Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-03-2013, 20:15
Golf1978 Golf1978 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 2
Default Golf 1 1.5 Jb automaat probleem

Hallo,

Ik ben in het bezit van een mk1 1.5 jb automaat uit 1978..
Sinds enkele dagen heeft deze last dat deze wilt stilvallen als hij warm staat..
Eens hij stationair draait is dit geen probleem maar vanaf je dan gas geeft wilt hij stilvallen?
Ik vermoed de carbu, dus ben nu van plan om een weber te steken..
Iemand enig idee welke ik nodig heb voor een 1.5 jb automaat met automatische choke?
Als iemand deze heeft liggen mag gerust contact met mij opnemen..

Alvast bedankt
Reply With Quote
  #2  
Old 17-03-2013, 20:19
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #3  
Old 17-03-2013, 21:19
vwfiel vwfiel is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 1,302
Default

snap het niet
Komt van een gti af
Deze heeft toch geen carb ?
En je JB is een 1,5 en de aangeboden carb is voor 1,6 en 1,8
Maar ik denk dat de topic starter bedoeld welke carb hij nodig heeft 40er of meer of minder ?
Reply With Quote
  #4  
Old 17-03-2013, 21:50
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Het GTI verhaal mis ik compleet maar goed,het verschil tussen een 1600 of 1500 is niks.
En de enige echte vervangings carburateur van weber is de gene in de verkoop topic
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #5  
Old 17-03-2013, 22:19
vwfiel vwfiel is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 1,302
Default

Doelde op 1.8 8v in de genoemde adv
Reply With Quote
  #6  
Old 18-03-2013, 16:26
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Beetje knap afstellen, je ontsteking controleren en vacuumslangetjes checken. Dan ben je al een heel eind op weg... Scheelt weer een investering van 300 euro
Reply With Quote
  #7  
Old 18-03-2013, 17:30
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Quote:
Originally Posted by Joris_MK1
Beetje knap afstellen, je ontsteking controleren en vacuumslangetjes checken. Dan ben je al een heel eind op weg... Scheelt weer een investering van 300 euro


idd en een revisie setje voor je carb er tegen aan gooien kost ook de wereld niet dacht dat ik toen 40€ betaalde.


__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #8  
Old 18-03-2013, 20:08
Spike Spike is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 354
Default

En waarschijnlijk heeft je blok nog contactpuntjes. Deze eens vervangen kan ook geen kwaad
Reply With Quote
  #9  
Old 21-03-2013, 19:16
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

STOP, wacht met te gaan rommelen met de afstelling van je carb!

Het ligt 90% zeker aan je benzine pompje. Daar zit namelijk een membraan in dat hard wordt met de tijd en gaat scheuren. In plaats van dat er dan benzine uit komt, komt er benzine in de olie. Dat zie je dus niet. Maar de olie wordt dunner, smeert dus slechter. Temperatuur van de motor wordt dan minder constant, de motor slaat af als je gas los neemt na een tijdje constant bij een wat hogere snelheid gereden te hebben. Je zou het ook wel een beetje moeten ruiken. Denk dan niet aan een enorme benzine damp, maar gewoon een lichte benzine lucht.

Ik heb dit ook gehad bij mijn JB uit '83. Ik heb echt jaren rondgereden met een pompje dat niet helemaal dicht was. Hij heeft altijd wat gelekt en ik heb altijd wat van de symptomen gehad als ik hierboven schrijf. Ik wist nooit wat het was en dacht dat het blok gewoon niet zo goed meer was. Tegen het einde was het echt letterlijk met de hand bij het contact de snelweg af, want je wist gewoon zeker dat hij twintig meter verder op de afrit af zou slaan. Toen op een gegeven moment het lampje van de olie ging branden wegens te weinig oliedruk (logisch dat de druk weg valt wanneer je olie waterdun wordt), heb ik het gehele blok vervangen... Het nieuwe blok had na twee weken precies hetzelfde probleem, maar ik wist dat dit blok goed was. Toen gaan zoeken en kwam bij de pomp terecht. Nieuw pompje Ã* dertig euro erop gezet en hij liep weer als een zonnetje.

Ik heb nu al verschillende mensen tegengekomen met ditzelfde probleem en hen geadviseerd het pompje te vervangen. Dat hebben ze gedaan, en iedere keer heeft het geholpen.

dus...
Reply With Quote
  #10  
Old 21-03-2013, 19:18
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Quote:
Originally Posted by Spike
En waarschijnlijk heeft je blok nog contactpuntjes. Deze eens vervangen kan ook geen kwaad


Daar heeft Spike trouwens wel gelijk in, kan nooit kwaad. Kost geen drol en hij loopt met een nieuw setje meestal toch net wat fijner.
Reply With Quote
  #11  
Old 27-03-2013, 22:16
Jpmk1 Jpmk1 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 319
Default

Quote:
Originally Posted by Barn171
STOP, wacht met te gaan rommelen met de afstelling van je carb!

Het ligt 90% zeker aan je benzine pompje. Daar zit namelijk een membraan in dat hard wordt met de tijd en gaat scheuren. In plaats van dat er dan benzine uit komt, komt er benzine in de olie. Dat zie je dus niet. Maar de olie wordt dunner, smeert dus slechter. Temperatuur van de motor wordt dan minder constant, de motor slaat af als je gas los neemt na een tijdje constant bij een wat hogere snelheid gereden te hebben. Je zou het ook wel een beetje moeten ruiken. Denk dan niet aan een enorme benzine damp, maar gewoon een lichte benzine lucht.

Ik heb dit ook gehad bij mijn JB uit '83. Ik heb echt jaren rondgereden met een pompje dat niet helemaal dicht was. Hij heeft altijd wat gelekt en ik heb altijd wat van de symptomen gehad als ik hierboven schrijf. Ik wist nooit wat het was en dacht dat het blok gewoon niet zo goed meer was. Tegen het einde was het echt letterlijk met de hand bij het contact de snelweg af, want je wist gewoon zeker dat hij twintig meter verder op de afrit af zou slaan. Toen op een gegeven moment het lampje van de olie ging branden wegens te weinig oliedruk (logisch dat de druk weg valt wanneer je olie waterdun wordt), heb ik het gehele blok vervangen... Het nieuwe blok had na twee weken precies hetzelfde probleem, maar ik wist dat dit blok goed was. Toen gaan zoeken en kwam bij de pomp terecht. Nieuw pompje Ã* dertig euro erop gezet en hij liep weer als een zonnetje.

Ik heb nu al verschillende mensen tegengekomen met ditzelfde probleem en hen geadviseerd het pompje te vervangen. Dat hebben ze gedaan, en iedere keer heeft het geholpen.

dus...


En waar zit dit pompje??
En waar is deze te bestellen
Ik heb dit probleem nu ook
__________________
greettzz jp
Reply With Quote
  #12  
Old 28-03-2013, 16:00
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Zit op je onderblok links naast de verdeler als je ervoor staat. Er gaan [allicht] twee slangetjes naartoe, moet wel te herkennen zijn :P
Pompje kun je in principe bij iedere doorsnee automaterialenzaak bestellen. Ze zullen ze niet op voorraad hebben schat ik zo...

Succes!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum