Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-12-2012, 09:18
NickyMKII NickyMKII is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 39
Default Pierburg 2E2

Nadat het golfje 2 van mijn vriendin (note bene voor de deur geparkeerd) in de prak is gereden moesten we er helaas na jaren afscheid van nemen, dit gaf voor mij de aanleiding om op zoek te gaan naar een andere, die heb ik gevonden!
Het gaat om een GL 1.6 automaat met stuurbekrachtiging uit 1986 met motorcode EZ en een kilometerstand van 58.000!!!!!
Deze auto was aangepast voor een gehandicapten (stoel opgehoogd) en had 8 jaar stil gestaan.
Ik heb hem met een trailer opgehaald, en ben aan de slag gegaan! Alles vervangen, olie met filter, benzine filter, lucht filter, bougies met bekabeling, verdelerkap met rotor en koelwater.
De eerste start na 8 jaar was meteen raak!! maar..........aangezien hij voorzien is van een Pierburg 2E2 waren er natuurlijk enige complicaties, de koude start was perfect, liep mooi, maar toen hij steedt warmer werd ging hij steeds verder de toeren in, en wat bleek dat de chokeklep niet dicht gaat (naar mijn weten hoort die dicht te gaan), nou zit er aan de rechterkant van de carb. een bi-metaal waat koelwater doorheen loopt, die heb ik natuurlijk goed ontlucht zodat hij zou moeten werken en reageerd op de temp. dit gebeurd niet.....kan zoiets kapot zijn?
Reply With Quote
  #2  
Old 23-12-2012, 11:24
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

Klik denk dat deze man jou verhaal wel kan beantwoorden
Reply With Quote
  #3  
Old 23-12-2012, 11:57
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

ja het kan kapot zijn. Echter, naar mate de motor warmer wordt, moet deze klep juist open gaan in plaats van dicht. Of ie kapot is, kun je makkelijk zijn als je hem even openschroeft. (na het aflaten van de kvs). Markeer wel de positie waarin hij staat voordat je het loshaalt. Succes ermee. Ben erg benieuwd naar foto's van deze auto trouwens!
Reply With Quote
  #4  
Old 23-12-2012, 12:56
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Alberto: dank voor de verwijzing!

NickyMKII: Mocht je vragen of hulp nodig hebben, schroom niet!
Chokeklep/smoorklep zou idd zoalls casss zegt bijna gesloten moeten beginnen (met het huidige weer) en dan toch al best snel open gaan.
Daarnaast kan (en het zal bij de 2E2 wel weer) de warmloopregeling defect zijn. Loopt de motor wel goed 850 1/min als hij eenmaal op bedrijf temperatuur is, of juist dan hoog in de toeren?
Reply With Quote
  #5  
Old 24-12-2012, 10:57
NickyMKII NickyMKII is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 39
Default

Ja dat klopt!! hij loopt vreselijk hoog in de toeren!
Ik heb het nog eens goed bekeken, het blijkt wel dat hij open gaat, dat zou dan toch niet het probleem zijn denk ik, koude start slaat hij gelijk aan en loopt mooi rustig (goed op de choke) maar naarmate hij wat warmer word gaat hij echt huilen van de toeren.
Reply With Quote
  #6  
Old 24-12-2012, 11:12
Roy golf II's Avatar
Roy golf II Roy golf II is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2008
Posts: 101
Default

Alle stekkertjes nagelopen op corrosie? wil nogal snel met dit weer! vergeet ook niet de vacuumslangetjes na te lopen/vervangen...zijn deze carburateurs nogal gevoelig voor!

