![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo allemaal ,(1.9 tdi afn)
Ik heb al vanalles gelezen over dit probleem Maar de oplossing heb ik er nog niet gevonden Mijn motor doet tussen 1500 en2000 rpm wat zenuwachtig Maar dit is niet het ergste als ik in een keer vollast geef begint de ellende Bij +/- 3500 rpm stort de motor in elkaar geen vermogen meer Dan na paar min trekt hij bij of er niets aan de hand was In ecu geeft hij geen storing km stand 280.000 wie o wie weet raad Grtjs dennis. |
|
||||
|
||||
![]() N75 klep regelt niet goed af.
Sluit even een analoge drukmeter aan op je inlaatspruitstuk en zie wat de druk doet als je optrekt. Als deze schommelt is de n75 stuk. Gr. |
|
|||
|
|||
![]() Heb zowat hetzelfde voor, in 2e en 3e versnelling geen probleem, in 4e trek ik door en op +/-3100rpm houdt de motor hard in alsof er plots op de rem wordt gestaan! Dan rijdt hij heel traag, op half vermogen.. Contact af en weer op, en vol vermogen is terug..
Wat en waar is die N75 klep? |
|
||||
|
||||
![]() De n75 is een druk of vaccuum regelende klep die, afgaand op het signaal van de ECU, de turbudruk (bij)regeld.
Rijdend de auto uitlezen met vagcom (loggen) bied zekerheid, al is het hier vrij duidelijk dat de n75 stuk is. Wanneer de auto 'inhoud' gaat de ECU in de noodloop stand, dit is een beveiliging die intreed wanneer bepaalde waardes van sensoren niet meer binner de marge vallen. Last edited by Dokter D : 07-04-2013 at 13:02. |
|
||||
|
||||
![]() pedaal sensor nog wel goed of te slap afgesteld ,ga maar eens rijden(optrekken) en tik de rempedaal maar eens aan en kijk wat er gebeurt, dan begin ie gelijk in te houden dus het kan zijn dat deze wat versleten is of dat deze strakker op de pedaal moet
|
|
||||
|
||||
![]() Als de N75 niet goed meer zou regelen, dan word of de laaddruk te hoog of te laag, en zul je altijd een storingscode krijgen ( 00575 ) en daar lees ik niks van ?
|
|
|||
|
|||
![]() Variabele turbo gebeuren dat stroef gaat, of vol met roet zit??
Krijg je ook wel foutcodes mbt laaddruk, maar toch.. Alle vacuum, en druk slangen goed?