Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-10-2012, 21:37
gele-golf2's Avatar
gele-golf2 gele-golf2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 209
Send a message via MSN to gele-golf2
Default ontstekings probleem golf1 cabrio 2.0 help help help

hoi
ik heb een golf 1 cabrio met een aparte motor

de motor is opgebouwd van golf 1 2 en 3 onderdelen

onderblok 2.0 gti golf 3
cylinderkop golf 2 pf 1.8 gti 8v uitgeboord en gevlakt nieuwe kleppen erin
kabelboom van een g60 corrado zonder zekering kast

ik heb alles aangesloten en alles werkt ook brandstof pomp gaat lopen de injectoren gaan open

maar nu het volgende de ontsteking die erin het onderblok zit is van een golf 3 gti 2.0 8v omdat deze een grote tandwiel heeft en het gat in het onderblok groter is

nu heb ik wel een goede vonk op de kabel van de bobine naar de verdelerkap
en ook op mijn eerste cylinder maar op cylinder 2 3 4
heb ik helemaal niets

iemand enig idee hoe dit kan

moet ik die tandwielen ombouwen naar een 1800 motor dus groter tandwiel in het blok en klein tandwiel op de ontsteking

of moet ik het binnenwerk van de ontsteking ombouwen naar 1800

de rotor en de verdelerkap zijn nieuw dus dat mag het niet zijn neem ik aan
Reply With Quote
  #2  
Old 08-10-2012, 21:39
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

BougieKabels in orde?
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!

Last edited by Jeff : 08-10-2012 at 21:41.
Reply With Quote
  #3  
Old 08-10-2012, 21:44
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

zit wel de goede tussenas in het blok?dus van de 2.0?want als de rotor nu stil blijft staan bij cilinder 1 klopt je verhaal.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #4  
Old 08-10-2012, 21:45
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Je moet even in je verdeler kijken, je ziet daar een metalen ring die draait, zeer waarschijnlijk heb je er eentje met 1 onderbreking, je moet er 4 hebben die ene wordt gebruikt met ontsteking icm ecu, maar als je die niet hebt vonkt ie maar 1 keer per rotatie... Maar aangezien je een 2.0 hebt weet ik niet precies hoe dat zit, andere tussenas of andere ontsteking???
Reply With Quote
  #5  
Old 08-10-2012, 21:48
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

dat kan idd ook.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #6  
Old 08-10-2012, 21:55
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Quote:
Originally Posted by gele-golf2
moet ik die tandwielen ombouwen [...] groter tandwiel in het blok en klein tandwiel op de ontsteking

Dat kun je zelf testen: bougies er uit, krukas met de hand 2 slagen ronddraaien; de puntjes moeten dan precies 4 keer open en dicht gaan, en de rotor moet precies 1 omwenteling maken. Als dat afwijkt klopt de verhouding tussen de tandwielen niet.
NB.: Dit is alleen maar theorie, ik kan me nl. haast niet voorstellen dat tandwielen die niet bij elkaar horen toch in elkaar grijpen (en niet stuk gaan).
Reply With Quote
  #7  
Old 08-10-2012, 21:56
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
als de rotor nu stil blijft staan bij cilinder 1 klopt je verhaal.

Heel scherp, had ik nog niet aan gedacht...
Reply With Quote
  #8  
Old 08-10-2012, 22:01
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

de tandwielen kun je niet wisselen,ivm dikteverschil van de rotoras,de tussenas wel.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #9  
Old 08-10-2012, 22:03
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Heel scherp, had ik nog niet aan gedacht...

ik ben hier ooit ook mee eens aan het stoeien geweest......
dx motor kapotgelopen,toen 2E-blok ingehangen met de k-jet van de dx,liep toen het klaar was als een gek.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #10  
Old 08-10-2012, 22:09
gele-golf2's Avatar
gele-golf2 gele-golf2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 209
Send a message via MSN to gele-golf2
Default

thanks jongens ik ga dit morgen avond is proberen ik heb nog wel een onsteking met asje liggen die 4 uit geslepen stukjes heeft ja daar heb ik eerlijk gezegd nog niet aan gedacht dankje morgen ma weer eens proberen en dat van die tandwielen ga ik ook eens proberen ik laat jullie morgen weten of het werkt of dat er verandering is
Reply With Quote
  #11  
Old 08-10-2012, 22:10
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default

joris heeft de beker.....idd je moet iig een onsteking van een 2 e hebben en niet van een blok met extra bdp sensor achter de voorste steun
__________________
quintus.....de grote race
Reply With Quote
  #12  
Old 09-10-2012, 21:23
gele-golf2's Avatar
gele-golf2 gele-golf2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 209
Send a message via MSN to gele-golf2
Default

hoi ik heb nu een andere as erin gezet met 4 uit geslepen stukjes nu wil hij wel aanslaan maar nu heeft me blok zoveel compresie dat na een paar keer starten want hij blijft nog niet lekker lopen de startmotor echt heet word kan ik hier een andere grotere of 1 van een diesel op zetten zijn er startmotoren die krachtiger zijn ???
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum