![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Om men draag armen te voorzien van een nieuw likje verf, moeten eerst de rubbers er uit, nu vraag ik toch af, hoe gaan ze er uit? Zijn die rubbers één geheel? Kan ik ze er uit duwen of heb ik een pers nodig?
Ik wou ook de fusees van wat nieuwe verf voorzien, moet ik eerst het lager er uit halen voor de remschijf los kan? Alvast bedankt |
#2
|
|||
|
|||
![]() Ik had vorige maand hetzelfde plan.
Maar ff schuren, verven, rubbers eruit en nieuwe erin is zoveel werk, ik heb gewoon nieuwe gekocht. Paar tientjes, en gelijk nieuwe rubbers! |
#3
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Je schijf kan er natuurlijk los af. Deze zit met een schroefje vast op je wielnaaf. Lager met de wielnaaf blijft dan zitten. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Dat het niet erg veel kost voor nieuwe draagarmen heb je gelijk, maar ik blijf een student. Ik heb de mogelijkheid om te stralen dus veel werk is het niet voor mij, als ik de rubbers er uit krijg namelijk.
Bedoel je dat kleine kruisschroefje aan de voorkant? |
#5
|
||||
|
||||
![]() Bedankt, het was inderdaad het schroefje, stevige tik tegen de remschijf en hij kwam los. Volgend probleem, wat onder de remschijf zit, waar de aandrijfassen ingaan, zit er ook nog in. Ik bedoel dus die schijf met de 4x100 gaten in. Hoe gaat dat er uit. Moet er uit voor die beschermkap er uit te halen.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Ja dat zal er dan uit moeten maar als die eruit perst kun je ook nieuwe wiellagers monteren.
Er weer in terugpersen is geen optie heb de mijne vervangen en bij demonteren ging het wiellager in stukken.Kosten ongeveer 15euro per stuk. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Een GOED wiellager kost meer als 15 euro,die dingen van 15 euro zijn troep.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Wel, het lager moet er sowieso uit, alleen heb ik hier eigenlijk geen gereedschap voor. Dus moet ik even kijken of ik dat op school mag doen. Ik probeer een beetje te begrijpen hoe het in elkaar zit eigenlijk. Het lager is één ding, maar het gedeelte wat nog in de binnenring zit, waarschijnlijk langer als het lager zelf. Zal morgen even foto posten mocht dat meer duidelijkheid scheppen.
Hoe bedoel je lager in stukken? Als je dat goed demonteerd dan ligt je lager niet in stukken. Daarbij, als je lager nog goed is, hoef je het ook niet te vervangen. Een skf wiellager voor vanvoor, ben je rond de €60 kwijt.. Veel geld dus. Zijn de lagers trouwens origineel SKF?
__________________
Volkswagen Golf MK1 1.1 Volkswagen Golf MK1 1.6 GTI Volkswagen Golf MK1 2.1 G60 Shortshifter MK1 02A Last edited by Van Limburg : 30-09-2012 at 21:57. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/GOC/1985/44/52/494996/ http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/GOC/1985/44/54/496728/ Even een paar linkjes misschien heb je er wat aan. Mijn wiellager bleef er bij demontage een stuk van het wiellager op de wielnaaf zitten.Waren ook aan vervanging toe. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Die linksers waren handig, er valt me wel wat op. Bij de eerste link, 10:fusee en 43:wielnaaf, daar tussen heb ik die bescherm kap zitten. Het is dus nummer 43 die ik er uit wil.
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Dat klopt 43 zit in je wiellager geperst.
Als je deze eruit perst kun je de beschermkap weghalen en heb je een fusee met alleen het wiellager. Beschermkap niet vergeten bij montage. Bij mij ging echter het wiellager in stukken bij demontage. Dus als je je wiellagers wilt behouden is het een risico. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Zo, dan toch maar even een foto:
Het rubbertje onder, zit er volgens mij in genagelt? Maar op webshops zie ik toch duidelijk een 6kant zitten. Moet ik deze uitboren als ik ze los wil? Rubber links boven, Weet iemand hoe ik die er uit krijg? ![]() Dan ben ik wel geholpen nu met de bovenstaande reactie, maar nu vraag ik me wel even af, waar moet ik de pers plaatsen? Zo makkelijk is dat nog niet, maar misschien is een lagertrekker makkelijker om mee te werken. ![]() ![]()
__________________
Volkswagen Golf MK1 1.1 Volkswagen Golf MK1 1.6 GTI Volkswagen Golf MK1 2.1 G60 Shortshifter MK1 02A Last edited by Van Limburg : 05-10-2012 at 16:00. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Vandaag de kans gehad om ze uit elkaar te halen, een leraar van mij had me verteld dat die lagers toch kapot zullen gaan. Zat trouwens ook veel speling op het lager. Na veel geklop kwam het nog niet los.
Uiteindelijk dan maar onder de pers gelegd. Zat aardig vast. 150kN was nodig om het los te persen. Nu zit ik met het volgende, de binnen ring van het lager is om het wielnaaf. Mag ik die ring warmstoken tot die er uitvalt? Of vervorm ik daar het wielnaaf mee? De buiten ring is in de fusee blijven, maar dit zijn 2 lagers. Durfde die er niet goed uit te persen. Of toch maar gewoon proberen? |
#14
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Nagels kun je doorslijpen uitboren en vervangen voor boutjes. Rubber uit je draagarm zit geperst kun je er proberen uit te persen of afplakken als je gaat stralen. Ik heb nieuwe draagarmen inclusief alle rubbers en fuseekogels gekocht 38 euro per stuk. |
#15
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Warm stoken of voorzichtig slijpen. Je lager is nu stuk het zal er toch uitmoeten. Borgveer weghalen en persen \ trekken. |
#16
|
||||
|
||||
![]() Warm stoken en persen zal ik maandag of dinsdag nog doen als ik tijd heb.
Dan resteerd er nog een vraag, en dat is het rubber: ![]() Hoe gaat dat er uit? ![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]() Quote:
die rubber kunde er tog ok gwn uitpersen denkek ... lijkt me niet zo moeilijk moet dit ook doen binnekort op mijn golf :p |
#18
|
|||
|
|||
![]() Het oude rubber kun je ook met een beugelzaag stukzagen dan pak je ze er zo uit.
Een nieuw rubber kun je er later met de bankschroef zo weer terug in drukken. Het is allemaal geen hi-tech. Succes ermee.
__________________
www.vwmovement.nl Mijn auto topic: http://www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=34&t=31247 |
#19
|
||||
|
||||
![]() Volgens mij moest het rubber hergebruikt worden
![]() Dus dan wordt het er uit persen al is het wel zonde dat je dan niet gelijk alles vernieuwd. Kan het er weer jaren tegen aan ![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]() Mijn bedoeling was idd toch wel herbruiken. Ik vind €80 voor een compleet draagarm toch veel geld..
|