Als je voor de carb staat zit er links achterop een drukdoosje met een pin, die tegen je gasklep drukt. Hoe staat deze? houd die toevallig bij warme toestand je gasklep open?? zoja, dan kun je deze bijstellen dmv. een moer (13) op de achterkant van dit doosje (tussen het schutbord en je carb in)

met vriendelijke groet, Roy

Heb zelf ook zo'n geweldig ding op m'n 1.6
__________________
'88 GolfI Cabby 1.6 Doppel vergaser
ex '90 Golf II 1.3 NZ
ex '02 Seat Arosa 1.4 mpi
Reply With Quote
  #7  
Old 24-12-2012, 11:18
Roy golf II's Avatar
Roy golf II Roy golf II is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2008
Posts: 101
Default

Zie deze link voor wat tekeningen en werking van je carb!

Ruddies berlin

Dat doosje wat ik bedoel is nr. 95 en die moer voor het stationair afstellen in nr.88

Hoop dat dit je wat verder helpt
__________________
'88 GolfI Cabby 1.6 Doppel vergaser
ex '90 Golf II 1.3 NZ
ex '02 Seat Arosa 1.4 mpi
Reply With Quote
  #8  
Old 24-12-2012, 11:18
NickyMKII NickyMKII is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 39
Default

Alle stekkers zijn in orde, geen corrosie te zien, bekabeling in orde, en alle vacuumslangen zijn nog prima in orde, ik heb nog een hele lengte liggen (nieuw) ik zal ze later op de dag even gaan vervangen om dat uit te sluiten.
Dat potje links waar die pin uit komt doet iets, dat houd in dat als de motor koud is hij tegen de beugel drukt die verbonden is met de gaskabel, naarmate de motor warm wordt gaat deze pin naar binnen, maar de beugel blijft op zijn positie.....
Reply With Quote
  #9  
Old 24-12-2012, 12:05
Roy golf II's Avatar
Roy golf II Roy golf II is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2008
Posts: 101
Default

dan zou je stellen dat je gaskabel te strak staat, maar dat zou je bij koude motor ook moeten kunnen merken! of gasklep blijft hangen!
__________________
'88 GolfI Cabby 1.6 Doppel vergaser
ex '90 Golf II 1.3 NZ
ex '02 Seat Arosa 1.4 mpi
Reply With Quote
  #10  
Old 24-12-2012, 12:43
NickyMKII NickyMKII is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 39
Default

Gaskabel heb ik al helemaal los van het pedaal gehaald, dat is het niet.
De gasklep, zit die "onder" de choke klep? moet ik daar de bovenkant van de carb. van erafhalen???
Reply With Quote
  #11  
Old 24-12-2012, 13:02
Roy golf II's Avatar
Roy golf II Roy golf II is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2008
Posts: 101
Default

Jah, die zit onder de choke klep, maar haal de carb niet zomaar uitelkaar! (zijn zeer complexe dingen) mag aannemen dat de beugel van je gasklep netjes rechtstaat oftewel bij stationair zeg maar dicht.....Maar vervang eerst je vacuumslangen maar.

dacht bij mij namelijk ook dat ze nog wel goed waren, maar na vervanging toch een groot verschil, betere gasreactie, liep veel mooier stationair en zelfs lager in toeren.
__________________
'88 GolfI Cabby 1.6 Doppel vergaser
ex '90 Golf II 1.3 NZ
ex '02 Seat Arosa 1.4 mpi
Reply With Quote
  #12  
Old 24-12-2012, 13:29
NickyMKII NickyMKII is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 39
Default

Ga ik doen! ik hou jullie op de hoogte, en foto's volgen!
Reply With Quote
  #13  
Old 24-12-2012, 13:45
Roy golf II's Avatar
Roy golf II Roy golf II is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2008
Posts: 101
Default

Zeer waarschijnlijk de oplossing wel gevonden check deze link maar >>link << bij mij blijft dit zelfde elementje op de andere manier hangen (koude start niet willen blijven lopen).

Suc6 nog!
__________________
'88 GolfI Cabby 1.6 Doppel vergaser
ex '90 Golf II 1.3 NZ
ex '02 Seat Arosa 1.4 mpi
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum