit moet je blijven poetsen om de glans erop te blijven houden. Bij het verdichten van alu is een heel dun laagje (um's ) "verdicht" (moneculen dichter op elkaar geslagen) dus het verkleinen van het poriënvolume van een materiaal. materiaal eigenschappen blijven na het verdichten nagenoeg hetzelfde. tevens is van belang welke legering in de velgen zit, en met welk proces deze gemaakt is (gegoten/gesmeed) er is veel verschil qa materialen, regel is: hou meer Mg in een product zit: hoe lichter, sterker en meer glans dit creëert. Elke velg (merk) is daarom anders, zal anders blinken en het onderhoud zal er ook vanaf hangen. Dus in het kort: Nee, ge moe blijven poetsen, ook met verdichte velgen. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() zit met eenzelfde probleem, velgen een keer in de regen gestaan en allemaa "bruine" plekjes op mijn wielen. Met all metal polish zou het er uit gaan...?
|
|
||||
|
||||
![]() s100 werkt prima op verdicht
|
|||
|
|||
![]() s100 hoogglans polish..?
|
|
||||
|
||||
![]() jup.. s100 gootsteenonstopper zou ik er niet op doen..
![]()
|
|||
|
|||
![]() is dat hetzelfde als de all metal polish van meguiars..?
of unipol?? |
|
||||
|
||||
![]() nee en nee
|
|||
|
|||
![]() En als je een pure cleaner gebruikt? Ik gebruik dit product voor heel veel klussen, ook als 'finishing' polish op gepolijst alu...
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Voor alle producten zou ik eerst niet zichtbaar proefstukje proberen,
omdat alle producten anders zijn en de meeste alu's ook, ook wat de 1 polijsten (slijptol ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Binnenkort de S100 maar eens uitproberen. Heb lekkage gehad (niet gemerkt) in de garage, m'n ATS'en hebben "wat" druppels van een winter regen en sneeuw.....
Quote:
Heb met deze 2 wel ervaring, binnnenkort de S100 er aan toevoegen....
Cabby Last edited by Christiaan : 26-04-2013 at 10:32. |