Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-03-2013, 19:54
sinned sinned is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 9
Cool tdi ellende

Hallo allemaal ,(1.9 tdi afn)
Ik heb al vanalles gelezen over dit probleem
Maar de oplossing heb ik er nog niet gevonden
Mijn motor doet tussen 1500 en2000 rpm wat zenuwachtig
Maar dit is niet het ergste als ik in een keer vollast geef begint de ellende
Bij +/- 3500 rpm stort de motor in elkaar geen vermogen meer
Dan na paar min trekt hij bij of er niets aan de hand was
In ecu geeft hij geen storing km stand 280.000 wie o wie weet raad
Grtjs dennis.
Reply With Quote
  #2  
Old 05-04-2013, 20:58
bartuzz's Avatar
bartuzz bartuzz is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 184
Default

N75 klep regelt niet goed af.
Sluit even een analoge drukmeter aan op je inlaatspruitstuk en zie wat de druk doet als je optrekt. Als deze schommelt is de n75 stuk.

Gr.
Reply With Quote
  #3  
Old 07-04-2013, 12:51
Scirocco16vGTX Scirocco16vGTX is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 49
Default

Heb zowat hetzelfde voor, in 2e en 3e versnelling geen probleem, in 4e trek ik door en op +/-3100rpm houdt de motor hard in alsof er plots op de rem wordt gestaan! Dan rijdt hij heel traag, op half vermogen.. Contact af en weer op, en vol vermogen is terug..

Wat en waar is die N75 klep?
Reply With Quote
  #4  
Old 07-04-2013, 12:56
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

De n75 is een druk of vaccuum regelende klep die, afgaand op het signaal van de ECU, de turbudruk (bij)regeld.

Rijdend de auto uitlezen met vagcom (loggen) bied zekerheid, al is het hier vrij duidelijk dat de n75 stuk is.

Wanneer de auto 'inhoud' gaat de ECU in de noodloop stand, dit is een beveiliging die intreed wanneer bepaalde waardes van sensoren niet meer binner de marge vallen.

Last edited by Dokter D : 07-04-2013 at 13:02.
Reply With Quote
  #5  
Old 07-04-2013, 13:30
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

pedaal sensor nog wel goed of te slap afgesteld ,ga maar eens rijden(optrekken) en tik de rempedaal maar eens aan en kijk wat er gebeurt, dan begin ie gelijk in te houden dus het kan zijn dat deze wat versleten is of dat deze strakker op de pedaal moet
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #6  
Old 09-04-2013, 20:50
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Als de N75 niet goed meer zou regelen, dan word of de laaddruk te hoog of te laag, en zul je altijd een storingscode krijgen ( 00575 ) en daar lees ik niks van ?
Reply With Quote
  #7  
Old 10-04-2013, 06:51
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Variabele turbo gebeuren dat stroef gaat, of vol met roet zit??
Krijg je ook wel foutcodes mbt laaddruk, maar toch..
Alle vacuum, en druk slangen goed?
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum