Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-01-2013, 20:52
Referee_deluxe Referee_deluxe is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 15
Default Golf 2 Distributieriem laten vervangen

Hallo allemaal ,

Ik ben nieuw op dit forum.
sinds vorige week ben ik de eigenaar van een Golf 2 uit 1989. Het is een 1.6 diesel.
Ik heb de wagen van een 92 jarige man die ook de eerste eigenaar was. De wagen is eigenlijk altijd perfect onderhouden geworden en is ook in zeer goede staat. Hij staat ondertussen op 184.000Km en na een telefoontje aan de garage waar altijd onderhouden is COOX in Rekem (bij Maastricht) ben ik geweten gekomen dat de Distributieriem vervangen is geworden op 90.000KM ongeveer 10 jaar geleden. Dus deze is aan vervanging toe. Bij De VW dealer kost het 450€ en bij een kleinere garage gespecialiseerd in wagens van de VAG groep (Vanderveke in Elen , nabij Sittard) kost het 350€.

Zijn er hier mensen die weten waar ik nog terecht kan voor een goede prijs? Ik ben van Bree(B) een grensgemeente in de buurt van Weert.
Reply With Quote
  #2  
Old 03-01-2013, 21:21
powah's Avatar
powah powah is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2012
Posts: 1,521
Default

Ik weet niet hoe dit zit bij een golf 2 zo snel maar bij mijn golf 1 heeft het me iets van 200euro gekost. Was in geleen waar ik dat had laten doen. Dat was zonder de waterpomp te vervangen.
Reply With Quote
  #3  
Old 03-01-2013, 21:24
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Ik zal een vraagbaak kopen van 15 euro en het zelf doen wat een prijzen voor een distributieriem vervangen
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #4  
Old 03-01-2013, 21:39
thijstheunissen's Avatar
thijstheunissen thijstheunissen is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 834
Default

Bij een diesel is het niet zo moeilijk, het belangrijkste is het blokkeren van de dieselpomp.Als deze van tijd verandert dan kun je meteen weer alles opnieuw doen en heb je wel wat meer werk met het vervangen van je distri.
Reply With Quote
  #5  
Old 03-01-2013, 21:46
Referee_deluxe Referee_deluxe is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 15
Default

Ik ben helaas geen mechanieker :-) (nog zacht uitgedrukt)
Maar ik vind zo een golf 2, echt iets hebben. En het was een echte buitenkans waar ik graag nog lang plezier van heb. Daarom dat ik een betaalbare garage aant het zoeken ben. Toch alvast bedankt voor de hul en de tips.
Reply With Quote
  #6  
Old 03-01-2013, 21:54
passatgt16vg60 passatgt16vg60 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 101
Default

Ik kan het voor jou doen voor € 175,- incl. Waterpomp!!
Ik kan en mag sleutelen in onze garage in Echt net over
de grens bij Maaseik .

Gr. Olaf
Reply With Quote
  #7  
Old 03-01-2013, 22:41
Referee_deluxe Referee_deluxe is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 15
Default

Quote:
Originally Posted by passatgt16vg60
Ik kan het voor jou doen voor € 175,- incl. Waterpomp!!
Ik kan en mag sleutelen in onze garage in Echt net over
de grens bij Maaseik .

Gr. Olaf

Dat zou voor mij een mooie oplossing zijn.
Reply With Quote
  #8  
Old 04-01-2013, 10:04
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Als het alleen de riem is en alles komt makkelijk los
hooguit 75 tot 100 euro
Zal dan wel de V riemen gelijk mee doen [liggen er dan toch af]kosten +-10 euro pst
Waterpomp is niet noodzakelijk als deze niet lekt
De riem wordt ,in tegenstelling tot de 1.3 benzine, niet met de pomp gesteld
Reply With Quote
  #9  
Old 04-01-2013, 10:21
brittjan brittjan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 459
Default

Het op tijd zetten van de dieselpomp is wel niet zo makkelijk vermoed ik?
__________________
.
Reply With Quote
  #10  
Old 04-01-2013, 13:15
Gtsi-R Gtsi-R is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 188
Default

speciaal gereedschap noodzakelijk daarvoor,

zie ook een DIY topic!
__________________
Gtsi-®


Automotive Test Engineer.
Reply With Quote
  #11  
Old 04-01-2013, 13:32
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Zelfs dat lukt met een wat uitgebreid gereedschapsassortiment prima. Micrometer is wel vereist. En een momentsleutel voor de spanrol.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #12  
Old 04-01-2013, 20:09
Referee_deluxe Referee_deluxe is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 15
Default

Als ik op deze manier nog een aantal jaar plezier van de wagen heb dan zal ik al heel tevreden zijn. Hij ziet er nog heel goed uit zowel interieur als exterieur. Wat betreft de auto proper houden, kan ik mezelf wel goed behelpen. Ik heb wel wat ervaring wat betreft detaillen. Alleen wat betreft de mechaniek moet ik beroep doen op profs zoals jullie. Bij de officiële dealers betaal je je blauw, dat probeer ik wat te vermijden.
Reply With Quote
  #13  
Old 04-01-2013, 20:29
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Dan zijn wij uiteraard ontzettend benieuwd naar de foto's van je nieuwe "ride"
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #14  
Old 04-01-2013, 21:35
Referee_deluxe Referee_deluxe is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 15
Default

Quote:
Originally Posted by Yellowbug
Dan zijn wij uiteraard ontzettend benieuwd naar de foto's van je nieuwe "ride"


Morgen ga ik hem uit de garage halen om hem al een beetje op te blinken. Dan ga ik eens wat foto's maken en ze hier plaatsen.
Reply With Quote
  #15  
Old 04-01-2013, 22:24
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Een 1.6diesel ga je heel veel plezier aan beleven. Zijn heel sterke blokken.
Ben ook benieuwd naar de foto's
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #16  
Old 05-01-2013, 15:15
Ranchdude's Avatar
Ranchdude Ranchdude is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 80
Default

Waterpomp is los van de distributie,zit voorop de motor,deze hoeft niet meevervangen te worden als deze in orde is,verder is het zaak de nokkenas te centeren en de nokkenaspoulie los(tapse aansluiting) waneer je de tandriem spant,tevens dien je de brandstofpomp te centeren en met voorspanning op tandriem/nokkenaspoulie te zetten,als je het meerdere malen hebt gedaan is het peanuts,doe je dit niet op de juiste wijze staat, en de kleptiming en ,brandstofinspuiting verkeerd,zou het graag voor je doen echter woon ik in Dordrecht ,is even niet in de buurt,zoek dus een goede monteur/garage !
Reply With Quote
  #17  
Old 06-01-2013, 21:38
Referee_deluxe Referee_deluxe is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 15
Default

De foto's staan erop maar in een meer gepaste topic.

http://www.volksforum.com/forum/sho...162#post1384162
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum