![]() |
|
||||
|
||||
![]() hoi
ik heb een golf 1 cabrio met een aparte motor de motor is opgebouwd van golf 1 2 en 3 onderdelen onderblok 2.0 gti golf 3 cylinderkop golf 2 pf 1.8 gti 8v uitgeboord en gevlakt nieuwe kleppen erin kabelboom van een g60 corrado zonder zekering kast ik heb alles aangesloten en alles werkt ook brandstof pomp gaat lopen de injectoren gaan open maar nu het volgende de ontsteking die erin het onderblok zit is van een golf 3 gti 2.0 8v omdat deze een grote tandwiel heeft en het gat in het onderblok groter is nu heb ik wel een goede vonk op de kabel van de bobine naar de verdelerkap en ook op mijn eerste cylinder maar op cylinder 2 3 4 heb ik helemaal niets iemand enig idee hoe dit kan moet ik die tandwielen ombouwen naar een 1800 motor dus groter tandwiel in het blok en klein tandwiel op de ontsteking of moet ik het binnenwerk van de ontsteking ombouwen naar 1800 de rotor en de verdelerkap zijn nieuw dus dat mag het niet zijn neem ik aan |
|
||||
|
||||
![]() BougieKabels in orde?
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! Last edited by Jeff : 08-10-2012 at 21:41. |
|
||||
|
||||
![]() zit wel de goede tussenas in het blok?dus van de 2.0?want als de rotor nu stil blijft staan bij cilinder 1 klopt je verhaal.
|
||||
|
||||
![]() Je moet even in je verdeler kijken, je ziet daar een metalen ring die draait, zeer waarschijnlijk heb je er eentje met 1 onderbreking, je moet er 4 hebben
![]() |
|
||||
|
||||
![]() dat kan idd ook.
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat kun je zelf testen: bougies er uit, krukas met de hand 2 slagen ronddraaien; de puntjes moeten dan precies 4 keer open en dicht gaan, en de rotor moet precies 1 omwenteling maken. Als dat afwijkt klopt de verhouding tussen de tandwielen niet. NB.: Dit is alleen maar theorie, ik kan me nl. haast niet voorstellen dat tandwielen die niet bij elkaar horen toch in elkaar grijpen (en niet stuk gaan). |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Heel scherp, had ik nog niet aan gedacht... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() de tandwielen kun je niet wisselen,ivm dikteverschil van de rotoras,de tussenas wel.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ik ben hier ooit ook mee eens aan het stoeien geweest...... ![]() dx motor kapotgelopen,toen 2E-blok ingehangen met de k-jet van de dx,liep toen het klaar was als een gek.
|
||||
|
||||
![]() thanks jongens ik ga dit morgen avond is proberen ik heb nog wel een onsteking met asje liggen die 4 uit geslepen stukjes heeft ja daar heb ik eerlijk gezegd nog niet aan gedacht dankje morgen ma weer eens proberen en dat van die tandwielen ga ik ook eens proberen ik laat jullie morgen weten of het werkt of dat er verandering is
|
|
|||
|
|||
![]() joris heeft de beker.....idd je moet iig een onsteking van een 2 e hebben en niet van een blok met extra bdp sensor achter de voorste steun
|
||||
|
||||
![]() hoi ik heb nu een andere as erin gezet met 4 uit geslepen stukjes nu wil hij wel aanslaan maar nu heeft me blok zoveel compresie dat na een paar keer starten want hij blijft nog niet lekker lopen de startmotor echt heet word kan ik hier een andere grotere of 1 van een diesel op zetten zijn er startmotoren die krachtiger zijn ???
|